Forum > Licht

draadloos dmx ervaringen

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 281
15-6-2018 10:08
Werk al jaren met line 6 microfoons in de 2,4 ghz band. Dit werkt prima, vaak ook gewoon op de standaard antennetjes van de ontvanger, als ik meerdere setjes gebruik (ooit 6 of 8 stuks) zet ik wel een setje extra vlaggen neer want dan wordt het wel kritischer, maar dat zou je bij een dergelijk setje in een andere band ook doen. Enige probleem waar ik ooit tegenaan loop is dat de gitarist of bassist ook een draadloos setje van line 6 gebruikt voor zijn gitaar, kwestie van vooraf de kanalen afstemmen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
15-6-2018 10:35
Het is niet zwart wit, het is gebaseerd op mijn ervaringen.
Iedereen moet natuurlijk zelf bepalen hoe men het aan wil pakken.

Ik installeer vrij veel installaties waarbij de zekerheid en betrouwbaarheid een grote rol speelt.
Dus misschien ben ik wat feller dan de gemiddelde gebruiker of hobby dj happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 2057
15-6-2018 13:05
Als betrouwbaarheid gegarandeerd moet zijn, gebruik je dit uiteraard niet.
Als je verspreid nog wat extra spotjes wilt neerzetten ter aankleding, waarbij het geen ramp is als er af en toe een hikje in zou zitten, lijkt me dit een prima oplossing.
Niet goed, wel hard!
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
15-6-2018 13:47
Wij werken veel met het draadloze systeem van chauvet en de ervaringen zijn zeer goed.
In het Haagsche Atrium zetten wij regelmatig de Well fit spots icm wat moving heads neer en het werkt heel fijn.
Vroeger waren er nog wel eens vertragingen, maar met de chauvet tot nu toe nog niet.
Het scheelt echt enorm veel tijd.
De afstanden zijn volgens mij nooit meer dan 100 meter.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
16-6-2018 00:08
Ik heb hier ook een draadloos dmx serje liggen, zelfs met een spatwaterdichte ontvanger. Werkt perfect, ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Misschien dat het in heel moeilijke omstandigheden minder goed zou kunnen werken, maar in de normale praktijk is het gewoon prima.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
CrazysoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 19-1-2019
Berichten: 52
5-8-2018 00:49
sorry voor de late reactie maar is druk geweest .
Persoonlijk ben ik aant denken aan volgende pars .
De ApeLight maxi is een batterij-aangedreven LED-koplamp met ingebouwde oplaadbare batterij en bestuurbaar met de apenlabels 2.4GHz afstandsbediening of via draadloze DMX met de W-APE draadloze DMX-transceiver. De 3 x 15 Watt RGBW LED's en de ingebouwde 10 graden LED-optiek maken verschillende toepassingen mogelijk.

werkt iemand met deze of ervaringen
alvast vriendelijk bedankt
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
10-8-2018 11:16
Ik heb mij ook wat verdiept in draadloos dmx, omdat ik zat te twijfelen over overstap naar artnet of daar mee te wachten (heb nog niet alle universes nodig laugh :D ) of toch draadloos? Daar ik toch ook een voeding en audio lijn nodig had, was het voordeel van draadloos dmx weg.

Tijdens deze zoektocht, kwam ik toch veelvuldig het zweedse wireless solutions tegen met hun w-dmx,
absoluut niet de goedkoopste (de pro versie) maar als ik de reviews etc lees op het web, toch absoluut een betrouwbaar product.

Geloof dat Dré ze ook in assortiment heeft, maar heb dat niet gechekt... ashamed :$
Without a lightengineer, it will be dark.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)