Forum > Webshop

Betalen met creditcard

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
26-11-2006 13:26
op de website van ideal staat ook een logootje van Fortis bank...dus daar kan het wellicht intussen ook of komt het.

Overigens, new-line staat (nog steeds) niet bij de lijst met webwinkels waar je met Ideal kunt betalen shocked 8O
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 998
26-11-2006 13:27
Zeker wel. Bij de N van "New-Line licht & geluid".
Dance the night away!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
26-11-2006 13:30
verrek...naja korte nacht gehad zullen we maar zeggen ashamed :$
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
26-11-2006 14:14

Dré schreef:

Credit card is een achterhaald systeem, uit de tijd dat er geen alternatieven waren. Er is tegenwoordig geen enkele reden om nog met een credit card te werken (alleen zien de machtige creditcard maatschappijen dat anders en hebben ze voldoende middelen om dat idee bij anderen naar binnen te gieten en daar te houden).

Ook bieden credit card maatschappijen leuke extra's zoals 30 dagen extra garantie op verlies en diefstal en meer van dat soort dingen. Erg leuk maar de rekening betalen ze NIET zelf, die leggen ze neer bij de winkelier. Da's verdomd leuk trakteren zeg, van andermans geld...

En dan nog de rente die in rekening gebracht wordt als je rood staat... Erg leuk allemaal...
1 Voor betalen op internet zijn er betere alternatieven. Maar achterhaald is het zeker niet. Denk aan restaurants, parkeergarages en de Franse tolwegen. Zijn genoeg voordelen te verzinnen. En met mn American Express card ben ik bij elke aankoop verzekerd tegen bullshit van welke vorm dan ook. Terwijl ik bij rembours en overmaken naar toko's die garantie helemaal (of in ieder geval een stuk moeilijker te claimen) niet heb.

2 Zo lust ik er nog wel een. Dat is hun winst en dat kunnen ze ook gewoon in hun zak steken.

3 Die is zeker niet mis inderdaad.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-11-2006 17:40

GoeieGast schreef:

En met mn American Express card ben ik bij elke aankoop verzekerd tegen bullshit van welke vorm dan ook.
Leuk dat je deze aanhaalt, geen idee hoe het nu is, maar american express was vroeger de duurste van de 3. (d.w.z. die rekende de meeste provisie)

Buitenlandse betalingen doe ik met Visa of mastercard (via pay pal).
In america is een creditcard een "must".
Maar ook daar geld, zoals in vele landen bij een zeer scherpe onderhandeling, cash betalen.
Geen idee wat ze voor roodstaan berekenen, daar gebruik ik hem niet voor.

Naar mijn idee word in diverse landen, de creditcard gewoon meer geaccepteerd dan in nederland.
Ook goed mogelijk dat men hem daar juist wel voor krediet gebruikt, en dat hij daarom zo populair is. (zeker in america)

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-11-2006 19:00

nijhuisr schreef:

ideal is alleen voor ABN, Rabobank en postbank binnen nederland.
.. Helaas niet voor Postbank Zakelijk, zodra dat ook van Girotel (Online) overstapt naar het nieuwerre MijnPostbank-systeem wellicht wel.
Light Image
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
27-11-2006 15:00
Er zijn ook grote amerikaanse webshops waar je enkel met creditcard kan betalen. Ook in nederland zie je dat, denk aan bijvoorbeeld ticketservice. Het is dan toch erg makkelijk om een card te hebben. In het buitenland is het vaak niet eens mogelijk om zonder creditcard bijvoorbeeld even een hotelletje te boeken. Persooblijk vind ik het een erg makkelijk pasje.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
28-11-2006 12:54

maurice schreef:

Er zijn ook grote amerikaanse webshops waar je enkel met creditcard kan betalen. Ook in nederland zie je dat, denk aan bijvoorbeeld ticketservice. Het is dan toch erg makkelijk om een card te hebben. In het buitenland is het vaak niet eens mogelijk om zonder creditcard bijvoorbeeld even een hotelletje te boeken. Persooblijk vind ik het een erg makkelijk pasje.
Het is eigenlijk een te gemakkelijk pasje. Je merkt namelijk niet direct hoeveel je uitgeeft, dat gebeurt pas wanneer de afrekening op de deurmat valt. Hierdoor komen veel mensen in de problemen, mede doordat de rente niet mals is. In de USA is het ook heel normaal om gemiddeld een 10 tot 15 duizend dollar schuld te hebben op je creditcard.

John
I am a TimeDriver!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-11-2006 00:10

ideedeluxe schreef:

In de USA is het ook heel normaal om gemiddeld een 10 tot 15 duizend dollar schuld te hebben op je creditcard.

John
Daarvoor zijn het ook amerikanen, gewoon ontkennen en lekker door gaan tot je nog dieper in de shit zit. Typisch amerikaans (althans de amerikanen die ik ben tegen gekomen waren allemaal voorzien van zo'n mentaliteit)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
29-11-2006 10:36
Ach... In Nederland kan men er ook wat van (en het is nog altijd de gebruiker van de kaart die teveel geld uitgeeft en niet de kaart zelf)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)