Forum > Geluid

Bose 901 serie 3

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 9469
2-2-2019 13:29

Retro schreef:

Wat kan een oorzaak zijn van een soort wapper achtig / snel kloppend geluid in 1 van de boxen.
Op het moment dat je muziek luisterd hoor je er niets van zodra er een stilte valt is het storend. Ik het de kasten open gehad en wel geconstateerd dat alle drivers zijn vervangen en de bedrading opnieuw gesoldeerd. Wat ook opvalt is dat zodra je de bas regeling terug draait naar nul het minder word.
Als ik dit nog een keertje teruglees, denk ik dat het veel eerder in je versterker zit.
Omdat je zegt dat het ook hoorbaar is als er geen muziek is en het zachter wordt als je je versterker zachter zet.

Eenvoudig te controleren door de kanalen even om te draaien op je speakers,
eerst op de versterker, en als het dan wisselt, is het je versterker.
En dan zou je ook nog het signaal op je controller kunnen omwisselen, gaat het dan naar de andere kant, dan is het je controller.

Nog een dingetje.
Veel mensen zetten de luidsprekeruitgangen van de versterker op de ingangen van de controller, en dan de speakers op de uitgangen van de controller,
dat is dus fout sneaky :V
De controller mot tussen de voor en de eindversterking van je versterker.
Deze brug plek is meestal wel te vinden op een wat betere versterker.
Heb je die niet, dan moet je een tape aansluiting kapen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 694
2-2-2019 15:41
ik gok dat er een speakerdraadje verkeerd om zit in de probleemzijde.. als de speakertjes tegen elkaar inwerken ga je al heel snel over je xmax heen..
dat verklaart ook gelijk waarom t probleem verdwijnt bij wegdraaien vd lage tonen, dan zijn de extreme uitslagen ook meteen weg.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 13458
4-2-2019 09:52

Tom schreef:

Als ik dit nog een keertje teruglees, denk ik dat het veel eerder in je versterker zit.
Omdat je zegt dat het ook hoorbaar is als er geen muziek is en het zachter wordt als je je versterker zachter zet.
Dat dacht ik eerst ook te lezen. Echter na een paar keer nalezen denk ik eerder dat hij de bijgeluiden hoort "na-ijlen" als de muziek wegvalt (net zoals een auto naveert nadat je door die kuil gereden bent). Je zou haast denken dat er dan ergens iets hangt te flapperen (surround, stuk dempingsmateriaal of zo).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 9469
4-2-2019 21:40

Dré schreef:

Dat dacht ik eerst ook te lezen. Echter na een paar keer nalezen denk ik eerder dat hij de bijgeluiden hoort "na-ijlen" als de muziek wegvalt (net zoals een auto naveert nadat je door die kuil gereden bent). Je zou haast denken dat er dan ergens iets hangt te flapperen (surround, stuk dempingsmateriaal of zo).
En die oorzaken had ik ook al aangegeven wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RetroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-1-2019
Laatste: 15-2-2019
Berichten: 4
9-2-2019 13:19
Het mysterie rondom het wapper geluid heeft naar mijn idee een rare wending gekregen. Na alles losgemaakt te hebben bekabeling / andere versterker ertussen en dus uit testen zoals in het forum aangegeven was het geluid verdwenen. Na alles terug gebouwd te hebben in het dressoir en misschien raden jullie het al jahoor daar was het wappertje weer 😤 . Vervolgen gekeken of het een storing kon zijn in de stekkerdozen ( met aan / uit schakelaar ) maar ook daar geen succes. Wat wel vreemd was als ik de versterker verder de kast inschoof het wapperen stopte🤔 . Uiteindelijk kwam ik erachter dat de ZIGGO box de storing veroorzaakte . Heb nu beide apparaten verder van elkaar gezet en ik moet zeggen dat de Bose’s geweldig klinken zonder bijgeluiden 👌 .
Ik ben niet oud ik ben vintage
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 1230
9-2-2019 13:38

Retro schreef:

en ik moet zeggen dat de Bose’s geweldig klinken 👌 .
Dat zullen we met een korreltje zout nemen!
wink ;)
Free beats!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 281
9-2-2019 15:34
Dat zullen we met een korreltje zout nemen!
wink ;)
Heb je ze ooit gehoord?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 9469
9-2-2019 19:11
Smaken verschillen uiteraard, maar de 901 is best een goedklinkende luidspreker voor in de huiskamer, mits op de juiste wijze geplaatst.
Ik heb er een tijd lang 4 in één huiskamer gehad.
Dat was best wel overtuigend.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)