Forum > Geluid

Iemand die elektronica repareert

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
10-8-2022 10:20
Ik ga even ketteren hier.
Mijn oude car Audio versterker heeft last van slecht contact. Ik vermoed een slechte soldering in het circuit van de line ingang. Als het koud is dan werkt één kanaal niet naarmate het warmer wordt of de versterker een tijdje heeft gespeeld gaat het kanaal meewerken.
Hier in de buurt is er geen enkele zaak die er aan wil beginnen, mij een nieuwe verkopen dan wel weer.
Is er hier iemand bereid om er eens een blik op te werpen en eventueel te repareren, tegen vergoeding uiteraard.
Free beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 13458
10-8-2022 11:05
Is toch een mooi moment om zelf wat soldeerervaring op te doen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
10-8-2022 13:10
Tja, ouderwetse reparateurs worden steeds schaarser vanwege dat de huidige jeugd alleen nog maar achter een bureau met een laptop wil zitten.
We zijn een uitstervend ras, en de mannen/vrouwen die het wel nog een opleiding doen op dit gebied, worden straks stinkend rijk omdat ze de weinigen zijn die het kunnen.....
In de grote steden zie je dit ook al met bijvoorbeeld loodgieters en automonteurs gebeuren.
Die uurtarieven schieten omhoog. VW bijvoorbeeld € 150,- per uur in de werkplaats shocked 8O shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 390
11-8-2022 01:07
Niet alleen in de grote steden. Ik woon op het platteland en daar zijn ook niet heel veel vaklui meer.
Ook valt de kwaliteit van velen ook nogal tegen, ze kunnen wel iets, maar vlug vlug en goedkoop of nog goedkoper...
Ben blij dat ik in de toekomst op mijn vakgebied dus eindelijk rijk kan worden😉
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
11-8-2022 11:33
Het gaat in NL echt mis met alle kosten.
Voorbeeldje:
Hier in Spanje zit ik bij de locale garage, en die rekenen € 24,- per uur
Mercedes C 200 compressor: Kleine beurt, nieuwe olie (6 liter) met filter, en alles nakijken, daarbij ook de jaarlijkse ITV voor € 120,- all incl.

ITV is hier net zoiets als de APK in NL, echter word gedaan bij een speciaal station. Mijn garage houder gaat dus met de auto daarheen (10KM) en gaat zelf in de rij staan wat gemiddeld 1 uur duurt. Deze ITV is wel wat intensiever en uitgebreider dan de APK in NL.
En die gasten zijn pietje precies. Alles moet in orde zijn. Ik denk dat garage houders wel een beetje korting krijgen, maar als ik er zelf heen ga, kost die ITV mij ongeveer 50 euro. Dus kan je nagaan wat een nette prijs deze garage rekent voor het onderhoud van mijn auto want de kosten van ITV zitten ook nog inbegrepen bij die € 120,-

Ik lees net dat de elektriciteit in NL niet omlaag gaat voorlopig.
Weer een reden om hierheen te verhuizen laugh :D
Hier is dat blijkbaar ook een stuk schappelijker. Een KWH kost mij op dag tarief op dit moment € 0,16 en nacht € 0,10
Met de zonnecellen op het dak en 7,5 KW aan accus in de kelder Is mijn maandelijks stroomrekening op dit moment tussen de 35 en 50 euro.
En in de winter iets meer, tussen de € 60,- en € 80,-
Buiten alle normale verbruikers (boiler, koelkast (af-) wasmachine, droger enz. Ook zwembadpomp (en indien nodig verwarming), Jacuzzi en 2 aircos de hele dag draaien........

Dus als je (bijna) klaar bent in NL, en je denkt ik hoef niet perse te blijven, zou ik zeggen kijk eens naar Spanje.
Huizen kosten hier de helft van in NL. Maar in de betere gebieden zijn de prijzen hier nu ook aan het stijgen.
Het stukje waar ik woon is zeer gezocht omdat het klimaat hier precies overal tussen in zit.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 160
11-8-2022 14:35
Lijkt wel reclame, Tom.

Hoe warm is het bij jou?
Deze knop?? Dat is de talentknop!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
12-8-2022 10:56
Op dit moment is het warm uiteraard, elke dag tussen de 30 en 35 graden. Met af en toe een uitschieter naar 38.
Augustus is de warmste maand. Juni en Juli liggen meestal rond de 30 graden.
Maar de luchtvochtigheid is hier altijd laag, dus het is veel beter uit te houden.
Onder Alicante is het veel warmer.....Door dat we hier op een soort puntje in de zee zitten, blijft het hier aangenamer.

Als je over het hele jaar kijkt is de Orba en Jalon vallei een van de beste plekken waar je kan zitten in Europa.
Hele voorjaar en najaar is het hier tussen de 25 en 30 graden (wat de beste tijd is)
Winter is het hier gemiddeld overdag tussen de 15 en 25 graden. Met af en toe een uitschieter naar beneden of boven.
'S nachts uiteraard is het in de winter wat kouder, tussen de 5 en 15 graden.
Echte regen ongeveer 25 dagen per jaar, zon ongeveer 300 dagen per jaar.
Probeer dat maar eens ergens anders in Europa te toppen.
We hebben dit gebeid niet voor niets uitgezocht om te wonen....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 160
12-8-2022 12:55
nog veel plezier en succes.
Deze knop?? Dat is de talentknop!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)