Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 151 van 289)
Moderator(s): Dré
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
22-4-2007 04:12

renevanh schreef:

De vraag is waar je geld voor vraagt: voor je apparatuur en de arbeid die je verricht, of voor de muziek.
Als je alleen geld vraagt voor je apparatuur (aanschafkosten eruit halen en nieuwe investering) en de arbeid die je verricht, dan maakt het niet echt veel uit of je met betaalde of niet betaalde muziek draait. Meestal vragen de mensen die hun muziek downloaden niets voor de muziek op zich, terwijl de mensen die alles netjes betalen er wel wat extra voor vragen (wat ik dan wel terecht vind).
Je vraagt geld voor het totale geleverde product.

Ik heb nog nooit gezien dat je geld vraagt voor orginele aangeschafde muziek, danwel voor arbeid of afschrijving. Hoe kom je aan het woordje meestal? van je vriendjes?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
22-4-2007 10:24

nijhuisr schreef:

Ik heb nog nooit gezien dat je geld vraagt voor orginele aangeschafde muziek, danwel voor arbeid of afschrijving. Hoe kom je aan het woordje meestal? van je vriendjes?
Als je geen vergoeding vraagt voor je muziek, arbeid of afschrijving, waar vraag je dan geld voor?

Het woord "meestal" heb ik met opzet gebruikt omdat ik vind dat het zo zou moeten, maar er ongetwijfeld mensen zijn die het niet zo doen. Met andere woorden: ik heb geen statistische details, enkel wat losse referenties. Vandaar dat ik niet kan stellen dat het zo is, maar dat ik het suggereer.

René
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-4-2007 15:04
Als je geen geld vraagt voor de muziek doe je aan losse verhuur... zodra jij als dj aan het werk gaat moet de muziek gewoon in orde zijn.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
24-4-2007 15:49

renevanh schreef:

De vraag is waar je geld voor vraagt: voor je apparatuur en de arbeid die je verricht, of voor de muziek.
Als je alleen geld vraagt voor je apparatuur (aanschafkosten eruit halen en nieuwe investering) en de arbeid die je verricht, dan maakt het niet echt veel uit of je met betaalde of niet betaalde muziek draait.
Is dat zo? Dus als je ergens geen geld voor vraagt dan hoef je je op dat punt niet aan de regels te houden? Chips... Ik vraag niemand geld om auto te rijden. Laat ik dan jouw auto lenen (voor zover je die reeds mocht hebben) zodat ik daar lekker in kan toeren. Ik vraag er geen geld voor dus moet het kunnen...

Laat je me even weten wanneer je een auto hebt zodat ik hem eens lekker uit kan proberen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
24-4-2007 15:55
"Met de vlam in de pijp rij ik door de...." razz :p
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
24-4-2007 16:01

Dré schreef:

Laat je me even weten wanneer je een auto hebt zodat ik hem eens lekker uit kan proberen?
Zal ik doen, maar het is wel een eind weg hoor laugh :D

René
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
24-4-2007 17:46
Lul niet zo stom en ga in op zijn antwoord. Het deel wat gequote wordt komt inderdaad over alsof je alles kunt maken zolang je er geen geld voor vraagt. Gaat helaas maar zelden (nooit) op.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj-tqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 21-12-2012
Berichten: 78
24-4-2007 18:00
het moraal van dit verhaal: koop je muziek LEGAAL!! (en het rijmt ook nog!)
doe je jezelf een plezier, want je bent niet meer illegaal bezig, en je doet de artiesten een plezier. (stel je voor dat je zelf een artiest bent en je releasd een plaatje...........enz.enz. je weet waar ik op doel)
ADD SUV
DJ HardistStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 43
24-4-2007 22:49
Ach ja, zullen we maar effe on topic gaan dan...

Wij (gigolo and me) vragen tegenwoordig minimaal 175 euro. Nog niet echt veel zou je zeggen, maar we hoeven er dan ook niet van rond te komen. Tevens was het een half jaar geleden nog een stuk lager. Maar omdat onze skills gegroeid zijn, groeit de prijs dan ook. En dan heb ik het niet over de technishe kant maar ook vooral over de muziek keuze.
Hardstyle wasn't meant to be heard - Hardstyle was meant to be felt!
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
1-5-2007 09:50
Je kan er niks tegen doen dat er nog zoveel ''dj's'' met een laptop aankomen zetten vol met illegale muziek. Het valt niet te controleren, want niemand weet wanneer ze draaien. Als de klant dan voor iets goedkopers kiezen hebben ze vaak achteraf spijt en bellen ze met het volgende feest jou echt wel terug en zien ze het verschil wat ze krijgen voor hun geld.

Ontopic:
Ik ben nu bijna 15 heb al redelijk wat spullen en denk dat ik nu wel een redelijk feestje kan bouwen. Ik doe voornamelijk basisschool feesten en hier vraag ik 75 euro voor. Dan krijgen ze 4 parren een discobar en 2 topkasten. Ze betalen weinig maar krijgen dan ook weinig. Verder kost mijn grootste show die ik kan bieden 175 euro. Dan krijgt men 8parren, 2 martin mania scx500 scans, discobar en gehele geluidset met 2 12'' top kasten en 2 15'' subwoofers. Aan een legale muziek collectie werk ik en ben al een aardig eind op weg.
Robustsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)