Forum > Algemeen Forum

Ervaringen met ThePerfectWedding.nl?

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
24-7-2014 19:20
Stel dat het daadwerkelijk boekingen oplevert, dan zou ik er niet erg happig op zijn om jou die info te verschaffen laugh :D shut up :X
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
24-7-2014 22:00
Zelf word ik gemiddeld wel een paar keer per maand gevraagd om op een website te adverteren.

Mijn antwoord is dan steevast: is het meetbaar wanneer ik een boeking dankzij jullie binnen haal?
Zo nee, dan weet je meestal genoeg over de kans dat je wat binnen haalt.
Zo ja, dan is mijn voorstel altijd een percentage of vast bedrag per definitieve boeking na betaling van de klant.

Als je overtuigd bent van de kwaliteit van je website, moet je toch een dergelijke afspraak durven maken, lijkt me.

Zelf werk ik ook meestal op no cure no pay basis met mijn klanten.
Doe ik al meer dan 25 jaar:
Advies niet goed: niet betalen
Werk niet goed: niet betalen
Spullen niet goed niet betalen
Disco niet goed: niet betalen

Uiteraard wel betalen als het in orde is happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-7-2014 23:24
Hoe moet een externe website nou meten wanneer jij een boeking via hen binnenhaalt? Dat kan alleen als jij een stukje code van hen op jouw website plaatst, zoals bij affiliate partijen. Maar ben jij daartoe bereid bij een willekeurige advertentiesite?

Waarschijnlijk niet, en dan kunnen zij alleen meten hoeveel bezoekers ze naar je toesturen. Wat die bezoekers vervolgens doen kun jij zelf meten, met behulp van Google Analytics, en als je dat goed hebt ingesteld kun je ook zien hoeveel het verkeer van een bepaalde website oplevert.

Dat is dus een kwestie van uitproberen; eenmalig een advertentie nemen en vervolgens de resultaten meten. Levert het meer op dan het kost? Prima, dan verleng je de advertentie. Levert het niets op? Dan verleng je de advertentie niet.

Het is ook onrealistisch om van een website te verwachten dat zij alleen betaald krijgen als JIJ de boeking binnenhaalt... daar heeft die website namelijk geen invloed op. Zij kunnen alleen zorgen dat jij geintresseerde bezoekers op je website krijgt, maar de rest moet je zelf doen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
25-7-2014 10:26
Tja zulke zaken zijn gebaseerd op wederzijds vertrouwen.
Maar waarom moet de adverteerder altijd aan het kortste eind in het vertrouwen trekken?

Daar kun je toch een contract voor opstellen?
Bij breuk volgt dan een boete.
En als een website heel succesvol voor je is, wil je niet riskeren dat je er afgeknikkerd word?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJaapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-10-2015
Laatste: 27-10-2015
Berichten: 6
21-10-2015 21:04
grappig dit topic,

Bruidsbeurzen, je haat ze of je vindt ze geweldig. Ik zit er een beetje tussen in. Het hangt namelijk helemaal van de beurs af. Ik zoek wel de beurzen uit waar ik als DJ niet alleen ben, en ik wil als DJ niet draaien. De overige standhouders zijn daar over het algemeen niet zo blij mee, en juist daarmee is het goed netwerken. Je eet tenslotte allemaal uit dezelfde ruif. en to be honest de trouwpartijtjes vind ik altijd leuk om te doen. zoveel leads als hier boven genoemd, Whoow, dan heb je absoluut een gouden verkoop formule, misschien kun je die met ons delen.

Dan die trouwwebsite, breek mij de bek niet open, ook ik maakte vroeger een aanzienlijk bedrag over die kant op, totdat ik de statistieken eens ben gaan bekijken. slechts 12 bezoekers in 1 jaar tijd! daar wordt je echt keivrolijk van. Op dat moment had ik net de factuur voor het nieuwe jaar betaald. Brr, ik kan mij zelf nog steeds voor de kop slaan dat ik daar ingetrapt ben. Dat overzichtje wat ik hierboven zag staan spreekt dan ook voor zich.

Ik ben echt van het netwerken, tipje van de sluier bel gewoon eens een bruidsmode winkel of een juwelier op. informeer ze over je product en vraag of je wat reclame materiaal (visitekaartjes, kortingsbonnetjes, folders, etc etc) mag hebben in ruil voor de reclame die jij maakt geven zij jou reclame rommel weg. Ik spreek met mijn klanten vaak af op kantoor, en daar liggen al die folders op de leestafel en ik heb voor iedere klant waar ik langs ga een grote A4 enveloppe met alle reclameprulletjes. Dat werkt echt geweldig en je bent in eens een stuk minder anoniem dan op internet.

Ow! over het netwerken, forget de koffietafels en andere ontbijtclubjes. Daar hebben wij echt niks te zoeken, tussen al die mental coaches en dieet consulentes (als ik er al aan terugdenk..... dat ik daar een keertje ben ingestonken)
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
22-10-2015 09:46

DJaap schreef:

Ow! over het netwerken, forget de koffietafels en andere ontbijtclubjes. Daar hebben wij echt niks te zoeken, tussen al die mental coaches en dieet consulentes (als ik er al aan terugdenk..... dat ik daar een keertje ben ingestonken)
In dat soort netwerkclubs gaat het vooral om gratis te vergeven diensten heb ik de indruk. In ruil voor een banner een keer een klusje gedaan en nu willen ze dat weer.
Banner op hun site heeft weinig traffic opgeleverd, laat staan klanten.
Hoe zijn jullie ervaringen met adverteren in het algemeen en waar is het meest effectief? (zowel digitaal als op papier)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 281
22-10-2015 10:36
Hoe zijn jullie ervaringen met adverteren in het algemeen en waar is het meest effectief? (zowel digitaal als op papier)
Slecht, in het verleden inderdaad diverse banners en vermeldingen gehad op pagina's. Weinig bezoekers via die pagina's en al helemaal geen boekingen.
Adverteren doe ik in lokale verenigings blaadjes zoals de carnavals krant (met behoorlijke oplage) toneel, en voetbal / sportclub maar ook hier weinig tot geen reacties, ik doe dit dan ook meer als sponsoring aangezien deze verenigingen zelf regelmatig bij mij huren.

Ik denk wel dat het helpt als je regelmatig "gezien" word met advertenties en bij klussen met belettering op bus/case en kleding zodat je naam blijft hangen.
DJaapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-10-2015
Laatste: 27-10-2015
Berichten: 6
22-10-2015 21:51
Banners en andere knipperende dingen werken niet, dat soort dingen zijn leuk voor een stukje branding. maar dat laat ik graag over aan de "grote" jongens. Ik opereer in mijn eigen regio en heb eigenlijk niks met een klik van een klant uit een andere regio.

Wat voor mij wel werkt zijn de tekst stukjes op diverse websites met een link er in verwerkt, dit schijnt volgens mijn websitebouwer ook goed te zijn voor je vindbaarheid in google. Vaak refereert de klant ook naar het artikeltje, dus dat is gelijk een mooi begin van het gesprek. Links op startpagina's en dergelijke zijn leuk maar puur om er voor te zorgen dat je gevonden wordt, iets met hoe meer links naar je website hoe meer autoriteit je krijgt van Google. Daar kan mijn websitebouwer uren over vol l$llen maar ik haak na 5 minuten al af.

Voor dat soort vermeldingen betaal ik soms wel eens wat, nooit meer dan 50 a 100 euro, het moet wel leuk blijven, en in verhouding staan. Voor mij zelf heb ik ieder jaar een stukje budget gereserveerd. 1 x per 3 maanden kijk ik welke site een beetje verkeer oplevert, dit hou ik bij in excel en met die sites ga ik door. Zo krijg je vanzelf een lijst met kwalitatieve websites waar je wat aan hebt. Ook die website figuren moeten hun brood verdienen, echter geen champagne bij het ontbijt ;) ik link trouwens niet terug naar de websites als ik betaal voor een link.

advertenties in suffertjes? no way, dat heb ik een half jaar lang gedaan, iedere maand op een trouwpagina in het dinsdag-krantje. en 600 euro verder, niet 1 lead. Dus dat was weggegooid geld. Net als die trouwwebsite (ik noem de link bewust niet, dat geeft ze namelijk ook weer autoriteit in google haha) dat advertentie-verkoopvolk staat nog boven auto-verkopers en goede doelen bietsers in de stad.

Nogmaals, stap eens naar binnen bij een trouwpartner, er gaan echt deuren voor je open, en de meeste staan echt open voor een goed gesprek, doe het alleen niet op de vrijdag op zaterdag dan verdienen die gasten hun geld.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)