Forum > Webshop

Combikabel

(69 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
18-4-2017 07:56
Inschakelpieken zijn niet van belang voor de dikte van je kabels, het continue verbruik wel.
Als je de strobo niet op standje langdurig doorgaan hebt staan, maar gebruikt zoals een strobo bedoeld is, is 1² nog steeds geen probleem.
Tot een lengte van 15 meter kabel.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
22-6-2018 08:01
Inmiddels een stap verder...
Ik wil nu over op artnet sturing en ben hiervoor op zoek naar een combikabel 1x ethernet met 1x xlr of 2x ethernet en 2x xlr. Lengte ca 50m op haspel.
Hoeft geen voeding over (je zou dan telkens haspel helemaal af moeten rollen, of om het vermogen en anders om de spoel werking)
Moet iig zwarte kabel zijn, soepel en geen krul werking.
Wie o wie, kan iig op de web shop zo niks vinden?
Without a lightengineer, it will be dark.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
22-6-2018 09:26
Zonder stroom ken ik ze niet, maar deze firma eccm.nl stelt elke kabel samen die je wilt, zelfs met lucht en water door de kabel mocht je dat willen.
De prijzen zijn zeker gezien de tailor-made oplossing erg redelijk en ze produceren al vanaf 50 meter.

Met stroom erbij zijn ze inderdaad wel standaard te krijgen, en ik denk niet dat je je voor het voeden van een lichttafeltje of mixer druk hoeft te maken over warmte-ontwikkeling in de haspel en spoelwerking, als je deze niet helemaal afrolt. Normaal gesproken staat er 600 of 800W op voor opgerolde toestand.
Niet goed, wel hard!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
22-6-2018 15:37

Hanzie schreef:

(je zou dan telkens haspel helemaal af moeten rollen, of om het vermogen en anders om de spoel werking)
Die spoelwerking bestaat niet, is een mooie urban myth. Het is namelijk een (en nu komt een mooi woord voor scrabble) bifilair gewikkelde spoel. Waarom vliegt een haspel dan soms toch in de fik? Omdat hij opgerold minder kan hebben (hij kan immers minder goed z'n warmte kwijt). Op veel haspels staat dan ook vermeld hoeveel je aan mag sluiten in opgerolde en in afgerolde toestand.

En dan als afsluiting nog even een brainteaser. Stel ik jaag 10A door een pure zelfinductie van 1 Henry. Hoeveel Watt warmte wordt daarbij dan geproduceerd? Ahaaaa! wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
22-6-2018 16:14
warm gelopen haspel
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 281
22-6-2018 16:37
Totaal offtopic, maar uit ervaring; een rolletje ouderwetse lichtslang is binnen 10 minuten ook versmolten tot een compacte lichtbron laugh :D
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 694
22-6-2018 17:28
ff halfuurtje lassen/slijpen over n niet afgerolde haspel veranderde de haspel in n nogal lompe 4-voudige verdeeldoos met 5 m snoer bij mij.
(niet mijn schuld, ik had t niet klaargezet)
en zat wel n apart luchtje aan.. en afrollen ging echt niet meer lukken zonder dat je alles aan snot trok.

had ik nog even langer doorgegaan was de haspel ws ook in n compacte lichtbron veranderd, met rookmachinefunctie laugh :D
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
22-6-2018 18:11

Dré schreef:

Hanzie schreef:

(je zou dan telkens haspel helemaal af moeten rollen, of om het vermogen en anders om de spoel werking)
Die spoelwerking bestaat niet, is een mooie urban myth. Het is namelijk een (en nu komt een mooi woord voor scrabble) bifilair gewikkelde spoel. Waarom vliegt een haspel dan soms toch in de fik? Omdat hij opgerold minder kan hebben (hij kan immers minder goed z'n warmte kwijt). Op veel haspels staat dan ook vermeld hoeveel je aan mag sluiten in opgerolde en in afgerolde toestand.

En dan als afsluiting nog even een brainteaser. Stel ik jaag 10A door een pure zelfinductie van 1 Henry. Hoeveel Watt warmte wordt daarbij dan geproduceerd? Ahaaaa! wink ;)
10W als ik het goed heb Dre. wink ;)

Maar goed 2the. again. Welke multi raden jullie aan voor 1x xlr/dmx en 1x rj45 al of niet met power, liefst op haspel. Ben zelf handig zat om zelf samen te stellen. Lengte 50m, zwart en soepel en Dre ik mis dat op jouw site. razz :p
Without a lightengineer, it will be dark.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
23-6-2018 11:24
Is dit niet ongeveer gewoon wat je zoekt? (Tasker C732)

Overigens kan DMX ook prima over twisted pair bekabeling. Daarmee zou C738 bijvoorbeeld ook prima in aanmerking komen indien de xlr alleen voor dmx gebruikt wordt. Overigens zijn er ook catsnake mogelijkheden (de bekenste is denk ik van ratsound, maar er zijn er vele) om 4 xlr lijnen over een shielded (!!!) s/ftp kabel te sturen.

Intercom zou ik eigenlijk zo snel niet weten, maar dat lijkt me niet zo kritisch en ook wel werkend te krijgen over fatsoenlijke tp bekabeling.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
25-6-2018 11:05

Hanzie schreef:

Dré schreef:

En dan als afsluiting nog even een brainteaser. Stel ik jaag 10A door een pure zelfinductie van 1 Henry. Hoeveel Watt warmte wordt daarbij dan geproduceerd? Ahaaaa! wink ;)
10W als ik het goed heb Dre. wink ;)
Bijna goed. Het is 0W. Alle getallen konden net zo goed totaal anders zijn, waar het om ging was de tekst "pure zelfinductie". In een pure zelfinductie wordt geen warmte ontwikkeld (dat wordt alleen ontwikkeld in het resistieve (weerstand) deel van een spoel).

P = U x I x Cos(phi). De cosinus van 90 graden (pure zelfinductie dus faseverschil tussen spanning en stroom = 90 graden) = 0. Dus uitkomst is altijd nul (voor een pure zelfinductie; iets dat in de praktijk alleen in de wereld van supergeleiders voorkomt). Maar voorbeeld toont wel dat zelfs al is er sprake van een zelfinductie (die minimaal is vanwege bifilaire wikkeling), dan nog is dat niet de reden van de oververhitting (want omzetting in warmte kan alleen plaatsvinden in het resistieve gedeelte van de impedantie).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)