Forum > Webshop

reactie

(37 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
15-2-2003 23:10
Hey dré,
ik heb je de afgelopen week, als drie mailtjes gestuurd over mengpanelen, maar helaas zonder antwoord ... heb je mijn mailtjes wel aangehad of heb je ze nog niet kunnen beantwoorden ?

anders, hier mijn vraag:

ik zit al een tijdje naar ene uitgebreider mengpaneel te kijken, nu had ik de volgende in gedachten:

JB-systems Beat6 (eventueel mx 6)
www.new-line.nl/v/7579
of
www.new-line.nl/v/7546

Gemini PS-700 i
www.new-line.nl/v/7454

stanton rm-80
www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=STANRM80 (sorry wink ;))

Phonic mx 505
www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=PMAX505 (sorry wink ;))

Welk van de mixers heeft de beste prijs/kwaliteits verhouding ?
Ik gebruik heb voornamelijk thuis, en af en toe op een feesje, welke zou ik het best kunnen kiezen ?
wat zijn de 'grote' verschillen tussen die mixers ? en is de prijs verschil dat waart ?

stel, ik ga voor de Beat 6 of de mx 6, welke kan ik het beste kiezen? want er zit toch een dikke 100 euro verschil tussen, wat zijn de verschillen tussen deze twee ?en is het verschil tussen deze mixers wel 100 euro waard ?
(en wat is Punch ? zit op de mx6)

het leek me wel fijn, om JB-systems te nemen omdta mijn dubbele cd-speler daar ook van is. en dat is een mooi geheel, of kan ik beter een gemini ofzo pakken ?

zijn er ook nog andere goede alternatieven ?
bijvoorbeeld de Gemini PS-850 i, ADJ XDM-3633
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
15-2-2003 23:15
Die stanton ziet er het mooiste uit. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. laugh :D
Door internet beperkt
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
15-2-2003 23:17

DJ Sietse schreef:

Die stanton ziet er het mooiste uit. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. laugh :D
dat vondt ik ook, maar het gaat natuurlijk ook om de kwaliteit, en de beste prijs/kwaiteit verhouding, ect, ect happy :)
RobbertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 109
16-2-2003 00:53
Dre heeft nog 4 umx 9's van gemini, ik geloof voor 299,- liggen, ik zou die kopen dat heb ik ook gedaan en ik heb er geen spijt van
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
16-2-2003 08:31

Max schreef:

maar het gaat natuurlijk ook om de kwaliteit, en de beste prijs/kwaiteit verhouding, ect, ect
Zeker, maar het oog wil ook wat. Mag je dus ook best op letten.

DJ Sietse schreef:

Die stanton ziet er het mooiste uit. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. laugh :D
Aiii! Smaken verschillen blijkbaar... shocked 8O
Die laatste twee (de Phonic en de Stanton) komen weer duidelijk uit dezelfde fabriek, uit het lieflijke Taiwan.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
16-2-2003 10:20

robbert schreef:

Dre heeft nog 4 umx 9's van gemini, ik geloof voor 299,- liggen, ik zou die kopen dat heb ik ook gedaan en ik heb er geen spijt van
maar ik wil een 19'' met meerdere kanalen, dat is ook de reden waarom ik mijn Premium weg doen, want eigenlijk is daar niks verkeerd mee ofzo.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
16-2-2003 11:51

Max schreef:

Hey dré,
ik heb je de afgelopen week, als drie mailtjes gestuurd over mengpanelen, maar helaas zonder antwoord ... heb je mijn mailtjes wel aangehad of heb je ze nog niet kunnen beantwoorden ?
Er zijn nog zo'n 100 mailtjes die nog beantwoord moeten worden. Die van jou zit daar ook tussen. Vragen die gesteld worden via de "stel een vraag over dit product" link krijgen namelijk voorrang boven de andere (losse) mailtjes.
ik zit al een tijdje naar ene uitgebreider mengpaneel te kijken, nu had ik de volgende in gedachten:

JB-systems Beat6 (eventueel mx 6)
www.new-line.nl/v/7579
of
www.new-line.nl/v/7546
Als je de beatcounter niet nodig hebt dan is de MX 6 een goede keuze vanwege z'n aux bus (da's zeer handig als je ooit effecten gaat toevoegen OF gewoon een submix wilt maken voor naar je computer bijvoorbeeld).
Gemini PS-700 i
www.new-line.nl/v/7454
Broertje van de 626i. Beetje gammele faders, verder zeker niet slecht.Broertje van de RM-3s. Ik vind dat je nogal wat moet betalen voor een mixer die je kunt vergelijken met de Gemini mixers (alleen dan met faders die ik wel ERG stug vind gaan).Geen ervaring mee.

De MX 6 lijkt mij de beste keuze. Extra aux bus, goede faders (in z'n budget), ruime indeling van de mixer.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
16-2-2003 12:02
Bedankt voor de ruime uitleg wink ;)
ik zat al te denken ana de beat 6 of de mx 6
wat is de 'Punch' functie ? wat kun je er mee ?
en zijn die extra functie's op de mx 6 wel 100€ meerprijs waard ?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
16-2-2003 12:23

Max schreef:

Bedankt voor de ruime uitleg wink ;)
ik zat al te denken ana de beat 6 of de mx 6
wat is de 'Punch' functie ? wat kun je er mee ?
en zijn die extra functie's op de mx 6 wel 100€ meerprijs waard ?
De punch buttons (of Transform zoals ze op de Dateq heten) zijn bedoeld om een signaal er kortstondig in te gooien. Als je de cross-fader op rechts hebt dan kun je met de linker punch button het signaal dat aan de linkerkant van de cross-fader is toegewezen er tijdelijk in gooien (punchen).

Of de aux bus en de punch buttons de 100 euro extra waard zijn zul je zelf moeten bepalen.

Ikzelf vind het prijsverschil een beetje te hoog (vooral aangezien ik zelf geen aux bus gebruik op een DJ mixer).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
16-2-2003 12:29

Dré schreef:

Max schreef:

Bedankt voor de ruime uitleg wink ;)
ik zat al te denken ana de beat 6 of de mx 6
wat is de 'Punch' functie ? wat kun je er mee ?
en zijn die extra functie's op de mx 6 wel 100€ meerprijs waard ?
De punch buttons (of Transform zoals ze op de Dateq heten) zijn bedoeld om een signaal er kortstondig in te gooien. Als je de cross-fader op rechts hebt dan kun je met de linker punch button het signaal dat aan de linkerkant van de cross-fader is toegewezen er tijdelijk in gooien (punchen).

Of de aux bus en de punch buttons de 100 euro extra waard zijn zul je zelf moeten bepalen.

Ikzelf vind het prijsverschil een beetje te hoog (vooral aangezien ik zelf geen aux bus gebruik op een DJ mixer).
Die Punch functie is zeker handig met scratchen...
ik denk dat ik die Aux-bus ook niet nodig heb, want gebruik geen effecten box of Pc
Ik denk dat ik waarschijnlijk voor de Beat 6 ga (sparen).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)