Forum > Geluid

Ecler HAK320

(81 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
DunicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2002
Laatste: 18-6-2009
Berichten: 43
16-12-2003 12:59
nee, er zijn hier inmiddels 2 verschillende hak's en zowel met ook niet-gitaristen effectapparatuur (gaap) en die ''boost'' blijft voorkomen. En nee aan de versterker ligt het ook niet want die laten we zelfs helemaal achterwege. Dus zeker weten dat het aan de hak ligt.

( alle 4 de outputmodes geprobeerd. )
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
16-12-2003 13:17
Heb je de session input gebruikt? En de potmeter dan zodanig geregeld dat het return-signaal even luid klinkt als het "normale" signaal (zonder effect dus)? Dit laatste kun je handig controleren als door telkens op de effect aan - effect uit knopjes van de Hak te drukken, totdat je geen geluidsverschil meer hoort.

O ja aan het mixlevel van het effectapparaat (als dat regelbaar is uiteraard) moet je niet prutsen natuurlijk.
DunicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2002
Laatste: 18-6-2009
Berichten: 43
16-12-2003 13:26
''tot je geen verschil meer hoort''

dit krijg ik dus niet voor elkaar, omdat de hak gewoon zo'n boost geeft die ik met de volume regeling niet kan overtreffen. Met zowel de eff/mix in en outputs als met session.

Ik lees het vaker trouwens van de effectenregeling in de hak, dat er een volume verschil probleem is.
Turntablist VlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2002
Laatste: 11-5-2005
Berichten: 38
16-12-2003 15:01
dat zou echt zwaar schraal zijn, sta namelijk op t punt een effecte bak aan te schaffen
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
16-12-2003 20:43
Hmm. Vreemd lijkt me.

Bij mij lukt dit alvast zonder enig probleem. Misschien kun je het probleem oplossen door de gain op het effectapparaat te verlagen?
Turntablist VlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2002
Laatste: 11-5-2005
Berichten: 38
16-12-2003 23:46

Snake schreef:

Hmm. Vreemd lijkt me.

Bij mij lukt dit alvast zonder enig probleem. Misschien kun je het probleem oplossen door de gain op het effectapparaat te verlagen?
heb je ook een hak? en t lijkt mij ook dat als je de input en/of output op de effectenbak verlaagd dat dit moet werken
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
17-12-2003 09:37
Ja ik heb ook een Hak. Althans een "andere" versie: Tascam XS-8. Is identiek aan de Hak 320 behalve de behuizing en naam dan.
DunicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2002
Laatste: 18-6-2009
Berichten: 43
17-12-2003 16:01
antwoord op de scratchboards:
No, you are doing nothing wrong. It's just the inflexibility of the Ecler's sends/returns system shining through - one of my major gripes with the units that has meant most of my Mo-FX is not worth using (hence it now stays boxed up).

Basically the problem is that the return signal is dumped onto the main mixing buss -and there is no way of adjusting how much dry original signal comes through. This is why you get a volume increase - as you are effectively playing the same signal over itself (depending on the type of effect used). Mixing the exact same signal over itself gives a 3db boost in strength.
www.asisphonics.net/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=7&t=001682
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
17-12-2003 16:23
Ik moet zeggen dat het me opvalt dat een fiks aantal DJ effect boxen de fout maakt geen "Dry" signaal te kunnen leveren. Dan kun je natuurlijk zeggen "da's dan een probleem voor de mixer"... Geval is echter dat in de PA en studio wereld het HEEL normaal is dat een effect en op "dry" (return toevoegen aan de bus ZONDER origineel) en op "wet" (effect PLUS origineel op de output zodat het apparaat in een insert geplaatst kan worden) kunt zetten.

Gitaareffecten zijn bijna allemaal "in line" effecten. Oftewel effecten die in SERIE met een apparaat gezet moeten worden (en dus alleen maar een WET signaal kunnen produceren). Hetzelfde geldt voor een aantal DJ effect bakjes. Die zijn dus helemaal niet bedoeld om gebruikt te worden in een LUS!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
17-12-2003 17:28

Dré schreef:

Ik moet zeggen dat het me opvalt dat een fiks aantal DJ effect boxen de fout maakt geen "Dry" signaal te kunnen leveren. Dan kun je natuurlijk zeggen "da's dan een probleem voor de mixer"... Geval is echter dat in de PA en studio wereld het HEEL normaal is dat een effect en op "dry" (return toevoegen aan de bus ZONDER origineel) en op "wet" (effect PLUS origineel op de output zodat het apparaat in een insert geplaatst kan worden) kunt zetten.

Gitaareffecten zijn bijna allemaal "in line" effecten. Oftewel effecten die in SERIE met een apparaat gezet moeten worden (en dus alleen maar een WET signaal kunnen produceren). Hetzelfde geldt voor een aantal DJ effect bakjes. Die zijn dus helemaal niet bedoeld om gebruikt te worden in een LUS!
Welke dj effectbakjes zijn dat Dre? Hoort de Kaos Padd II daar ook bij, of kan je daarbij wel wet en dry regelen?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)