Forum > PC related Forum

welk DJ programma en welke pc

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-9-2008 11:33

YourLiVe schreef:

Virtual dj is echter veel te uitgebreid voor de gewone mens en dus niet geschikt om bediend te worden door klanten. Hetzelfde geldt voor PCDJ.
Toch wel afhankelijk welke versie van PCDJ je kiest.
Tussen deze en deze zit al een groot verschil.

Het uiterlijk van de layout van PCDJ Blue / RED komt een beetje overeen met de simpelste dubbele speler.

Voor een laptop in de "losse verhuur" zou ik zowiezo niet kiezen, tenzij het een toughbook is.
Een losse pc met touchscreen in een fc lijkt mij een betere oplossing.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 13457
4-9-2008 12:01

YourLiVe schreef:

Ik gebruik zelf Virtual dj met een Numark controller. De software bevalt me erg goed, de controller wat minder (toetsen die niet goed reageren enzo)
Precies deze klacht hebben wij ook van een klant gehad. Zowel wij alsook de importeur hadden echter totaal geen problemen toen we de controler terugkregen van de klant. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat er ergens een USB conflict is die roet in het eten gooit. Wellicht iets voor je om nader te onderzoeken?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
4-9-2008 16:07
In dit geval maakt de toets gewoon niet altijd goed contact. Het betreft de play en de cue toets. Die reageren soms alleen als je ze op de juiste plaats aanraakt (aan de zijkant bijvoorbeeld wat minder). Dit is alleen op het rechter deck, links reageert alles prima. Perslucht en contactspray hielp wel enigszins, maar ook niet alles.

Bovendien is de draaiknop compleet uit zn verband. Dat is ongetwijfeld mijn schuld, maar aangezien hij netjes ingebouwd zit in een flightcase met noppenschuim kan ik me niet voorstellen hoe dat gebeurd is. Met denon heb ik dit soort problemen nog nooit gehad. Is toch een verschil in bouwkwaliteit lijkt me.

Op zich jammer ook, aangezien het een hele fijne controller is (vooral in combinatie met Virtual dj / Numark Cue omdat hij daarvoor ontworpen is).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-9-2008 18:45
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 5-9-2008 17:10
Klinkt als een hardware probleem.

Bij de Total Control die wij terug kregen denken we eerder aan een software probleem, omdat ik de klacht (o.a. slecht reagerende play en cue knoppen links en rechts) met geen mogelijkheid kon reproduceren. Niet met rammen, niet met aaien en niet met indrukken op de hoekjes of randen van de knoppen.

Hardware wordt overigens meestal niet gesloopt door de flightcase (mits goed ontworpen), maar door de gebruiker. Ik laat maar even in het midden of dat ligt aan de bouwkwaliteit of aan de manier van gebruiken.
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
5-9-2008 10:45
Ik heb al enige jaren een DAC-2 in gebruik (ook van PCDJ).
De controller zelf werkt lekker, maar de kwaliteit is ook wel duidelijk minder dan bijvoorbeeld de nieuwere Denon-controller. Elk half jaar gaan er wel nieuwe druktoetsen in. Dit wordt dan wel soms 3x per week verhuurd dus (mis/ge)bruikt wordt het wel ashamed :$
Met de nieuwe denon controller heb ik nog geen problemen gehad.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-9-2008 11:19

davasch schreef:

Ik heb al enige jaren een DAC-2 in gebruik (ook van PCDJ).
De controller zelf werkt lekker, maar de kwaliteit is ook wel duidelijk minder dan bijvoorbeeld de nieuwere Denon-controller.
De 2e generatie controllers van PCDJ zijn ook goedkoper dan een Denon. (de eerste generatie controllers van PCDJ was de DMC-1 van Numark) PCDJ heeft altijd voor een "betaalbare" oplossing gezocht. "Betaalbare" oplossingen gaan soms ten koste van...

Nu Denon zelf met een oplossing is gekomen die goedkoper is dan de BPM controller en naar mijn idee kwa degelijkheid overeenkomt, is het niet vreemd dat PCDJ de Denon "promoot".

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-9-2008 13:15

Sylvia schreef:

Hardware wordt overigens meestal niet gesloopt door de flightcase (mits goed ontworpen), maar door de gebruiker. Ik laat maar even in het midden of dat ligt aan de bouwkwaliteit of aan de manier van gebruiken.
Zal ongetwijfeld aan de gebruiker liggen wink ;) Maar ik ben niet anders met de Numark controller omgegaan dan met mijn Denon cd-spelers en mixers en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. En dat terwijl ik toch 3 denon cd-spelers heb en 3 DNX 1500 mixers die allemaal behoorlijk intensief gebruikt worden (minimaal 2x per week).

Dus dan is het een kwestie van dezelfde (enigszins lompe) gebruiker maar een ander merk apparatuur, waarbij Denon na enkele jaren nooit geen problemen heeft gegeven en Numark al na enkele maanden....
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 13457
5-9-2008 13:46

YourLiVe schreef:

Zal ongetwijfeld aan de gebruiker liggen wink ;) Maar ik ben niet anders met de Numark controller omgegaan dan met mijn Denon cd-spelers en mixers en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. En dat terwijl ik toch 3 denon cd-spelers heb en 3 DNX 1500 mixers die allemaal behoorlijk intensief gebruikt worden (minimaal 2x per week).
Toch zien wij ook daar buttons wel eens het loodje leggen. Is op zich niet zo vreemd; veel merken gebruiken precies dezelfde schakelaartjes voor dit soort dingen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Klaas2003Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-7-2008
Laatste: 25-4-2010
Berichten: 41
9-9-2008 09:59
DDS80 van numark gekocht. eigelijk perfect voor wat ik het nodig heb, mapje erbij met alles tracks volgens genreop A4 en perfect voor de klant. dit weekend 1ste x in de verhuur en deed z'n werk perfect

bedankt voor alle reacties

Terug naar forum Reageer (zonder quote)