Forum > Algemeen Forum

Contract Voorbeeld

(124 reacties. Pagina 1 van 13)
Moderator(s): Dré
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
10-8-2005 01:18
Ik heb inmiddels de zoekfunctie gebruikt en gekeken naar contract-info betreffende drive-in shows, echter ik zou het op prijs stellen als iemand hier eens een voorbeeldcontract kan posten om op die manier niet opnieuw het wiel te hoeven uitvinden...

Misschien dat iemand daartoe genegen is, want ben wel benieuwd wat anderen in een contract zetten alszijnde voorwaarde(n) etc.

Gaarne info
Let the beat controled by DJ
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
10-8-2005 05:49
ik heb 2 soorten contract: 1tje voor de "normale" feesten waar je er mag vanuit gaan dat stroom ed voorhanden is en 1tje voor de "andere" feesten waar je ervan mag uit gaan dat je zelf aan ALLES moet denken.

Het eerste bestaat uit 10 zinnen, het tweede uit een volledige A4 (met hele kleine lettertjes) sneaky :V

Interesse? Mail me effe
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-4-2024
Berichten: 9469
10-8-2005 09:28
zow Luc 10 zinnen?
Dat vind ik knap.
Wedden dat ik het helemaal lek kan schieten met problemen?

Ik heb voor het standaard kontrakt anderhalf a 4tje met kleine lettertjes nodig, en dat vind ik al behoorlijk netjes.

een goed kontrakt is maatwerk, kost geld, en moet juridisch goed in elkaar zitten.
Zoek eens rond op het forum, flarden en tips zijn op diverse plaatsen te vinden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
10-8-2005 09:31
Het is heel simpel: bedenk wat je allemaal wil afspreken. Dat zijn in ieder geval:
- de datum, begin- en eindtijd
- de plaats
- de prijs
- de betalingsmethode
- bepalingen over annulering (mag de klant afzeggen en zo ja, wat kost dat)

Verder kan je alles vastleggen wat je handig vindt, bijvoorbeeld dat de zaal bereikbaar is zonder trap, dat er een 32A krachtstroomvoorziening is, dat de zaal wordt verduisterd, hoe lang van tevoren je de zaal in kan, dat de opdrachtgever eventuele buma-rechten betaalt, welke apparatuur je meeneemt, dat je recht het op een aantal drankjes, eten, vrouwen....

Vervolgens zet je dat als volgt op papier:
Ondergetekenden, ..... (Piet Jansen, hierna te noemen opdrachtnemer) en .... (Klaas Klaasen, hierna te noemen opdrachtgever) komen het volgende overeen:

1. Opdrachtnemer zal op ... (datum) van ... (begintijd) tot ... (eindtijd) muziek verzorgen te ... (plaats).

2. Opdrachtgever betaalt hiervoor aan opdrachtnemer een vergoeding van € 300 inclusief BTW, door overrschrijving op rekening nummer ... uiterlijk op ... (datum)

3. Indien opdrachtgever de opdracht annuleert binnen 10 dagen voor de in punt 1 genoemde datum is opdrachtgever € 150 verschuldigd aan opdrachtnemer. Bij annulering binnen 10 dagen is opdrachtgever € 250 verschuldigd aan opdrachtnemer.

4. Opdrachtgever zorgt voor een 32 A 3-fasen krachtstroomaansluiting met 5-polige CEE-connector binnen 10 meter van de plaats waar opdrachtnemer zijn apparatuur opstelt

5. Indien voor dit evenement auteurs- of andere rechten zijn verschuldigd aan Buma-Stemra of enige andere organisatie worden deze voldaan door opdrachtgever.

6. Opdrachtgever zorgt voor ... (vul maar in)

Getekend, Lutjebroek 10 augustus 2005
......... (Piet Jansen, opdrachtnemer)
......... (Klaas Klaasen, opdrachtgever)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
10-8-2005 12:22
Wij hebben zeg maar een contract en de 'algemene bepalingen'. In het contract staan de afspraken die gemaakt zijn per opdracht (tijd, plaats, betaling e.d.) en door ondertekening gaan mensen akkoord met de algemene bepalingen. Daarin staat bijvoorbeeld de annuleringskosten, de buma-kosten, vergunningen, stroomvoorziening, bereikbaarheid, e.d.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-8-2005 15:13
Ik heb hier contracten van Q-Dance enzo liggen. Zien er allemaal uit a la het stukje tekst van Victor.

Ontwikkel zelf een template, laat hem lezen door anderen en laat ze tevens vragen stellen. Vul hem telkens bij... etc. etc.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
10-8-2005 15:43

Tom schreef:

zow Luc 10 zinnen?
Dat vind ik knap.
Wedden dat ik het helemaal lek kan schieten met problemen?

Ik heb voor het standaard kontrakt anderhalf a 4tje met kleine lettertjes nodig, en dat vind ik al behoorlijk netjes.

een goed kontrakt is maatwerk, kost geld, en moet juridisch goed in elkaar zitten.
Zoek eens rond op het forum, flarden en tips zijn op diverse plaatsen te vinden.
dit is voor de fuiven/feesten waar ik VOORAF weet waar ik aan toe ben!

Als ik weet:
1/waar, wanneer en hoe laat ik er moet zijn
2/ als ik weet wat de plaatselijke voorzieningen zijn
3/ als ik weet wat de klant van mij verlangt
4/ als de klant weet wat ik van hem verlang (betaling, ed) en wat de gevolgen zijn als hij daar niet tijdig aan voldoet

EN ik giet dat allemaal in wat tekst dan hoeft dat niet steeds een A4 vol te zijn.

In alle andere gevallen gebruik ik idd een HELE waslijst voorwaarden (zoals ik dus al gezegd heb)
En beide contracten zijn idd juridisch nagekeken, zowel door mijn advokaat als door de juridische dienst van "Nationaal Syndicaat der Zelfstandigen".

Ik ben er dus vrij gerust in!
Vorig jaar is er 1tje door de mazen van het net geglipt, maar als ik om 125€ te moeten innen (die er toch niet zijn) een advokaat moet nemen...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-8-2005 16:06

luc2366 schreef:

Vorig jaar is er 1tje door de mazen van het net geglipt, maar als ik om 125€ te moeten innen (die er toch niet zijn) een advokaat moet nemen...
Wat is het nut dan van een contract?

Ik werk grotendeels zonder contracten. Bedrijven die persé een contract willen komen er vaak zelf wel mee, of vragen erom.

Overigens zijn er velen die uitsluitend komen als je vooruit betaald.

Tevens wat doe je als de stroomvoorziening of de podium ruimte niet volgens contract afspraak is?

Martin.
kvm entertainment
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
10-8-2005 16:30
Daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat als de stroomvoorziening niet voldoende is dat je kan aantonen dat dat niet aan jou ligt. Jij hebt duidelijk vastgelegd wat je wil, dus daar kan geen misverstand over bestaan.

Idem over begin- en eindtijd. Waarom zou je dat niet vastleggen. Is het teveel moeite? Voor hetzelfde geld heeft de klant een andere tijd begrepen dan jij en staat de zaal al vol mensen als jij met je spulletje aan komt rijden. Dan heb ik toch liever een duidelijke tijd in het contract staan. Afgelopen december ging dit precies zo een keer mis. Blij dat mijn begintijd vastligt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
10-8-2005 16:32
@ kvm: klopt, deze persoon was me doorverwezen door een vaste, goede klant.
Had iets teveel vertrouwen in deze nieuwe en ben dus 125€ misgelopen sad :(
Normaal gezien zijn de bedragen waarvoor ik werk hoger, hier ging het om losse verhuur van en geluidssetje.
Maar maak eens zelf de rekening:
1e brief door advokaat opgemaakt aan niet-betaler: 100€
daarna brief aan deurwaarder, betekening door deurwaarder: 200€
lukt dat niet, naar rechtbank. Al gauw 500€ kwijt
Dan opnieuw deurwaarder...

Deze 125€ was 't me allemaal niet waard! Had er veel meer plezier in om alle collega's hier in de buurt te warschuwen voor dit type.

Verder:
stroomvoorziening niet zoals door ons gevraagd? PECH! OF kleinere show OF geen show...

Podiumruimte onvoldoende? We kijken wat we eraan kunnen doen maar garandeer geen wonderen. Gelukkig zit niet al mijn apparatuur niet in 1 "drive-inn meubel" (omdat ik ook losse verhuur doe) dus ik kan makkelijker andere kanten op...

Dat je zonder contracten werkt is jou probleem/eigen risico. is allemaal OK tot die eerste keer dat je geen centen ziet...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)