Forum > Off-Zone

kwaliteit van bruiloft dj

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-7-2015 12:29

Tom schreef:

Mijn standaard vraag aan het einde van zo'n feest bij het bedankt je is steevast: zijn jullie tevreden, heb je een fijne avond gehad, eerlijk zeggen!
Dat vraag ik altijd een paar keer tijdens het feest, dan kan ik er tenminste nog wat aan doen als het antwoord "nee" is...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 9469
20-7-2015 15:27
ja tuurlijk dat gebeurt hier ook.
Maar dan voldoet een knipoog naar het bruidspaar en een duimpje op met een vragende blik meestal ook wel wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
21-7-2015 02:27
Ook ik zat een tijd terug,met gekrulde tenen op zo'n feestje.Was soms zelfs "huilen met de pet op". sad :(
Wat muziekkeuze betreft,kreeg ik 'tig' jaren geleden het verzoek om uitsluitend muziek te draaien uit de jaren 60.Was een trouwfeest.
Toen de bruid in de gaten kreeg dat dit niet zo in de smaak viel bij de gasten,kwam ze zeggen om toch ook maar 'andere' muziek te draaien.Vanaf toen was de dansvloer te klein.Wel leek het, op het moment dat ze bij me stond,dat ze me effe kwam zeggen dat ik verkeerd bezig was,ondanks dat dit haar keuze was.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 25-4-2024
Berichten: 2052
21-7-2015 07:04

dj.raymond schreef:

Wel leek het, op het moment dat ze bij me stond,dat ze me effe kwam zeggen dat ik verkeerd bezig was,ondanks dat dit haar keuze was.
Sommige mensen hebben een uitgesproken talent om van hun probleem het jouwe te maken door je een rotgevoel te geven. Naast je neerleggen!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
21-7-2015 07:45
De vraag is dan ook of je een klus moet aanpakken waarbij je weet dat de verplichte muziekkeuze wel eens tot een niet geslaagd feest kan leiden...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 9469
21-7-2015 08:38
Het draait allemaal om een goed voorgesprek.
Gewoon inbouwen: "wat als als de muziek lijst het niet lukt?"
En om te voorkomen dat je de plank helemaal misslaat, vraag je uiteraard ook wat ze beslist niet willen horen.....

En het lukt ook wel eens wel.
Ik heb meedere keren een rock en roll bruiloft gehad, en dat waren echt een te gek feesten.
Zo ook eentje met uitsluitend alternatieve muziek, als ska, reggae, punk enz.
Ook dat werd een toppertje.

Ik denk ook dat het te maken heeft met muziekkennis en huiswerk doen.
Als je kennis van bijvoorbeeld de 60er jaren beperkt is, dan ga je al snel in de verzamel cd's van de 60tys vallen.
Als je dan denkt dat je alles hebt, ga je verliezen want er zijn meerdere grote bands die je nooit op verzamel cd's zal tegen komen omdat ze contractueel dat hebben afgesproken met hun maatschappijen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 24-4-2024
Berichten: 13455
21-7-2015 10:50

Victor schreef:

De vraag is dan ook of je een klus moet aanpakken waarbij je weet dat de verplichte muziekkeuze wel eens tot een niet geslaagd feest kan leiden...
Weet je nooit van tevoren. Ik heb één keer een bruiloft meegemaakt waar alleen hardrock gedraaid mocht worden. We zagen het duister in (en ik heb bij de intakegesprek zelfs overwogen om nee te zeggen) maar uiteindelijk werd het een van de leukste bruiloften die ik me kan (of is het wil?) herinneren.

Meestal gingen de beperkingen echter niet verder dan "geen Hazes" of "geen Bauer" e.d.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-7-2015 11:53

Dré schreef:

Meestal gingen de beperkingen echter niet verder dan "geen Hazes" of "geen Bauer" e.d.
Haha dat is nog steeds zo hoor Dre wink ;)

Overigens heb ik het liefst dat het bruidspaar mij gewoon lekker mijn ding laat doen en dus helemaal geen muziekstijlen opgeeft die ze wel of niet willen, dan kan ik gewoon doen waar ik goed in ben; de sfeer aanvoelen en het juiste plaatje op het juiste moment draaien.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
21-7-2015 12:41

Victor schreef:

De vraag is dan ook of je een klus moet aanpakken waarbij je weet dat de verplichte muziekkeuze wel eens tot een niet geslaagd feest kan leiden...
Ik heb ooit een bruidskoppel gehad die tijdens het voorgesprek zei 'doe maar jij ben de dj en weet het beter dan ons' ok makkelijke mensen.
Tot op de avond zelf, toen kreeg ik de opdracht om enkel alternatieve rock te draaien en niets anders, toen ik de gasten zag binnenkomen wist ik al dat die muziek niet ging werken, dus ik naar het koppel om te vragen of ik ook geen andere muziek mocht draaien of ze moeten tevreden zijn met een lege dansvloer, en het antwoord was NEE GEEN ANDERE MUZIEK. Zoals ik had verwacht kwamen de genodigden dan vragen achter disco jaren 70, Barry White, Claude Francois, Pointer Sisteres..... maar ik mocht niet, resulaat een flop en dan had je een goed voorgesprek?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
21-7-2015 13:06

Dré schreef:

Meestal gingen de beperkingen echter niet verder dan "geen Hazes" of "geen Bauer" e.d.
Daar kan ik me dan wel weer in vinden...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)