Forum > Off-Zone

kwaliteit van bruiloft dj

(24 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-3-2024
Berichten: 9467
18-7-2015 21:29
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 22-7-2015 08:41
Het moet me even van het hart.
Gisteren ben ik op een bruiloft geweest binnen de familie.
Ze hadden een dj ingehuurd met licht show.
Ze wilden mij niet vragen omdat ik ook recht had op een feestje wink ;)

Ze hadden zelfs een iets uitgebreider pakket genomen omdat dat "beter" smoelde.
Alles bij elkaar had het 550 euro gekost.

Het geluid was een prima, (hk sub top set) maar het stond wel beren hard.
De ruimte was 240 hoog, en er waren ongeveer 60 gasten totaal.
Ik doe niet snel mijn hoorapparaten uit, maar vanaf de start tot het einde heb ik ze niet ingehad.
Alles onder de 115 Db kan ik met mijn hoorapparaten prima hebben, daarboven werken ze niet goed meer.
Geen pretje om de hele avond in +115 Db een bruiloft te hebben sad :(

De lichtshow bestond uit twee op de automaat zenuwachtig flikkerende en draaiende led spiegelbollen,
en twee ook op standje automaat (lees strobo) led mushrooms.
Daarbij dan wel twee keurige t4's met elk 4 tri led armaturen, in een flow (hoe kan het ook anders) op de automaat.
Al met al een zeer zenuwachtige lichtshow, zonder ook maar een combi met de muziek.
Wat mij betreft totaal niet passend voor een bruiloft.

En dan de Dj.......
mijn g. wat een gevoelloos mannetje.
Ik denk dat hij nog geen 25 was,
hele avond alleen maar muziek van de laatste 5 jaar.
Terwijl meer dan de helft van het gezelschap toch zeker de 40/50 was gepasseerd.
Je zou toch zeker een blokje goud van oud mogen verwachten en een wat ruimere muziekkeuze.

Ook de manier van draaien, het was gewoon een rommeltje, er is geen enkel pakmoment geweest op de hele avond.
Er stonden er nooit meer dan een stuk of tien te dansen, de vloer was ook vaak volkomen leeg, en er er zat totaal geen opbouw in de muziek.
Alles op het zelfde ritme ingemixt, de hele avond.
Het laatste uur niks anders dan happy hardcore........LEUUUUK angry

Ook was er geen mooi hoogtepunt voor het bruispaar in de vorm van een romantische slow, of een hoogtepunt van "allemaal samen".
En als een tang op een varken als laatste nummer: hoogste tijd........de dansvloer heeft de hele avond niet voller gestaan want dat was eindelijk een nummer wat iedereen herkende.
Bij de afsluiting gewoon alles over en uit.
Geen leuk woordje voor het bruidspaar, de gasten, of een bedankje aan het personeel, niks nul nada.
Ook niet even het licht een beetje gezellig na laten gloeien terwijl het bruidspaar iedereen gedag zegt.
Bam, over en uit.

Als dit de moderne bruiloft dj is, dan ligt wat mij betreft de lat wel erg laag tegenwoordig......

Zo, ik moest het ff kwijt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
18-7-2015 23:31
Misschien was dit wel wat het bruidspaar zelf wilde en helaas is niet iedereen zo goed als jij.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
19-7-2015 03:51
Als het bruidspaar moderne muziek wil maar de helft van de gasten is 40/50+ dan draai ik ook jaren 70/80 en dat zeg ik ook tijdens het gesprek wat we op voorhand hebben. voor mij gaat het erom dat iedereen zich vermaakt en niet enkel het bruidspaar, ik hou uiteraard wel rekening met de muziekkeuze van het bruidspaar, maar ook de oudere generatie moeten tevreden naar huis gaan. Ik begin meestal altijd met vermenigvuldigingsdansen om de vloer vol te krijgen, dan de gekende groepsdansen, hucklebuck, scottish (die dans kennen jullie niet) Macarena, T'smidje van Lais (een groepdansdans die jullie ook niet kennen) clo clo, tango en walsje enz.... dan een paar slows, jaren 70/80 disco/rock en de ouderen gaan toch vroeger naar huis dan de jonge garde dus dan komt de jeugd aan bod. Maar ik ga nooit enkel moderne muziek draaien op een bruiloft, ook al vraagt het bruidspaar dat, een lege of bijna lege dansvloer is slechte reclame voor mij en ik zou me 14 dagen niet goed voelen bij een slecht feestje.

Lampen op standje automaat zie ik heel vaak bij collega's, ze willen vlug opgebouwd staan, liefst binnen het half uur en ze willen ook vlug de zaal uit zijn na het feest. Meestal hebben ze een lampje of 3 mee die de ganse avond hetzelfde doen, pfff luie dj's die het enkel voor het geld doen en niet omdat ze het graag doen. Ikzelf heb evenveel plezier in het op en af bouwen dan in het draaien zelf, liefde en passie voor het vak.
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
19-7-2015 12:58
Tom, helemaal mee eens dat je daar droevig van wordt. Ik kom 'gelukkig', ook bij bruiloften van goeie vrienden en familie, vaker als DJ dan als toeschouwer op bruiloften. Scheelt een hoop ergernis ;-)

Het zit 'em dan toch in onderscheidend vermogen, en aan een bruidspaar kunnen uitleggen dat bruiloften toch wel een vak apart zijn t.o.v. standaard plaatjes draaien. Wie dat verschil niet zo interessant vindt, die.... loopt een ernstig risico het verkeerde soort DJ op zn feest te krijgen :-)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-3-2024
Berichten: 9467
19-7-2015 13:34

dj-bart schreef:

Misschien was dit wel wat het bruidspaar zelf wilde en helaas is niet iedereen zo goed als jij.
Ik zeg geen moment in mijn tekst dat ik zo goed ben.....ik heb de wijsheid niet in pacht,
wat ik opnoem zijn geen speciale dingen.
De dingen die ik opnoem zijn bruiloft basics 1 on 1 voor dj's.
En dat was iets wat helaas totaal ontbrak bij deze dj.

Het publiek wilde wel, maar de dj pakte niet lekker door.

Wat betreft het voorgesprek,
er zullen weinig dj zijn die zeggen dat ze weinig of geen ervaring hebben, er zullen maar weinig dj's zijn die zeggen: ik heb een betere drive in voor uw bruiloft dan mijzelf.....
Over het algemeen zegt men nergens nee op, en belooft men de wereld....Men wil immers graag de boeking.
En wanneer heb je nu echt ervaring?
na 2, 20, of +/-800 bruiloften?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-7-2015 14:16
Hahaha zo herkenbaar, heb ik zelf ook last van als ik een keer als gast op een feestje ben...

Op zich heb ik er geen problemen mee als een bruidspaar geen jaren 70/80 muziek wil, het is immers hun feestje. Tuurlijk probeer ik het ook iedereen naar hun zin te maken, maar dat kan ook met modernere muziek.

Herkenbaarheid is het toverwoord, de grote hits uit de top 40 van de afgelopen jaren kennen de ouderen ook echt wel en ook die komen vanzelf de dansvloer op. Andersom geldt dat uiteraard ook, jongeren kunnen ook prima losgaan op jaren 70/80 muziek maar dan moet je wel de echte bekende knallers pakken die iedereen kent (of een lekkere dance remix van een wat onbekendere track, zoals die van ain't nobody op dit moment).

Als het bruidspaar een bepaalde muziekstijl niet wil en ik heb het gevoel dat die muziekstijl wel noodzakelijk is om het feestje los te krijgen zal ik dat natuurlijk altijd even met ze overleggen, maar als zij dat echt niet willen houdt het gewoon op. Gelukkig vinden de meeste bruidsparen alles prima zolang het maar gezellig is, maar als ze perse hun eigen zin willen doordrijven is dat hun probleem... wie betaalt, bepaalt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 28-3-2024
Berichten: 2052
19-7-2015 14:24

Tom schreef:

Over het algemeen zegt men nergens nee op, en belooft men de wereld....
Is dat niet de algemene tendens op dit moment? Veel breder dan alleen bij DJ's?
Wie staat er nog voor wat ie doet en doet dit met overtuiging?
Velen maken maar wat kroms en praten het recht....

Herkenbaar verhaal, 50 euro DJ of neefje of wat dan ook. Geen samenhang, geen opbouw, geen contact en feeling met het publiek.
Maar wel beatmixen, want dat moet je kunnen....
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-3-2024
Berichten: 9467
19-7-2015 21:11
Dit was geen 50 euro dj, dit was er eentje van 550 euro shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 24-3-2024
Berichten: 1230
20-7-2015 09:49
Wat vond het bruidspaar er zelf eigenlijk van?
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-3-2024
Berichten: 9467
20-7-2015 10:49
Je gaat niet aan het bruidspaar vragen wat ze er van vonden.
Dat zou een smet kunnen werpen op HUN dag.
(Want in de regel als je zo iets gaat vragen, geef je min of meer al aan dat jij het niet goed vond.)
Laten we het hierop houden; de paar familieleden waar ik het aan vroeg, vonden het geen beste dj.

De enige die dat aan het bruidspaar zou mogen vragen is de dj in kwestie zelf.

Mijn standaard vraag aan het einde van zo'n feest bij het bedankt je is steevast: zijn jullie tevreden, heb je een fijne avond gehad, eerlijk zeggen!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)