Forum > Geluid

Ecler HAK320

(81 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
Turntablist VlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2002
Laatste: 11-5-2005
Berichten: 38
10-11-2003 13:26

Dré schreef:

Turntablist Vlex schreef:

al iets hierover gehoord dré?
Ik heb zelfs nog beter nieuws (zie ook maar in de webshop). Vrijdagmiddag laat (helaas te laat om nog te verzenden) zijn er een aantal mixerbags binnen gekomen. Jouw exemplaar zal maandag verstuurd worden.
ok dan!! dus als de TPG zn best doet heb ik m dinsdag, anders woensdag?

bedankt man!!

edit: ben lekker ongeduldig, is ie vandaag nog de deur uitgegaan? hij staat namelijk nog op "in behandeling"

edit2: ik zeg nix, heb net je mailtje gekregen, top!
Vlex
Turntablist VlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2002
Laatste: 11-5-2005
Berichten: 38
12-11-2003 00:57
wist niet dat de TPG zo snel kon zijn, volgens tracktrace was mn pakje savonds half 12 nog in zwolle, en om half 12 "sochtends" stonden ze op de stoep happy :) erggg relaxed dus. hierbij beschrijf ik ook meteen de tas, erggg relaxed!!

Top dré!!
DunicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2002
Laatste: 18-6-2009
Berichten: 43
4-12-2003 00:10
niet om oude koeien uit de sloot te halen maar vanmiddag eens een effecten sessie gehouden met een boss delay pedaal en dat verliep niet echt soepel met de hak320's effectenregeling.

Uiteindelijk hebben we 't maar op die session methode gedaan, omdat dit toch het ''beste'' van allemaal was maar dit ging zeker niet perfect. En met het pedaal is niks mis en had het volume op zn hardst (hadden last van volume verschillen).
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
4-12-2003 16:52
Boss effect pedals zijn bedoeld voor gitaristen en bassisten.
Ik denk niet dat ze ook maar één pedaal hebben dat speciaal voor dj's gemaakt werd.

Teneerste is het signaal dat uit dergelijk snaarinstrument komt altijd mono, en ten tweede zou het me niet verbazen dat het signaal dat de pickups van die instrumenten uitzenden niet line-level is (maar dat weet ik niet zeker).

M.a.w. gebruik een effectenapparaat dat bedoeld is voor studio en/of Dj-werk.

Btw ik gebruik ALTIJD de session-input om het signaal terug te lussen. Doe je dit niet (je gebruikt dus de line input die je niet kunt regelen), dan loop je de kans dat je, als je op de effectknop van de HAK 320 drukt, een stijging hebt in volume (want in het effectapparaat zit een voorversterker).

Je moet dus voor een optimaal resultaat de handel op de session input aansluiten zodat je het signaal kan trimmen totdat je geen volumeverandering meer hebt als je op de effectknopjes van de HAK drukt.

En dan te geloven dat ik hier allemaal zelf op gekomen ben na 5 minuten het effectapparaat in huis te hebben happy :).
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
4-12-2003 17:54
Snake, ik ben best benieuwd wat jij zoal thuis heb staan aan effect apparatuur, je weet er echt alles van shocked 8O
Ik denk dat er weinig zijn die je alles zo na vertellen, ik bedoel, zelfs ik snap het terwijl ik een noop ben op dat gebied.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
4-12-2003 20:03

loinz schreef:

Snake, ik ben best benieuwd wat jij zoal thuis heb staan aan effect apparatuur, je weet er echt alles van shocked 8O
Danku danku...

Maar zoveel gear heb ik thuis ook weer niet staan, het blijft allemaal nogal bescheiden als je het mij vraagt.
Ik ben dan ook maar een arme student, die net zoals zovelen een heel eind moet sparen voor hij/zij iets kan kopen.
Als ik zelf iets wil (altijd eigenlijk), is het steeds wikken en wegen want je kunt niet alles hebben uiteraard. En dan nog zorgen dat vader en moeder de echte prijs niet te weten komen laugh :D .
Ik denk dat er weinig zijn die je alles zo na vertellen, ik bedoel, zelfs ik snap het terwijl ik een noop ben op dat gebied.
Dat is wel leuk om te horen :)
DunicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2002
Laatste: 18-6-2009
Berichten: 43
4-12-2003 23:10
hmja, ten eerste is mijn boss pedaal gewoon stereo en ten tweede zijn er zat dj's die ze gebruiken.

Ga maar een beetje turntablist board af en je vind zat topics over reverb/delay/loop pedalen ;).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
5-12-2003 18:42

dunic schreef:

hmja, ten eerste is mijn boss pedaal gewoon stereo en ten tweede zijn er zat dj's die ze gebruiken.

Ga maar een beetje turntablist board af en je vind zat topics over reverb/delay/loop pedalen ;).
Als velen het gebruiken dan is dat nog niet een garantie dat het goed is en/of klopt... Da's dus een drogreden.

Als het effectbakje in kwestie ontworpen is om in-line met de uitgang van een gitaar gebruikt te worden dan is het effectbakje gewend aan signalen op laagspanningsniveau (vergelijkbaar met signalen op microfoon niveau). Als je daar dan line signalen in gaat pompen...

De effect bus van de HAK mixers is keurig unity gain. Als je dus wilt gaan foutzoeken dan zou ik elders beginnen wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DunicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2002
Laatste: 18-6-2009
Berichten: 43
6-12-2003 13:12
hmja, nou je dat zegt, ik zie net dat ik het spanningsniveau op 4 standen kan zetten ( want hij is OOK voor gitaristen ontworpen, ook voor andere muzikanten. Hij heeft niet voor niks stereo in en uitgangen) en zie net dat hij op -20 db staat en fx send/return niet is geactiveerd.

dan zal het wel daar aan hebben gelegen :)
Turntablist VlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2002
Laatste: 11-5-2005
Berichten: 38
9-12-2003 12:33

dunic schreef:

hmja, nou je dat zegt, ik zie net dat ik het spanningsniveau op 4 standen kan zetten ( want hij is OOK voor gitaristen ontworpen, ook voor andere muzikanten. Hij heeft niet voor niks stereo in en uitgangen) en zie net dat hij op -20 db staat en fx send/return niet is geactiveerd.

dan zal het wel daar aan hebben gelegen :)
het werkt nu dus?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)