Forum > PC related Forum

welk DJ programma en welke pc

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Klaas2003Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-7-2008
Laatste: 25-4-2010
Berichten: 41
2-9-2008 22:36
ik heb hier een klein uurtje rondgesnuffelt maar niet helemaal een antxoord gevonden op mijn vraag.

ik zoek een DJ programma dewelke makkelijk te bedienen is door klanten, maw bvb bij een trouwfeest willen ze muziek voor de DJ er is,of zelf muziek spelen. en handig programma dat overzichtelijk in mekaar zit en makkelijk toelaat van te mixen zonder controller. met "mixen" bedoel ik het puur liedje na liedje klaarzetten met eventueel playlist.

hiervoor heb ik dus ook een gepaste draagbare pc nodig, welke specificaties?

indien de pc niet verhuurd is zou ik hem moeten kunnen meenemen op jobs (ben zelf dj) en er dus een handige controller op aan te sluiten.

ik heb na een tijdje zoeken Traktor tegengekomen waar ik veel goed over hoor en ook bpm of pcdj. maar wat is nu voor wat ik nodigheb het beste

alvast bedankt
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
2-9-2008 22:47
PBSound heeft hier leuke systemen in. Staat BPM & Jukebox op de pc. Jukebox is door iedereen makkelijk te bedienen, en hier kun je ook een playlist klaar zetten. BPM werkt voor jezelf weer fijn om te draaien, en hier zijn dan ook controllers voor te krijgen. Deze zijn echter wel duur, maar systeem is nu ook leverbaar inclusief Numark Cue. Hier is een controller voor te krijgen die een stuk goedkoper is, en is ook te gebruiken met BPM na een bestandje van 25 euro te kopen. Voor beide dus wat wils.
Let wel op, je betaald iedere maand een vast bedrag voor de muziek, en stop je hiermee ben je de muziek kwijt. Pc krijg je er trouwens bij.
Zijn nog meerdere die zoiets aanbieden, maar ik heb alleen hier ervaring mee, aangezien m'n baas officieel dealer is van BPM.
Klaas2003Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-7-2008
Laatste: 25-4-2010
Berichten: 41
2-9-2008 23:23
ik heb zelf heel veel CD's welke op pc gezet zijn naar mp3 dus dat systeem zoek ik niet echt
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-9-2008 11:45
Wat is het beste.. dan zou ik kijken wat het makkelijkst voor de klant is.
Ik denk dat ik richting een touchscreen zou gaan met bijvoorbeeld PCDJ. (als het persé een computeroplossing moet zijn)
Verder ligt het gemak ook aan de indeling van je mp3's die jij maakt.

Welke specs is natuurlijk makkelijk te vinden op de site van de maker van de software.

Martin.
kvm entertainment
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
3-9-2008 14:25
neem de pc maar zwaar genoeg en zet er ook niets anders op dan de benodigde software
ga er nooit mee op internet om virussen te voorkomen

het staat namenlijk niet goed als je muziek er opeens mee stopt

ik draai het grootste deel ook via pc (met controller) maar heb toch altijd een cd klaar staan voor het geval dat
wat zou een leven zijn zonder geluid
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
3-9-2008 17:40
Wat is eigenlijk je budget? als je er niet al te veel geld in wil stoppen; en je hebt nog een oude pc staan koop dan een server kastje (rackmountable) van ongeveer 90 euro. ik kan met niet voorstellen dat die programma's meer dan een 2,4 ghz P 4/athlon nodig hebben. Dan zoals hierboven gemeld een uitgeklede versie van windows erop (met uitvoeren-> services.msc) en dan alle services uitzetten die je niet nodig hebt. (zoals alle netwerk gerelateerde services)
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
3-9-2008 17:45
het ligt ook aan het geheugen en de snelheid van het geheugen en de processor

een 2e geluidskaart is ook niet gek maar die kun je er makkelijk zelf inzetten
wat zou een leven zijn zonder geluid
Klaas2003Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-7-2008
Laatste: 25-4-2010
Berichten: 41
3-9-2008 18:25
budget is geen probleem. het moet een laptop zijn. zodat het niet te zwaar wordt en handig blijft. ik heb gezien dat er iets bestaat op usb zodat je 8 uitgangen hebt, ik veronderstel dat dit gebruikt wordt om op 2 kanalen te kunnen mixen en ook te kunnen voorbeluisteren.

ik heb prijs gekregen voor bpm met controller en ook voor het numark systeem met controller deze laatste was een stuk goedkoper

ms kijk ik nog even voor pcDJ
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
3-9-2008 18:36
Numark is inderdaad een stuk goedkoper dan BPM. Maar, BPM kan wel met Jukebox worden geleverd, wat veel en veel makkelijker werkt voor klanten die geen verstand van hebben van verdere software. Jukebox kan iedereen zonder uitleg bedienen, BPM, Numark Cue & PCDJ niet.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
4-9-2008 10:23
Jukebox kan voor zover ik weet ook bij Virtual dj (want dat is Numark Cue namelijk) geleverd worden. Dat is namelijk gewoon een programma van PB Sound. Dat programmaatje verkoopt PB sound volgens mij echter niet los, dat krijg je alleen als je een muziekabonnement neemt.

Ik gebruik zelf Virtual dj met een Numark controller. De software bevalt me erg goed, de controller wat minder (toetsen die niet goed reageren enzo) dus die wordt vervangen door een Denon HC 4500. Virtual dj is echter veel te uitgebreid voor de gewone mens en dus niet geschikt om bediend te worden door klanten. Hetzelfde geldt voor PCDJ.

BPM zou ik niet meer doen, het is erg ouderwetse software (kan bijvoorbeeld geen video afspelen) en bovendien veel te duur. Met name de controllers zijn erg duur, en BPM werkt officieel niet met andere controllers (er schijnt wel software te zijn die dat wel mogelijk maakt).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)