Forum > Algemeen Forum

Reclame voor je Drive-in

(29 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
StefanBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 46
3-3-2003 20:42
Nou, weet niet. vind het behoorlijk ontopic wink ;)

Ik vind het zelf namelijk weer wat minder goede reclamen. Beetje meedansen achter je apparatuur, Perfect. want je moet ook beetje mee in de stemming zitten, maar ga nou niet gewoon beetje ergens op dansvloer dansen. Behalve dat, heb je niet heel toevallig op zo'n moment werk te doen? wink ;)
De dag dat ik stop met LJ'en is de dag dat ik sterf. Oorspronkelijk geplaatst door Dre: Stuur me een postduif (heb ik ook wat te eten).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
3-3-2003 22:08
Ik zeg zelf altijd tegen m'n DJ's (of ZEI tegen m'n DJ's aangezien verleden tijd momenteel meer van toepassing is): "Het maakt me niet uit wat je doet als het publiek het maar naar z'n zin heeft".

Er is namelijk VEEL meer dan alleen een beetje plaatjes in elkaar over mixen. ENTERTAINEN. Een onderdeel dat het gros van de DJ's of is vergeten OF nooit onder de knie zal krijgen (en zij die het WEL onder de knie hebben zijn zo'n 4-5 x per week op pad).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
StefanBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 46
3-3-2003 22:17
aanvoelen van je publiek happy :)

Dat wordt over algemeen wel gedaan (bijv als er gevraagd wordt voor jaren 70 muziek, hoppa, paar cd'tjes mee, maar vergeet niet, jaren 70 is behoorlijk groot.)

Gewoon aanblijven passen tot je weet wat het publiek precies wilt.

Je moet kunnen zien wat het publiek precies wilt.

Zoiets bedoel je?
De dag dat ik stop met LJ'en is de dag dat ik sterf. Oorspronkelijk geplaatst door Dre: Stuur me een postduif (heb ik ook wat te eten).
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
4-3-2003 20:15
Wat ook nog een tip is: Laat bij elk feest een visitekaartje achter. Dat vinden mensen vaak heel leuk, omdat ze dat niet verwachten (tenminste niet van kleine drive-inshows). Ook kun je die dingen mooi en makkelijk maken op de computer en voor weinig laten plastificeren. Die kaartje worden vaak bewaard, omdat men vaak meerdere visitkaartjes bewaard en als ze dan weer een feest geven kijken ze al gauw tussen hun visitekaartjes.
gise...
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
6-3-2003 17:02
Wat ook nog een tip is: Laat bij elk feest een visitekaartje achter. Dat vinden mensen vaak heel leuk, omdat ze dat niet verwachten (tenminste niet van kleine drive-inshows). Ook kun je die dingen mooi en makkelijk maken op de computer en voor weinig laten plastificeren. Die kaartje worden vaak bewaard, omdat men vaak meerdere visitkaartjes bewaard en als ze dan weer een feest geven kijken ze al gauw tussen hun visitekaartjes.
Jep. Icecards heten die dingen. Wij hebben er ook n stuk of 100. Kan je gratis laten drukken op www.icecards.com.
Ook helpt het om veel posters rond te hangen in winkelcentra en scholen (wel eerst netjes vragen anders hangen ze de dag er op er niet meer wink ;) ) Ook als er bijvoorbeeld schoolfeesten zijn. Laat dan aan de organisatie weten dat jij het licht/geluid doet zodat ze je logo bij de poster kunnen zetten. Als het feest goed is verlopen kun je dan zeker nog meer gevraagd worden dooe dezelfde school!

greetzzzzz
...
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
10-6-2003 18:28
maar weer ff over dat meedansen, ik vind dat dat in sommige gevallen wel kan, als de ruimte bv. te groet is voor het aantal aanwezigen. Dan is de sfeer altijd een beetje... tsja.... mwa! En toen wij vrolijk mee gingen dansen en raar gingen doen schaamden zij zich niet meer om te dansen in die grote ruimte en het werd een TOP-avond!!!!! Ze gingen met z'n allen dansen!!!
Maar als de dansvloer al vol is moet je 'm niet nog eens voller gaan maken door er zelf bij te gaan staan...
.
Piet FrietStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2003
Laatste: 20-5-2005
Berichten: 120
11-6-2003 13:32

gijstettero schreef:

Wat ook nog een tip is: Laat bij elk feest een visitekaartje achter. Dat vinden mensen vaak heel leuk, blablabla
Doen wij ook razz :p Ik moet zeggen het heeft wel degelijk effect. Meeste mensen die ons gereserveerd hebben zeiden dat ze via via over ons gehoord hadden of van iemand anders zo'n visitekaartje hebben gehad. wink ;)

speakerfreak schreef:

idd, ik heb nu op 1 basisschool met het laatste jubileum feest flinke reclame gemaakt, blablabla .... gezegt van bewaar het niet weggooien, want mischien denk je over een half jaar, OJA feestje... kun je hun mooi inhuren
Dit is ook bij ons al van toepassing geweest. Mensen waren tevreden over ons en uiteindelijk hebben we 4 keer voor de zelfde groep mensen gestaan. happy :)
Conclusie reclame is heel belangrijk de meest doeltreffende reclame is vind ik:
- mond op mond reclame
- visitekaartjes
- flyers (achterlaten bij bijv. scholen)
- en de aller belangrijkste is dat je je vorige klanten tevreden hebt gemaakt waardoor die dat doorvertellen aan andere mensen laugh :D
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe :D
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
11-6-2003 19:35
jah!!!

zon icecard is inderdaad erg leuk vooral deze:
www.icecards.nl/gallery/index.asp?b=Bijenkorf&Map= en dan de rechter weten de mensen oook gelijk wat ze te pakken hebben. wink ;)
schnappi???
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1370
11-6-2003 20:17
Zo'n ice-card is inderdaad niet alleen leuk !!!!!!!! Het staat ook nog eens vreselijk onprofessioneel!!..

Gratis gesponsorde visitekaartjes.. Ontwerp dan gewoon zelf iets, print het uit. Eventueel lamineren en klaar is klara.. Leuke goedkope visitekaartjes in een normale oplage.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
12-6-2003 15:40
je kunt bij de lidl(of kon) een mooi vistitekaart-programmatje krijgen voor 3 knikkers en een scheet. daarmee heb ik het ook gedaan. werkt prima. koop dan wat dikke vellen papier bij de boekhandel en klaar ben je. en dat ziet er wel goed uit. en voor kleine drive-ins zoals ik, maak je helemaal een goede indruk. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)