Forum > Muziek

Hitzone 21 rippen (itunes)

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ-scratchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2010
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 66
17-7-2010 09:23
Mocht het niet lukken, ik kan de Hitzone 21 wel rippen (staat al op m'n laptop).
GrandMA2 | Robe Picklepatt's | Adamson
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
16-3-2012 16:58
Vandaag nogmaals geprobeerd, just 4 fun. (is de enige van de 60 hitzone cd's die ik niet geript krijg!!!)

Wederom niet gelukt, ik kan de cd niet eens afspelen op de macbook, hij spuugt de cd meteen uit... ;-(
DaveFlashStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2023
Laatste: 31-12-2023
Berichten: 1
31-12-2023 01:03
zo veel jaar verder, toch een update voor dit topic.

Ik ben recent weer begonnen met muziek te verzamelen en kan idd melden dat de allereerste persing van Hitzone 21 een zeer agressieve vorm van kopieerbeveiliging erop heeft die de disc* compleet onzichtbaar maakt voor alle computers en waarschijnlijk ook auto-radio's, zelfs mijn linux pc en m'n oude en nieuwe mac computers (intel imac 27 inch met apple dvd slotloader en apple silicon m1 mba, m2 mac mini's etc met o.a. samsung bluray brander en lg blu-ray brander en verschillende dvd drives, extern/usb) zien deze disc niet.

Daarom heb ik deze disc nu 2x in collectie, 1x met die kopieer troep erop die dus niet werkt en 1x van een latere persing zonder de copy control troep. (ik gok dat dat ook de uitvoering is die richarddv heeft, eentje van de latere persing die wel volgens de officiële Philips CD-standaard is gemaakt.

Mede door de kopieerbeveiliging op sommige discs, moesten de platen labels destijds een tweede productie run doen waar de beveiliging eraf is gehaald, en terugroepacties uitvoeren na boze consumenten brieven. Gelukkig ligt die tijd achter ons, na 2006 zijn er gelukkig geen nieuwe cd's meer verschenen met kopieerbeveiliging-mechanismen erop. En dat houd gelukkig stand tot vandaag de dag, te meer ook omdat de bedrijven die de kopieerbeveiliging-technologie maakten dit niet meer ontwikkelen noch verkopen vandaag de dag. dus de CD is inmiddels weer de CD.

Maar goed, voor mensen zoals ik is het verzamelen er niet makkelijker op, omdat oude uitgaven nog wel die rotzooi erop hebben, zo ook mijn eerste koop van hitzoen 21 op de tweede hands markt.

NB: *want een cd mag je het dus niet noemen omdat deze audio disc de cd standaard van Philips, CDDA, breekt)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
31-12-2023 09:42
De jeugd van tegenwoordig is zo verwend.
Ze worden boos als ze iets niet kunnen, zoals een cd rippen laugh :D

Tja, ik stam nog uit de tijd dat we vinyl singeltjes moesten kopen.
Elke week een stuk of 20 om het een beetje up to date te houden.
En als je dan een kopie wilde maken, moest je dat 1 op 1 op een cassette bandje opnemen, dus daar ging wel wat tijd in zitten.

Geen cd's, geen computer, geen I tunes, geen youtube, geen Spotnet, niks. Als je de vinyl niet had, had je het nummer gewoon niet.
Enige optie die je dan nog had, was opnemen van de radio, maar daar werd er wel voor gezorgd dat je een nummer nooit compleet had.
Ik heb echt "dj's" horen spelen die dingen van de radio gebruikten. Soms net te laat waren om het gelul van de radio dj er af te kappen, of reclame knalde de dansvloer op laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
31-12-2023 11:37
Van alle tijden volgens mij. Tegenwoordig worden nummers uit mixen geknipt of van YouTube geript.
Maar inderdaad, vroeger stond ik bijna elke donderdag in de platenwinkel als de nieuwe releases binnenkwamen. Veel geld uitgegeven daar.
Free beats!
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 62
4-1-2024 13:08
Dank DaveFlash voor de waardevolle toevoeging, ik wist niet dat er bij bijv. deze Hitzone meerdere persingen (kan je eigenlijk wel over persingen spreken in de context van cd's? uh oh...) zijn geweest. Er staan hier wel op het forum een aantal berichten over kopieerbeveiliging vs. de cd-audio standaard - ik herinner me een post van Dré die daar jaren geleden al eens over uitwijdde. Terugzoeken geeft me dit topic, al meen ik me nog een andere post te herinneren (maar die krijg ik zo 1, 2, 3 niet teruggevonden).
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)