Forum > Algemeen Forum

Contract Voorbeeld

(124 reacties. Pagina 11 van 13)
Moderator(s): Dré
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
29-10-2005 10:02
@ Niek:
Deze week collegevrij geweest en druk met tentamens... Probeer het komende week eens voor te leggen...

Mail je sowieso a.s.a.p. laugh :D
Beauty hides in the deep
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
30-10-2005 11:08
Ik ben wel nieuwschierig... Ik kan nog wel wat tips gebruiken voor ons eigen contract, die nog lang niet goed in elkaar zit...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Djjerom24Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2005
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 41
27-12-2005 17:19
Zal er mischien iemand mij voorbeelden van verhuurcontracten kunnen mailen en eventueel ook andere contracten b.v als ze een drive in show boeken enz.
d.j zijn is vet
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-12-2005 17:51

djjerom24 schreef:

Zal er mischien iemand mij voorbeelden van verhuurcontracten kunnen mailen en eventueel ook andere contracten b.v als ze een drive in show boeken enz.
Niet om vervelend te doen OF in herhaling te vallen, maar een GOED contract laten maken doe je bij een jurist, en dat kost je over het algemeen behoorlijk wat geld. Ik zou, als ik een contract had laten maken, dat niet zomaar even naar iedereen hier gaan mailen.
Light Image
Djjerom24Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2005
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 41
27-12-2005 23:03
ja maar er kan mij toch wel iemand een vorbeeldje sturen?
d.j zijn is vet
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
28-12-2005 00:33
Heb eventueel een voorbeeldje... Moet je me maar even mailen.. is standaard contract maar bewerkt door jurist..

Wordt nog verder uitgebreid...maar heb in ieder geval naar aanleiding van dit topic en studie met jurist iets samen kunnen stellen..
Let the beat controled by DJ
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
28-12-2005 16:23
Ik heb als ervaring dat een aantal zaken eenvoudig zijn af te vangen als jij goed op papier staat.Dit scheelt een loop heisa en/of stressvolle momenten ( en daar hebben we er al genoeg van ). Ik werk dan ook met een huurovereenkomst EN algemene bepaling ( hiervoor zijn veel leuke zaken op het net terug te vinden ). Ook deze heb ik in de loop der tijd aangepast en vervolmaakt. Toch zal er heus nog wel een situatie komen welke niet geheel afgedekt is. So be it, hier leer je alleen maar van.Overigens zijn er ook genoeg avonden ( lokaties welke ik ken ) waar ik kan volstaan met "slechts" een mondelinge afspraak en ook dit heeft zelden tot problemen geleid. Verder, en dat geldt denk ik voor ons allemaal, zijn we flexibel, klantgericht en ( in mindere mate omdat er ) ook nog eens commercieel bezig. Met praten valt nog steeds veel op te lossen en waar het onduidelijk is, is het altijd handig om terug te vallen op de afspraken zoals dit op papier staat.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
9-2-2006 23:16
Een tijdje geleden had ik beloofd een contractje het forum op te slingeren, maar het was er nog niet van gekomen. Hierbij dan een voorbeeld:

https://www.megashow.nl/new-line/contract_standaard-nw.pdf

De bedoeling is dat je op de plek waar dingen tussen [rechte haken] staan, je die dingen vervangt door wat voor jou van toepassing is, bijvoorbeeld een naam, een datum of een bedrag. Dingen die tussen (ronde haken) staan moet je gewoon laten staan inclusief die haken.

Verder kan je dingen die voor jou niet belangrijk zijn gewoon weghalen. Bijvoorbeeld: als je geen BTW nummer hebt kan je het "inclusief BTW" bij de prijs maar beter weghalen.

En natuurlijk kan je dingen aanpassen.

Vragen en opmerkingen: graag. Succes.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
9-2-2006 23:25
PS Denk vooral eens na over "sancties" als de opdrachtgever een deel van het contract niet nakomt en over de vraag of je die sancties in de overeenkomst wilt zetten..

Bijvoorbeeld: je komt bij de zaal en je moet toch met de hele handel een trap van 20 treden op (terwijl in het contract staat dat alles op de begane grond is). Of er is onvoldoende stroom. Wat wil je dan: een boete? rechtsomkeert en de aanbetaling houden?

Ik ben benieuwd.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
10-2-2006 00:18
Voeg je ook altijd een lijstje bij met welke apparatuur je gaat werken?

Als er bijvoorbeeld voor een standaard geluidsset gekozen is staat dit dan ook in de overeenkomst?

Om misverstanden te voorkomen dat je bijvoorbeeld te weinig geluid mee hebt genomen (volgens de opdrachtgever) dan wat afgesproken was, en waar dus eigenlijk voor betaald is?
Cyberlights in the house :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)