Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Hanzie

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 101 bijdrage(n) van Hanzie (Pagina: 1 van 11)

Topic: Creator 1024 pro (17-7-2022 12:18:00)
Nog steeds in het bezit van deze tafel?

Na tijden hier niet zijn geweest , weer helemaal terug en back voor vragen & antwoorden mbt tot de pro.
Topic: Showtec Showmaster 24/48 Botex scenesetter 24/48, verliest programma's (17-7-2022 12:11:00)
Inmiddels al weer paar jaar terug en tijden zijn veranderd.
Deze tafel is niet meer in ons assortiment, ook wij hebben de overstap gemaakt naar iets moderners.
Wel nog een kleine 24kan in mijn bezit, deze eventueel voor kleine verhuur.
Topic: Creator 1024 pro (3-6-2019 22:24:00)
assets.highlite.com/attachments/MANUAL/50731_MANUAL_GB_V2.pdf
In de engelse handleiding V2 op pagina 27 vindt je de modi verklaring en werking.
In de NL versie 1 staat het idd niet.
Wat je ook kan doen, is de handleiding van de avolites pearl tiger (die met de roller, dus niet de tiger touch) downloaden, deze is veel uitgebreider, maar voor een groot deel werken die functies ook op de creator 1024pro. Qua werking etc en verklaringen of uitleg van functies, kun je die handleding prima gebruiken.
Bedoel je met working area het dmx bereik van je moving head?
Dat kan wel, maar dat zou ik echt even op moeten zoeken. Je kan bijvoorbeeld idd aangeven hoe groot je dmx bereik is van pan/tilt.
Sorry dat kan dus niet. ashamed :$
Maar je kan een pallette maken met hierin een p/t positie (record by channel) als basis positie en dan in je playback shape de maximale grote vastleggen.
Je kan als je de playback onder een fader zet en deze vervolgens op time ipv static instelt, is fader op 0 minimale uitslag (shape staat stil) en fader vol open is de maximale uitslag zoals je hebt vastgelegd.
Wat ook kan helpen om te zorgen dat de movingheads tijdens het proggen in dezelfde basisstand staan, is door in je fixture personality, de pan en tilt anders vast te leggen.
Pan: 0-255 op 127 (is dus midden in je draaibereik) en tilt: 0-255 op 84 of 170 vastlegt, dan is in je home stand de kop bij pan in zijn middenstand en de tilt in een hoek van ca 70gr of 110gr (vanuitgaande dat de mh op zijn kop hangt, dan is 90gr recht naar beneden).
Door nu steeds vanuit home stand te proggen, is je basis hetzelfde.

Voor vragen, vraag gerust. razz :p
Topic: Creator 1024 pro (25-5-2019 14:21:00)

Eric schreef:

Eric schreef:

Het koppelen van size en speed aan de fader lukt bij mij niet. Software versie 2.3.19.4. Het aanpassen van een parameter naar Time heeft totaal geen invloed.
Deze heb ik gevonden. Bij het opslaan van de playback is er een parameter "Mode" die standaard op 0 staat. Zet die op 2 en het lukt wel zoals het hoort shut up :X Wat is de mode? Staat niet in de handleiding...

Dan dus nog de working area...
Als ik tzt tijd heb zal ik eens voor je kijken. Staat namelijk wel degelijk in de handleiding. wink ;)
Niet heel duidelijk, masr staat er wel. Zijn 4 modi als ik het goed heb 0 tm 3. Deze modi geven aan hoe de fixtures reageren op ingestelde tijden en waardes.

Bedoel je met working area het dmx bereik van je moving head?
Dat kan wel, maar dat zou ik echt even op moeten zoeken. Je kan bijvoorbeeld idd aangeven hoe groot je dmx bereik is van pan/tilt.
Topic: Showtec 1024 PRO (11-1-2019 13:35:00)
Zoals ik al aangaf en Soundpower, bevestigde er is geen mogelijkheid om de soundinput te gebruiken op de creator pro.

De tafel is idd gebaseerd op de welbekende avolites tiger, al ontkent highlite dat. sneaky :V
Er zijn van dit model nog een aantal chinese varianten, o.a. van King. Via ali wel te krijgen vrees ik, maar ook bij deze varianten werkt de soundinput niet.
Had je je vooraf beter moeten informeren.

Een alternatief zou kunnen zijn een 2e hands avolites tiger. Heb je meer aan.
Maar als je zonder die soundinput kan leven en niet te veel gekke dingen doet, is dit een leuk tafeltje voor zijn geld.
Wat hij niet leuk vindt (crashed hij geheid), als je een chase gemaakt hebt en je wil daarop variëren door er bijvoorbeeld een color shape of p/t shape overheen te gooien.
Chase, werkt prima, mits je alles wat je wil, in de chase mee programmeert. De enige uitzondering is de fixture/groupdimmer, mits als aparte playback, bij dimmer in een dimmershape bijvoorbeeld, gaat het ook fout.(tenzij je die dimmershape weer mee programmeert in de chase)

Mocht je sound echt belangrijk vinden en toch op zoek gaan naar een andere nieuwe tafel, kijk dan eens naar de
Infinity chimp 100 en een extern touchscreen. Erg gewild op het moment, daarom lange levertijd. (Hoorde wachttijd tot aan maart!)
Maar erg goede recensies over. Prijs is concurerent .
Al zullen vele hier zeggen, ga voor Chamsys -on pc-, MA on pc, etc., want highlite (showtec/infinity), is voor de budgetmarkt, maar ik ben van mening dat dat wel erg zwart/wit is.
Zet iig de minimale vereisten voor een tafel op een rijtje., voor je beslist.
Topic: Showtec 1024 PRO (4-1-2019 11:27:00)

Supersound schreef:

Ik heb een vraag ik heb jongst leden een showtec creator 1024 pro aangeschaft en ik zit met een vraag.
Je kan er een audio jack in aansluiten zodanig denk ik, dat je de lichten kan bewegen door middel van het audio signaal
maar dat lukt niet moet er soms iets geprogrammeerd worden, of is het ergens een instelling, maar ik vind het niet ,het zou tof zijn moest er daar iemand mij kunnen in helpen er zit tevens ook nog een ingebouwde microfoon in
Helaas werkt dat niet en gaat ook niet werken. Vanuit de chinese fabriek is de aansluiting wel gemaakt, maar de hardware (cpu en geheugen, zijn ontoereikend) om die reden voorziet de software er niet in en gaat ook niet gebeuren.
Topic: Showtec Creator 1024 PRO - Personal builder (23-12-2018 02:13:00)

mdl schreef:

Dat zou super zijn Hanzie. Bedankt alvast.
Staan al klaar.
Topic: Showtec Creator 1024 PRO - Personal builder (22-12-2018 01:55:00)
Zal eens kijken of mij dat lukt. Heb echter geen vrij deze dagen. Hoop niet dat je haast hebt?
Heb juist even gekeken naar de dmx modes:
4 ch: RGBW
5ch: RGBW + master dimmer
7ch: RGBW + master + strobe + color macro
Verwacht niet dat je 1 vd andere instellingen/dmx modes wilt gebruiken (1, 2 of 8 ch)?
Zou zelf de 7ch kanaals modus kiezen, ivm de strobe functie als je die wil gebruiken, anders volstaat de 5ch modus ook.
Het 7e kanaal in de 7ch modus, zul je waarschijnlijk niet gebruiken.
Ik kan in de r20 file het 7e kanaal blanco laten, maar in je adressering zul je hem wel mee moeten nemen. ( je stelt ze in op 7ch, lamp 1 op ch 1, lamp 2 op ch 8, lamp 3 op 15 etc. 7e kanaal is in dat geval door de lamp en via de tafel niet te gebruiken. (Maar wel in de tafel gereserveerd)
Topic: Showtec Creator 1024 PRO - Personal builder (17-12-2018 06:48:00)
Ja ken deze tafel aardig goed idd,

Mijn ervaring is, dat de r20 bestanden van avolites idd tot problemen leiden en mijn advies is dan ook om ze gewoon zelf te maken in de fixture builder.
Niet de windows 10 versie (althans niet de paletten gebruiken) zet dan de fixtures in de tafel en programmeer dan je paletten in.
Sla dit op op een usb, heb je idd een basis.
Stel en maak eventueel wat dimmers of andere basis instellingen aan en sla dit weer op, op ie usb. Zo heb je iig altijd een basis.
Topic: Showtec MultiDim MKII (1-12-2018 02:20:00)

Tom schreef:

Project?
4 triackjes vervangen in zo'n ding is een half uurtje werk.

En als ik het goed onthouden heb heeft de BTA24 heeft ook nog als voordeel dat hij niet met het chassis aan de spanning hangt.
Dan kan je deze zonder isolatieplaatje en schroefbusje bevestigen ,
toch Dré?
Project? Ja, ik had nog een rack met 2 botex 6ch mk 1 terminal dimmers en een zelfgebouwde verdeler, heb echter uit een inventaris van een voormalige discotheek, 2 showtec 12ch digi dim basic dimmers en een showtec verdeler overgenomen, die nu de plek van de oude innemen, echter daarvoor moet mijn rack aangepast worden.
Zat te wachten op onderdelen daarvoor en dacht toen, laat ik nog eens kijken naar de multidim...

Maar je hebt gelijk, veel werk is het niet, 4x bta24, drup tin en wat pasta.
En als ik goed begrijp, kan de bta24 gewoon koud tegen het koelblok geplakt worden en is het boutje niet nodig, omdat chassis niet spanning voerend is?