Forum > Webshop

Betalen met creditcard

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
24-11-2006 09:47
Is het ook mogelijk om te betalen via creditcard ? Persoonlijk heeft dat voor mij de voorkeur bij het bestellen via internet.
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
24-11-2006 09:49
Volgens mij niet. Maar waarom niet bijvoorbeeld Ideal? Net zo/bijna makkelijker dan creditcard... Betalingsmogelijkheden genoeg en creditcard heeft weinig met luiheid te maken geloof ik...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 13458
24-11-2006 10:00
Creditcard is veel te duur (ca. 2% van het totaalbedrag). Vandaar dat we deze optie niet bieden. Als we hem wel zouden gaan bieden dan werd het sowieso zo dat de klant zelf de bijkomende kosten betaalt (dus totaalbedrag zou dan eenvoudigweg ca. 2% hoger worden).

Ideal werkt prima (en kost ons slechts iets van 50 cent per transactie).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
24-11-2006 10:07
Ik meen dat het winkeliers niet is toegestaan de extra kosten apart door te berekenen. Dus gaat die 2% af van de marge.

Dat hoeft niet erg te zijn als daar extra omzet tegenover staat (mensen die anders niks gekocht zouden hebben, maar dat nu wel doen omdat ze met credit card kunnen betalen). Of dat zo is weet ik niet, hoewel ik zelf de creditcard wel erg makkelijk vind...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 13458
24-11-2006 10:29

Victor schreef:

Ik meen dat het winkeliers niet is toegestaan de extra kosten apart door te berekenen. Dus gaat die 2% af van de marge.
Uhm. Als iemand kiest voor rembours (betalen aan de postbode) dan volgt er ook een toeslag van 5 euro. Dan zou ook DIT niet toegestaan zijn. Bij bepaalde betaalopties horen bepaalde kosten (of kortingen). Net zoals bij bepaalde verzendopties.

Anders wordt het in een winkel waar je niets vermoedend met je 49 euro DVD speler onder de arm naar de kassa loopt. Winkels betalen echter een HEEL ander tarief (niet uitgedrukt in procenten per transactie maar in een klein bedrag per transactie) omdat in dat geval de eigenaar van de kaart fysiek aanwezig is! Dus daar speelt dit sowieso niet.

In ieder geval zul je zeer duidelijk (en in een zo vroeg mogelijk stadium) aan moeten geven wat de totale kosten zullen zijn voor een bepaalde betaaloptie.
Dat hoeft niet erg te zijn als daar extra omzet tegenover staat (mensen die anders niks gekocht zouden hebben, maar dat nu wel doen omdat ze met credit card kunnen betalen). Of dat zo is weet ik niet, hoewel ik zelf de creditcard wel erg makkelijk vind...
Credit card is een achterhaald systeem, uit de tijd dat er geen alternatieven waren. Er is tegenwoordig geen enkele reden om nog met een credit card te werken (alleen zien de machtige creditcard maatschappijen dat anders en hebben ze voldoende middelen om dat idee bij anderen naar binnen te gieten en daar te houden).

Ook bieden credit card maatschappijen leuke extra's zoals 30 dagen extra garantie op verlies en diefstal en meer van dat soort dingen. Erg leuk maar de rekening betalen ze NIET zelf, die leggen ze neer bij de winkelier. Da's verdomd leuk trakteren zeg, van andermans geld...

En dan nog de rente die in rekening gebracht wordt als je rood staat... Erg leuk allemaal...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
24-11-2006 10:33

Dré schreef:

Uhm. Als iemand kiest voor rembours (betalen aan de postbode) dan volgt er ook een toeslag van 5 euro. Dan zou ook DIT niet toegestaan zijn. Bij bepaalde betaalopties horen bepaalde kosten (of kortingen). Net zoals bij bepaalde verzendopties..
Ik heb ooit gehoord dat dit in de algemene voorwaarden van de creditcardmaatschappijen staat. Het is natuurlijk niet wettelijk verboden!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-11-2006 01:44

Dré schreef:

Credit card is een achterhaald systeem, uit de tijd dat er geen alternatieven waren. Er is tegenwoordig geen enkele reden om nog met een credit card te werken (alleen zien de machtige creditcard maatschappijen dat anders en hebben ze voldoende middelen om dat idee bij anderen naar binnen te gieten en daar te houden).
Het levert teveel geld op om het af te schaffen, zelfs inclusief alle fraude schijnt het nog steeds zo te zijn dat er meeeeeeeeeer dan genoeg verdiend word aan het stukje plastic. Zo veel zelfs dat men het veiligheids aspect nooit onder de loep heeft genmomen, betalen met een credit card is tenslotte nog steeds het betaalmiddel waar het meest mee gefraudeerd word.

En dat stukje plastic kan soms best makkelijk zijn hoor, toen ik in Amerika ben geweest heb ik hem best vaak gebruikt en nog steeds gebruik ik hem best vaak voor het online aankopen van muziek aangezien veel internationale online mp3 shops ideal nog steeds niet kennen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
25-11-2006 04:26
ideal is alleen voor ABN, Rabobank en postbank binnen nederland.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-11-2006 12:39
daarom stond er ook een ;-) achter.

Paypal is overigens wel een optie maar veel teveel gedoe aangezien er dan eerst geld van een normale rekening naar een paypal account moet etc etc etc.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 430
25-11-2006 16:50

nijhuisr schreef:

ideal is alleen voor ABN, Rabobank en postbank binnen nederland.
Ik las laatst op nu.nl dat het binnekort beschikbaar wordt voor alle nederlandse banken... correct me if i'm wrong.
The return of the BoomBap

Terug naar forum Reageer (zonder quote)