Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Lech
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 63 bijdrage(n) van Lech (Pagina: 1 van 7)
Topic: Beste wensen voor het nieuwe jaar (4-1-2026 09:08:00)Misschien wat off topic omdat dit nu over een compleet andere mixer gaat, maar ik vind die que (die ook op mijn DJM-707 zit) juist wèl handig. Je kan switchen tussen de master of voorbeluistering, en bij dat laatste heb je een soort crossfader waarmee je het volume van kanaal 1 en 2 kunt reguleren. Ik vind dat een prettige manier om twee tracks tegelijk te beluisteren.
Bij de DJM-800 kun je deze voorbeluistertechniek een beetje toepassen met de draaiknop PFL/Master (met de PFL op de in te mixen track en dan over de Master de spelende track), maar wat ik daar erg vervelend aan vind is dat het volume van de spelende dan afhankelijk is van het mastervolume. Beide tracks op PFL geeft mij niet de gelegenheid om te variëren met het volume van de beide nummers, iets waarin ik bij de 707 dus juist meer vrijheid in heb. Op avonden waar ik niet op maximaal volume draai (dat is namelijk lang niet altijd nodig), heb ik altijd "ruzie" met 'n DJM-800 om op een prettige manier beide tracks tegelijk te horen. (Overigens mix ik volledig op mijn hoofdtelefoon, dus niet met het ene oor op de zaal en het andere oor op de hoofdtelefoon.)
Afgaande op de afbeeldingen van de DJM-2000 lijkt de PFL sectie gelijk aan die op de 800. Ik hoop echter dat ze daarbij voor de Master uit zijn gegaan van 'pre fader' in plaats van 'post fader'.Topic: Vraagje mbt importeren cd's Itunes (22-1-2010 16:18:00)Wat bedoel je precies?Topic: Excel sjabloon gezocht (27-6-2008 12:07:00)Dat "linkje" vervangen door een =IF(test,waarde als waar,waarde als onwaar) (of een =ALS(test;waarde als waar;waarde als onwaar) als je de NL versie hebt) en dan komt er ongeveer te staan:
=IF(doelcel="","",de waarde van de doelcel)
of uiteraard andersom
=IF(doelcel<>"",de waarde van de doelcel,"")
Heb je hier wat aan?
Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Topic: Hitzone 21 rippen (itunes) (4-1-2024 13:08:00)Dank DaveFlash voor de waardevolle toevoeging, ik wist niet dat er bij bijv. deze Hitzone meerdere persingen (kan je eigenlijk wel over persingen spreken in de context van cd's? uh oh...) zijn geweest. Er staan hier wel op het forum een aantal berichten over kopieerbeveiliging vs. de cd-audio standaard - ik herinner me een post van Dré die daar jaren geleden al eens over uitwijdde. Terugzoeken geeft me dit topic, al meen ik me nog een andere post te herinneren (maar die krijg ik zo 1, 2, 3 niet teruggevonden).
Topic: Beste wensen voor het nieuwe jaar (4-1-2024 07:18:00)Gelukkig nieuwjaar allen!
Topic: Test MP3 (13-10-2021 10:16:00)Volgens mij bedoel je dit topic:
www.new-line.nl/forum/read/?t=38064
Hierin gaat het (onder andere) over ABX testen (met een programma WinABX). Geen idee of dat nog beschikbaar is. Ik weet dat ik het programma toentertijd ook heb geprobeerd.
Maar dat is wel al weer even geleden…
Groeten,
Diederik
Topic: Gelukkig nieuwjaar! (1-1-2018 10:39:00)www.new-line.nl/forum/read/?t=38064
Hierin gaat het (onder andere) over ABX testen (met een programma WinABX). Geen idee of dat nog beschikbaar is. Ik weet dat ik het programma toentertijd ook heb geprobeerd.
Maar dat is wel al weer even geleden…
Groeten,
Diederik
Maak er wat spectaculairs van!
Topic: Pioneer DJM-2000 Digitale Mixer (10-3-2010 17:01:00)djtim schreef:
onlogische queBij de DJM-800 kun je deze voorbeluistertechniek een beetje toepassen met de draaiknop PFL/Master (met de PFL op de in te mixen track en dan over de Master de spelende track), maar wat ik daar erg vervelend aan vind is dat het volume van de spelende dan afhankelijk is van het mastervolume. Beide tracks op PFL geeft mij niet de gelegenheid om te variëren met het volume van de beide nummers, iets waarin ik bij de 707 dus juist meer vrijheid in heb. Op avonden waar ik niet op maximaal volume draai (dat is namelijk lang niet altijd nodig), heb ik altijd "ruzie" met 'n DJM-800 om op een prettige manier beide tracks tegelijk te horen. (Overigens mix ik volledig op mijn hoofdtelefoon, dus niet met het ene oor op de zaal en het andere oor op de hoofdtelefoon.)
Afgaande op de afbeeldingen van de DJM-2000 lijkt de PFL sectie gelijk aan die op de 800. Ik hoop echter dat ze daarbij voor de Master uit zijn gegaan van 'pre fader' in plaats van 'post fader'.
Niet allemaal, als het goed is gaat van het album de naam mee en per track de artiest en de titel. De rest wordt niet meegenomen.
Topic: Luidspekers aansluiten op versterker (13-3-2009 11:31:00)Ik denk dat twannie35 ook niet doelt op het disco toepassingen, maar dat hij een vraag heeft over de subwoofer voor in zijn auto. Hij moet daarvoor niet kijken naar een PA-sub, maar kan beter een ander forum zoeken om zijn vraag op te stellen...
Topic: Excel sjabloon gezocht (27-6-2008 14:26:00)Marc Ebbers schreef:
Weet iemand toevallig wat de Macro is om met een sheet van een werkblad op te slaan?Marc Ebbers schreef:
Nu heb ik dit mooi doorgelinkt aan een invul formulier, Maar op het moment dat op dit invul formulier geen waarde staat komt er 0 te staan. Nu wil ik dat er inplaats van nul gewoon helemaal niks komt staan (een lege cel)=IF(doelcel="","",de waarde van de doelcel)
of uiteraard andersom
=IF(doelcel<>"",de waarde van de doelcel,"")
Heb je hier wat aan?