Forum > Algemeen Forum

Muziekstijl niet draaien, om bepaald publiek te weren?

(73 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
HesselStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 7-11-2013
Berichten: 61
26-12-2003 22:06
sommige mensen kunnen in hun eentje best chill zijn, maar als ze met hun vriende zijn willen ze cool doen en gaan ze maf doen
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
29-12-2003 01:33
Ik merk zelf wel dat muziek iets kan oproepen bij mensen, draai zelf hardstyle (en dan vrij stevig 6%-8% pitch is geen uitzondering) en dat is een muziek stijl die vrij energiek is, die je opfokt als het waren. meestal uit zich dat in een uitzinnig dansend publiek maar dit kan ook agressie opwekken. hierdoor hebben veel discotheken deze muziek stijl een hele tijd niet echt actief gesteund. net als bijv. hiphop was dit een beetje verboden muziek voor de dj's.
Ik merk nu (mede door mijn boekingen happy :) ) dat er steeds minder "harde" muziek geweigerd wordt, de r&B hiphopzaaltjes schieten uit de grond, trance zalen worden omgedoopt tot hardhouse zalen en ik persoonlijk heb het idee dat hierdoor veel minder ruzie ontstaat. Dit omdat elke muziekstijl een groep mensen trekt met bepaalde interessen, kleding e.d. door voor de wat extremere muziekstijlen apparte zalen te maken kunnen mensen zelf kiezen wat ze willen horen en met wie ze willen uitgaan. (neem een groot evenement daar gebeurt relatief weinig omdat de mensen daar heen gaan met een gezamelijke interessen)

Zoals ik al zij merk ik dus deze vooruitgang in horeca nederland, maar ik vraag me af wat jullie mening/ervaring hier over/mee is..

(het is een riskant onderwerp maar ik neem aan dat iedereen weet dat geen muziekstijl en geen persoon beter is dan een ander.)
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
29-12-2003 01:35

RonnieB schreef:

Zou best kunnen zijn dat ze per ongeluk die gast aan had gestoten ofzo, maar het was zo allej*zus druk, je kon er zowat niet staan zonder dat je tegen iemand anders aanstond... wij stonden dan in de apresski zaal waar het zo druk was omdat gielen zo slecht draaide, in de trancezaal draaide gielen dus, maar die draaide zzzzzzzzzzooooooooooooooo slecht, op dance inferno draaide ie hardstyle en nog wat harder, maar in brothers was veel te soft (naar mijn mening)
Gielen hardstyle, pff Schoenmaker blijf bij u leest razz :p
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
29-12-2003 20:35
Ook waar ikdraai wordt er geen r&b(meer) gedraaid om dezelfde redenen!!

miserie genoeg meegemaakt.

spijtig genoeg, het waren allochtonen daar deze reden!
love my sharpy moving-heads!!
WardtAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2004
Laatste: 27-2-2004
Berichten: 15
6-1-2004 21:40
Ik hou sowieso niet zo van RnB, maar in een club vind ik het al helemaal kl*te sad :( Je kan er totaal niet op dansen, draai dan liever Drum'n'Bass of gewoon standaard Trance/Hardstyle.

Ik vind het wel dom dat zwarte mensen niet binnekomen, totale onzin, als je mensen wilt weigeren, doe dan gewoon iedereen die zich misdraagt angry

groetjes van een thuisshocked 8O DJ shocked 8O
Ik ben potjandriedubbeltjes nog steeds proeftijd lid
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
7-1-2004 18:35

Wardt schreef:

Ik hou sowieso niet zo van RnB, maar in een club vind ik het al helemaal kl*te sad :( Je kan er totaal niet op dansen, draai dan liever Drum'n'Bass of gewoon standaard Trance/Hardstyle.
mja, je moet ervan houden... zelf vind ik r&b wel eens lekker op zn tijd, kan nog altijd wat beter op dansen als op drum'n'bass! wink ;)
Music is what feelings sound like...
V222Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 7
18-1-2004 17:33
Disco hier vlakbij draaien ze geen hardstyle/core meer... terwijl ze 5 jaar geleden niets anders deden dan dat draaien, vind ik ook zoiets als geen r&b draaien
PeacemakerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2006
Laatste: 1-5-2007
Berichten: 2
13-7-2006 05:03
Heb ik weer. Draai sinds vorig jaar in een discotheek in de buurt van in camping. Vandaag was er ruzie. Oorzaak: HARDSTYLE. *tenminste volgens de directie* Godsamme man wat een gelul. Ken verhalen van verschillende "uitsmijters" van verschillende discotheken die juist extra mensen inzetten op R&B avonden. Maar volgens de directie waarvoor ik dus werk, heeft harstyle een agressieve invloed. Zelf ben ik een hardstyle freak dus baal ontzettend van deze ingrijp. Oorzak ruzie serieus: op het moment dat er r&b gedraaid werd zei een kerel tegen zo'n ventje dat "ie danste als een turk" (niks tegen turken!!) waardoor deze kamper (weet ff geen andere betekenis hiervoor ashamed :$ ) boos werd en zijn pa derbij haalde die die kerel maar een kopstoop gaf. Maar ze waren opgezweept door de muziek shut up :X volg ik hier nou iets niet meer.
draai draaien draaiend
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
13-7-2006 10:16
Nou er zit wel wat in. Hardstyle is gewoon een vrij aggressieve muzieksoort (snel en hard) waardoor mensen in een bepaalde "mood" raken. Van dat soort muziek wordt je nou eenmaal opgefokt en hyper, en dan is er gewoon minder voor nodig om ruzie te krijgen. Plus dat het soort publiek dat je met die muziekstijl trekt vaak wat aggresiever is dan ander volk. Tegenwoordig vinden vooral jonge meiden R&B leuk, en allochtonen natuurlijk ook. Maar ik moet zeggen dat ik daar vrij weinig last van heb. Maar die mannetjes die hardstyle willen horen zijn meestal een stuk lastiger (komt waarschijnlijk ook omdat ik het niet zoveel draai razz :p )

Ik draai zelf bijvoorbeeld regelmatig op Center Parcs, waar toch een heel gemengd publiek komt, maar ook daar mogen geen hardere stijlen gedraaid worden. Dus voornamelijk Nederlandstalig, apres-ski, 70/80s, top 40, commerciele R&B en dance, maar geen hardcore, hardstyle, hardrock etc. En aan het einde van de avond afbouwen, dus rustigere muziek draaien, zodat mensen minder opgefokt naar huis gaan.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
13-7-2006 11:05
In het café waar ik werk hebben ze er een avond mee geëxperimenteerd.

Hele avond geen R&B m.u.v. de standaard plaatjes ala Shakira etc. Hele avond geen enkel incidentje geweest. Dit zijn we nu al een 2 maand aan het doorzetten, en sindsdien is er niks meer aan de hand... Alle 'gangsters' maken rechtsomkeert zodra ze binnenkomen, als ze horen dat hun muziek niet gedraaid wordt.

Zo moet het. Het werkt dus wel degelijk.

Nu moet ik zeggen, het is in Almelo, dus een volk appart. Dus het zal wel niet overal zo zijn.

En tja, als je helemaal geen problemen wilt ga je gewoon lekker Disco draaien razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)