Forum > Algemeen Forum

SMS-party software

(45 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
2-11-2008 22:40

StijnS schreef:

Mathijs_promix schreef:

Maar ik snap niet.... wat heeft de opdrachtgever aan de nummers van de genen die naar zo'n scherm lopen te smsen?
Tenminste ik zie t zo voor me:
Ik ben directeur van een school en organiseer een brugklas feest. Komen 500 pubers op af en lopen met z'n allen te smsen naar dat scherm. Wat heb ik als directeur dan aan al die nummers?? Of gaat t dan over evt. smsjes met bedreigingen, racisme etc, zodat dat achterhaald kan worden?
Stel dat je een commerciëel feest geeft, dan kun je iedereen die ge-sms-et heeft een sms terug sturen om deze persoon te informeren over de volgende editie van je feest. Een beetje extra reclame...
aha! Precies, op zo'n manier...!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
2-11-2008 23:47

Mathijs_promix schreef:

Of gaat t dan over evt. smsjes met bedreigingen, racisme etc, zodat dat achterhaald kan worden?
Die worden en zoiezo al uitgehaald.

En daarbij, wat heb je daaraan? zie jij eer directeur al een smsje terugsturen met; hallo ik weet niet wie je bent maar je mag geen bedreigingen uiten via sms.

EN, waarschijnlijk staan de berichten die iemand heeft gestuurd nieteens in zo een exel bestand wink ;)

Partygangers informeren, dat kan goed, maar dan alsnog moet je ze wel vantevoren laten weten dat je nummer wordt bewaard.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
12-11-2009 17:15
Een kickje ashamed :$ ..

Er wordt op onze school een debat georganiseerd, met de gedachte dat er een systeem moet komen om te 'stemmen' op een partij.
Mijn vraag was of dit ook met zo'n sms systeem kan, net zoals bij talentenshows op TV.

Kun je het programma zo instellen dat deze bepaalde woorden bijhoud, en telt?

Roy Straver
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
12-11-2009 17:54
Jup, in ieder geval dat systeem dat wij hebben hoort dat te kunnen (of het moet zijn dat het in de duurdere versie zat...)

Dat je bv A/B/C moet smsen naar een nummer en die houdt het realtime bij in een grafiekje.
vaj-ta-lie-tie
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 108
12-11-2009 17:57
SMS studio van CodeSegment kan het in ieder geval wel.
Think Different ..
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
12-11-2009 18:21
Die heb ik, weet alleen niet of het al in de basic variant zit, of dat we alleen berichten kunnen ontvangen...

Kijk net op site: "Services: Voting, TV Chat, Mailbox", moet het kunnen
vaj-ta-lie-tie
DjgysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2008
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 99
4-11-2011 00:42
ben zelf begonnen aan een sms party script via een eigenwebserver. + een # van twitter die er tussen komt

hier een testje
kan zelf dadelijk via een admin pagina de # invoeren , en met stukje software worden via een oude telefoon de smsjes in een Database gezet en die word weer op de bericht pagina weergegeven.

test.rogiweb.nl/gijs/tweet.php wink ;)

iemand nog ideën
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
4-11-2011 10:04
Je moet natuurlijk vooraf een controle kunnen uitvoeren, wat wel en niet getoond mag worden.
Robustsound
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
12-11-2011 10:59

djgys schreef:

ben zelf begonnen aan een sms party script via een eigenwebserver. + een # van twitter die er tussen komt

hier een testje
kan zelf dadelijk via een admin pagina de # invoeren , en met stukje software worden via een oude telefoon de smsjes in een Database gezet en die word weer op de bericht pagina weergegeven.

test.rogiweb.nl/gijs/tweet.php wink ;)

iemand nog ideën
Mooiere kleuren? Oplossing voor als er geen internet beschikbaar is op locatie... uh... goed werken aan leesbaarheid, filters op bepaalde woorden of zorgen voor handmatige filter (berichten met de hand goedkeuren)
vaj-ta-lie-tie
SoundsmurfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 16-4-2012
Berichten: 92
14-11-2011 12:53

StijnS schreef:

Stel dat je een commerciëel feest geeft, dan kun je iedereen die ge-sms-et heeft een sms terug sturen om deze persoon te informeren over de volgende editie van je feest. Een beetje extra reclame...
Super idee en als het mocht zou ik het natuurlijk ook doen maar dit is nu al enige jaren verboden. Lees even de wet over spam hierop na. Je kan geldboetes oplopen indien een of meerdere sms-ers je meld(en) bij de OPTA inzake ongevraagde berichten verzenden. Ook voor SMS geldt een opt-in net als e-mail.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)