Geluidsset 1500 man
(131 reacties. Pagina 6 van 14)Moderator(s): Dré
| Joost Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-2-2002 Laatste: 15-7-2014 Berichten: 466 | 31-8-2005 14:07 |
Dré schreef: dynafan schreef: Dan moet je toch eens wat beter rondkijken. Dan zie jij waarschijnlijk nooit A merken! Dyna amps worden bij diverse sets gebruikt!Dynacord is een hardstikke leuk MI merk, net als Yamaha, EV en noem maar op. Maar zodra er gekeken wordt naar touring amps (om maar eens een voorbeeld te noemen) zie je geen Dynacord maar wel (bijvoorbeeld): Crown, Crest, Lab.Gruppen, QSC e.d. Voorbeeld1 Voorbeeld2 | |
| I'll tell ya what. I'll do it for a caravan. | |
| DJ SietseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2003 Laatste: 9-9-2008 Berichten: 1218 | 31-8-2005 14:19 |
| Er staat toch: Dré schreef: maar wel (bijvoorbeeld): Crown, Crest, Lab.Gruppen, QSC e.d. | |
| Door internet beperkt | |
| VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 14-3-2026 Berichten: 5307 | 31-8-2005 14:24 |
| Tuurlijk worden er ook EV's/Dynacords gebruikt. Voor de wereldwijde productie van de Phantom of the Opera werden Yamaha's gebruikt. Maar dat maakt het geen groot touringmerk. Firma's als Clair Brothers (om er maar één te noemen) zal je er niet mee zien. Wat niet wil zeggen dat er iets mis is met de versterkers, het is maar een constatering. Wat niet helpt (zag ik net op de website, als ik goed heb gekeken) is dat Dynacord niet verder gaat dan 1.200 Watt aan 4 ohm. Beetje magertjes voor de echt grote systemen. Waaruit je zou kunnen afleiden dat Dynacord zich daar ook niet echt op richt. | |
| Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
| Joost Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-2-2002 Laatste: 15-7-2014 Berichten: 466 | 31-8-2005 15:03 |
DJ Sietse schreef: Er staat toch:Dré schreef: maar wel (bijvoorbeeld): Crown, Crest, Lab.Gruppen, QSC e.d.Victor je hebt wel gelijk, was alleen nieuwsgierig of Dré er negatieve ervaringen mee gehad had. Ik ken namelijk niemand die er niet enthousiast over is. Dat ze maar tot 2x 1800W @ 2ohm gaan vind ik ook wel jammer, maar vaak heeft blind staren op cijfertjes niet veel zin. Je zou ze eens moeten horen om echt een oordeel te kunnen doen. Maar idd, een P4000/P5000 mag best uitkomen PS Dat de Rolling Stones vertrouwen hebben in EV op een mega concert, zegt toch ook wel wat toch Tis geen B-spul vind ik. Groeten Joost | |
| KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 31-8-2005 15:23 |
Joost schreef: Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Zie vaak zat racken P3000's. Waarom zouden deze volgens jou niet bij Crown, Crest, Lab.Gruppen, QSC e.d. passen dan? Slechte ervaringen met geluid, robuurstheid, betrouwbaarheid, etc?De mensen die ik ken, en met Dynacord werken doen meer de kleinschalige projecten.(voor zover het kleinschalig te noemen is). Grotere EV sets zie je ook niet met EV eindtrappen maar met bijvoorbeeld Crown. Martin. | |
| kvm entertainment | |
| Joost Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-2-2002 Laatste: 15-7-2014 Berichten: 466 | 31-8-2005 15:37 |
Grotere EV sets zie je ook niet met EV eidtrappen maar met bijvoorbeeld Crown. Vroeger zag je alle EV speakers met Crown idd, maar veel EV gebruikers die ik heb gesproken zijn over gestapt naar de P3000's vanwege de betere klank in het laag. Ook na uitvoerig vergelijk met Labs, Powersoft, QSC, Crown, etc. Maarja, ik kom ook niet veel in het zuiden/westen maar bijvoorbeeld BTV in Lelystad werkt ook alleen met EV versterkers en bijna alle EV gebruikers hier in de omstreken ook. Dus als jij zegt veel Crown tegen te komen geloof ik dat ook graag. Vind het jammer dat EV niet zo heel vaak te vinden is bij grootschalige projecten. Ok, het niet het allerbeste op de markt, maar zeker niet een slecht product. | |
| KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 31-8-2005 16:11 |
| Een verklaring hiervoor zou simpel kunnen zijn, Iemke Roos had EV en crown. (Crown gaat in versterker vermogen verder). De Nexo sets die je ook wel tegen komt gebruiken veelal ook Crown. (eigenlijk hetzelfde verhaal wat betreft de importeur) Heel euro Disney hangt er vol mee. Vergeet ook niet dat het te maken heeft met een bepaalde deal die je afsluit. Een totaalpakket van 1 bedrijf, in Disney is dat uit mijn hoofd o.a. EV en Soundtracs. Vraag mij niet hoe het exact in elkaar zit maar, In die tijd draaide het allemaal om de Harman group waar EV geen deel meer van uit maakt. Of een samenwerking die EV niet wilde aangaan. Ook zijn er grote verhuurbedrijven die niet met EV draaien omdat de concurentie dat heeft. Het gaat dus eigenlijk veel verder dan een product is wel of niet geschikt. Als ik jouw 1e link bekijk lijkt mij de verklaring logisch dat bij Bauer EV eindtrappen zijn gebruikt, De importeur heeft immers geen ander merk. Martin. | |
| kvm entertainment | |
| PascalStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 29-7-2005 Laatste: 21-5-2013 Berichten: 468 | 31-8-2005 19:45 |
KVM schreef: Occasion MTL-2 set misschien een optie? (of zelfbouwen)Per kant 2 laagkasten met 1 top. Gemiddeld pak je hier 750 / 900 man mee. (ligt er ook aan wat je er van verwacht) En uiteraard de gebruikte versterkers. omdat het teveel van die klussen zijn Prijs lijkt mij dan geen probleem, de verdiensten zijn er ook naar.Ik heb afgelopen maand een project gedaan in een Baseball stadion waarbij ik 8 MT2 subs in een groundstack had staan en 4 MT2 toppen per kant had vliegen. Erg veel mensen in een (openlucht) stadion, geschat waren het 5000 mensen.... Genoeg druk en klonk fantastisch!!! Zelfbouw MT2 subs met EVX180A en orginele MT2 toppen met Crown amps en een processor van EV. En op Aruba waait het altijd hard!! Martin. | |
| ..Je Ducktape brood voeren... | |
| Pro-engineeringAccount Geblokkeerd Uit: België Sinds: 1-9-2005 Laatste: 1-9-2005 Berichten: 1 | 1-9-2005 17:42 |
KVM schreef: Vraag mij niet hoe het exact in elkaar zit maar,In die tijd draaide het allemaal om de Harman group waar EV geen deel meer van uit maakt. Of een samenwerking die EV niet wilde aangaan. Ook zijn er grote verhuurbedrijven die niet met EV draaien omdat de concurentie dat heeft. Het gaat dus eigenlijk veel verder dan een product is wel of niet geschikt. Als ik jouw 1e link bekijk lijkt mij de verklaring logisch dat bij Bauer EV eindtrappen zijn gebruikt, De importeur heeft immers geen ander merk. Martin. Ook Midas maakt deel uit van de groep, en zoals iedereen wel weet: Midas levert mengtafels van de beste klasse. En ook heel belangrijk is Klark Teknik, die toch wel zeer goede randapp. leveren. Deze merken, maakt de keuze voor Evi in sommige gevallen vrij voor de hand liggend. Waarom zien we dan niet overal EV? Heel simpel: De prijs van dergelijke contracten met grote firma's die enkel met Evi werken, ligt in vele gevallen gewoon te hoog. Er wordt dan dus teruggegrepen naar ietwat goedkopere systemen. | |
| Sound is what you hear, gear is what you have, soundgear is heaven! | |
| PascalStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 29-7-2005 Laatste: 21-5-2013 Berichten: 468 | 1-9-2005 20:27 |
Helemaal mee eens, het merk is wel bepalend met welke produkten het opgebouwd is maar uiteindelijk is het de technicus die de"sound" bepaald.. Dus een goed merk kan slecht klinken en andersom.. Een goede set moet ook goede oren hebben! | |
| ..Je Ducktape brood voeren... |
Tis geen B-spul vind ik.