Forum > Algemeen Forum

Incasso

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 160
24-12-2019 14:16
las dit toevallig. hoe is het eigenlijk afgelopen???
Deze knop?? Dat is de talentknop!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 281
26-12-2019 17:04
Loopt helaas nog, bedrag is inmiddels verhoogd met de rente en incasso kosten. Ik ben er inmiddels achter dat ik helaas niet de enige ben bij wie hij dit doet, een enkeling is ook een incasso begonnen, anderen laten het erbij.
Absurd hoe lang je kunt wegkomen met zoiets.
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 160
27-12-2019 11:31
kun je niet samen een proces aanspannen??
Deze knop?? Dat is de talentknop!
Stefan3128Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-6-2008
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 30
27-12-2019 22:41

Jan van Duren schreef:

kun je niet samen een proces aanspannen??
Met minimaal 2 schuldeisers kun je een insolventiezaak beginnen, maar dat is geen goedkoop grapje.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 281
30-12-2019 10:45
Maar dan ben je per definitie toch je geld kwijt?
Betreffende persoon heeft geen eigen bezittingen van waarde, woont thuis en heeft geen vast/regelmatig/legaal inkomen.
We wachten het nog maar eens even af helaas
ClemensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2011
Laatste: 17-8-2020
Berichten: 54
30-12-2019 12:58
Een aantal jaren geleden toen ik nog een bedrijf had ook helaas verschillende keren meegemaakt.
Misschien een paar tips die ons hielpen.
Stuur je incasso altijd via een gerechtsdeurwaarder.
Deze mogen meer gegevens in zien.
Niet iemand failliet laten verklaren je krijgt dan je geld waarschijnlijk nooit.
Je maakt ongeveer 300 euro kosten per geval (toen) die nergens op te verhalen zijn.
Dit kan oplopen als er steeds bezwaar word gemaakt je moet een advocaat daar weer op laten reageren.
Deze kosten worden zelden of nooit vergoed, ook niet als je wint.
Mocht je voor de rechter komen en gelijk krijgen zal er waarschijnlijk een betaal regeling komen.
Als tijdens deze regeling de persoon failliet gaat is er niets aan de hand.
Omdat de rechter hier al uitspraak over heeft gedaan zal het loonbeslag gewoon door gaan.
Omdat je met een gerechtsdeurwaarder het gedaan zal dit door hem worden geregeld.
Ook verhuizen zal dan de de klant niet helpen.
Een gerechtsdeurwaarder krijgt gelijk zijn nieuwe adres.

En niet te lang wachten, we stuurden maar 1 keer een herinnering.
7 Werkdagen later stuurden we het al naar een deurwaarder.
Sinds we dit deden was het aantal gevallen echt zeer laag.
Ons standpunt was altijd een klant is pas een klant als hij betaald heeft.
.
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 782
31-12-2019 12:15
1 van mijn vorige bazen zei altijd: een klant is een zak geld die moet van daar naar hier! razz :p
Stefan3128Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-6-2008
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 30
1-1-2020 13:43

Bestek schreef:

Maar dan ben je per definitie toch je geld kwijt?
Betreffende persoon heeft geen eigen bezittingen van waarde, woont thuis en heeft geen vast/regelmatig/legaal inkomen.
Als er een grote kans is op 'geen verhaal' is een insolventie meestal niet het beste idee.
Tegelijk gaat een deurwaarder in deze dan ook weinig kunnen doen.

@Clemens: Incasso met een deurwaarder kan niet direct bij particuliere debiteuren. Je zal de incassowetgeving strikt moeten volgen, dus altijd eerst een 14 dagen herinnering, dan een aanmaning inclusief de juiste waarschuwingen aangaande buitengerechtelijk incasso, dan de incasso procedure (zelf of via incassobureau). Pas als je dat allemaal doorlopen hebt kun je overgaan tot een dagvaarding waaruit bij veroordeling de deurwaarder voortvloeit, ben je wel al zo'n 600,- a 800,- aan leges kwijt.
Als, zoals 'Bestek' nu al aangeeft er een goede kans is op 'geen verhaal' is dat allemaal nutteloze moeite, het kost je een smak geld en levert niks op.

De dreiging van een deurwaarder kan wel eens meer effect hebben. het feit dat de betreffende persoon thuis woont geeft je een extra drukmiddel: de ouders/verzorgers. Een deurwaarder zal namelijk in principe op alles beslag leggen, tenzij de ouders kunnen aantonen dat het hun eigendommen zijn (rekeningen op naam of d.m.v. executiegeschil via de rechtbank). Leg dat eens uit in een brief 'Aan de bewoners van dit adres', zodat die ook de ouders onder ogen komt en niet alleen de schuldenaar...
EricsamandjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 16-4-2021
Berichten: 100
13-1-2020 19:48
Toevallig heb ik nu ook zo'n zaak. Openstaand bedrag €1489, nu heeft mijn rechtsbijstand me geadviseerd om onder de €1500 gewoon je verlies voor lief te nemen. Deze particuliere klant heeft dit inmiddels ook met meerdere schuldeisers dus zit ik nogal in dubio, de kans dat er wat te halen valt is uitzonderlijk klein en meneer heeft ook geen vaste baan. Wel zie ik op zijn facebook dat hij gemiddeld 4 a 5 keer per week op stap gaat, dus cash of zwart geld is er wel. Iemand met suggesties?
Dateq, RCF , Pioneer, Shure.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
14-1-2020 10:48
tuurlijk adviseerd je rechtsbijstand dat.
Dan hoeven zij niets te doen.... sneaky :V

Je hebt een rechtsbijstandverzekering?
Dan gaan hun er maar voor je achteraan, daar heb je die hele verzekering voor!
En als hun hun werk niet goed doen, kan je ze daar nog voor aansprakelijk stellen ook.

Buitendat, vind ik 1500 toch echt wel een bedrag waar je acheraan moet gaan.
Ik neem aan dat je een getekend contract en een facuur hebt?
Want het zou kunnen zijn dat de recht5sbijstand verzekering er geen werk van wil maken omdat je je papieren niet op orde hebt?

Zelf ga ik achter elk bedrag aan.
Ooit een keer een buurcentrum gehad die het bedrag van € 69,- voor een mic niet nodig vonden om te betalen.
Ik ben daar gewoon naar binnen gelopen,
men zei: we gebruiken hem niet, we hebben hem niet,
Enfin, in de zaal was daar een bingo bezig met die micrfoon laugh :D
Ik heb ze de keuze gegeven: inleveren of betalen.
Bingo leverde veel meer op dan de mic kostte sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)