Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Davasch

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 101 bijdrage(n) van Davasch (Pagina: 1 van 11)

Topic: DMX ingangsignalen? (18-10-2014 13:45:00)
Afhankelijk van je kennis en hoeveel tijd je er in wilt stoppen zou je zoiets ook kunnen oplossen met een Arduino (als je makkelijk wilt doen met een DMX-shield playground.arduino.cc/DMX/DMXShield).
Topic: Aanschaf Macbook - Wat erop en eraan als technicus?? (10-7-2014 22:12:00)
Deels eens, voor draaien is het niet direct van belang verder.

Maar toch steekt het me wel tegen dat de resolutie op m'n smartphone net zo hoog is als op m'n 24" computermonitor razz :p . Want zo'n hoog-resolutiescherm ziet er toch wel een stuk beter uit (en zeker voor tekst). Als iedereen zou denken dat wat we nu hebben meer dan voldoende is zou de techniek stil blijven staan, toch?
Topic: Verticale rookmachines met LED (4-7-2014 12:48:00)
Ik denk ook wel dat de camera het beeld wat vertekent. Ik vind de output van de Chauvets gewoon ok, al kan ik me voorstellen dat het voor de grotere evenementen wat te weinig is. Probeer ze eens in het echt te zien happy :)
Topic: Verticale rookmachines met LED (3-7-2014 11:33:00)
Een collega van mij heeft deze machines van Beamz gehad. Effect was leuk, maar was het net niet. Verlichting ging niet tegelijk aan met de rook, onderling verschilde het moment van output ook behoorlijk en sommige machines 'puften' nog wat na.

Nu hebben wij er zelf twee van Chauvet en die zijn een stuk degelijker gebouwd volgens mij. Soms zit er wat verschil in onderling, maar het napuffen doen ze in ieder geval niet wat ik erg belangrijk vind.

Filmpje van de BeamZ (die mij dus wat tegenvallen)

Ik zal nog eens graven in m'n archief om te kijken of ik een filmpje van de Chauvets heb.
Topic: IVEN gestopt? (26-6-2014 22:32:00)
Heb ooit ook diverse speakers van Iven gehad, prima kwaliteit en prijs daar niets op aan te merken. Maar ben recent overgeschakeld op 'fabrieksspeakers' precies om deze reden; je hebt niet echt zekerheid dat er later nog dezelfde speakers zijn te krijgen.

Bij een bedrijf heb je die harde garantie natuurlijk ook niet altijd maar volgens mij is de kans toch wel een stuk groter. Jammer dat Iven is gestopt, want z'n werk was prima!
Topic: Van minidisc op PC zetten (mp3) (16-6-2014 13:39:00)
Ik gebruik nog steeds regelmatig Audacity om opnames te maken, werkt nog steeds prima. Opnemen zou ik gewoon in PCM (WAV denk ik in Audacity) doen. Dan kan je later altijd nog beslissen in welk formaat je het wilt gebruiken.
Topic: 2 verschillende soorten subwoofers bij elkaar zetten (5-6-2014 10:36:00)
Deze is wat algemener, maar in dit topic is ook al zoiets besproken.
Topic: RCF 4PRO 8001AS sub i.c.m. 8002AS sub (21-5-2014 15:13:00)
8001-as is een bassreflex kast, 8002-as is een bandpass kast. Ik heb daar geen praktijkervaring mee, maar verwacht dat die combinatie wel wat problemen op kan opleveren, met raar fasegedrag/uitdovingen als gevolg zonder processing.
Topic: Saxo House (clubmuziek met sax) suggesties ?! (3-5-2014 18:44:00)
Klingande
Topic: Versterkermodules (27-3-2014 01:05:00)
Tja, de discussie actief vs. passief lijkt me hier niet helemaal op z'n plaats. Beiden hebben voordelen. Waar je voor kiest hangt van vele factoren af, inclusief een groot deel persoonlijke voorkeur denk ik.

Voor mij valt die afweging positief uit voor een actief systeem, 3kg extra per kast neem ik dan voor lief. Mits het natuurlijk kans van slagen heeft ivm. de andere (terechte) opmerkingen.