Forum > Geluid

Dap X-700 missende remote print (PS/2-Dsub25)

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
21-7-2017 08:09

Rdreiers schreef:

10 jaar terug was een lpt poort nog redelijk op pc's te vinden. Nu weet niemand meer hoe deze uitziet.
LOL, zo zijn er wel meer dingen waarvan men inmiddels amper weet wat het is of wat het doet.
Ik heb zelf ook zo'n USB/RS232 kabeltje daar kan vaak ook weer een verloopje op naar de 25. Het is soms even zoeken op welke com poort hij werkt, maar je krijgt ze inderdaad altijd aan de praat.

Meestal kan je in de software van het apparaat wat je wilt bedienen de com poort instellen.
Maar je moet ook meestal in de software aanzetten dat je via de com poort wilt communiceren.
Het valt me op dat het heel vaak poort 8 is.

Bij Zone pro van DBX processors bijvoorbeeld moet je ook eerst nog even de eternet verbinding uitzetten en de juiste com poort aan zetten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
4-8-2017 00:29
Ik inmiddels helaas niet veel wijzer (nog door drukte niet in de gelegenheid geweest om totale DSP print te bestuderen)

@Dre, heb jij nog gehoord van highlite?

Anders iemand de print liggen (en zoek ook nog de bijhorende dsp6 software) die ik paar daagjes kan lenen?

Zal namelijk top zijn als ik gebruik kan maken van eigen presets ivm verschillende verhuursets (en aangezien ik vooral veel in particuliere circuit zit : een goede noodrem/EQ punten om niet alleen hun oren maar ook mijn spullen kan beveiligen ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
4-8-2017 09:39
Niets meer gehoord van Highlite. Ik zal dinsdag een herinnering mailen (maar nu eerst even lang weekend vrij).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
10-8-2017 11:21
De importeur laat weten dat er geen 3rd party oplossing is om communicatie met de X-reeks mogelijk te maken. Dat wordt dus zoeken naar zo'n originele interface.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
10-8-2017 19:52
Is dat ook echt zo of probeert de importeur zijn handel te beschermen?
Free beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
10-8-2017 21:28
Er valt in dit geval geen handel te beschermen (reeks in kwestie is niet meer leverbaar).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
17-9-2017 11:44
Projectje heeft even stil gelegen maar door een goed aanknopingspunt van medeforummer Meneer deHaas en dit incombinatie met wat nader onderzoek/google vergelijkingen weten we nu het volgende:

Allereerst ben ik er achter dat de seriele kabel voor data AMP in/uit eigenlijk een miniDin 8 connector is en deze wordt op de interface dan omgezet naar db25. Nu is de vraag, zit er op die orginele print ook het dsp gebeuren of is die interface alleen voor omzetten van de miniDIN8 naar db25? *Lijkt me overigens niet angezien er op het WWW genoeg directe kabelverloopjes te vinden zijn)(en wil uiteindelijk natuurlijk naar usb voor aansluiting laptops.

AnyWho, Mathijs (reeds genoemde)heeft een X700 gehad en gaat nog even zoeken naar de orginele software (Fingers crossed). Verderr kon hij me nog vertellen dat deze DSP software ook nog door een andere fabrikant voor een serie wordt gebruikt en ik denk na wat zoeken dat het dan om deze serie gaat: C-Mark DSP reeks. De software heet wel anders (lekker boeiend) en is ondanks de gelijke features, hij visueel wel wat andes in elkaar zit (zegt ook nog niks). Waarom Mathijs trouwenjs wist van die Cmark reeks, de software (die op cd orgineel wordt geleverd, staat het logo van C Mark.
Zit trouwens wel verschiul in aansluiting met computer (netjes usb)

FotoDSPEditor 1.0

Toch kon ik het niet laten even verder te zoeken zag ik ook dat Synq een processor heeft met db25 Serieel in.Deze software ljkt er visueel nog stuk meer op (in mijn optiek) maar zijn de specs wel iets amders (o.a. meer ins/outsnatuurlijk, maar ook wat meters bij gain in/out en limiting..

Hier wat plaatjesvan de Synq DLP6 (lijkt wel op DSP6 :)

DLP6: Signaalpad, X-over, EQ Delay

Foto's van dedsp6 pc software van dap die ik heb (sorry alleen beroerde kwaliteit)

X-over
EQ
Limiter?

Last but not least, hierbij via wat google zoekwerk een (denk ik van Dap) handleiding over de DSP6 software zelf..

Mocht ik meer weten (of jullie :) dan hoor/post ik dat graag!

Allen nog even een fijn weekend..

Groetjes
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
19-9-2017 12:51
Ik heb Highlite nog even gevraagd of ze de software nog ergens hebben liggen. Ik laat het weten zodra ik een reactie heb.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
20-9-2017 08:59
Het feit dat je een id moet instellen lijkt er sterk op dat het rs485 betreft.

Kun je zien in de amo hoeveel pinnen echt gebruikt zijn?

JE zou ook kunnen kijken met wat software of je verbinding kunt maken.

Zou zomaar een digisynthetic oem achtig bordje kunnen zijn.
DPA 2011C - DPA 4099
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
14-11-2017 02:30
Na weer tijdje dit project aan de kant geschoven te hebben, kan ik met vreugde meededelen dat paar goede stappen zijn gezet.

Weet niet of ik het al had vermeld, maar door mede forummer Mathijs, ben ik inmiddels in het bezit van de orgine software (geschreven voor win 98 of voor windows 2000 maar blijf hopen dat ook dit stukje gepasseede techniek weer werkbaar kan maken (zonder een laptop met win 98 uit te rusten :)

Ook heb ik inmiddels een 2de X-700 aaangeschaft om zijn broertje te vergezellen in het rack.
Laatst genoemde (voor nu V1) is denk ik wat ouder (dan degene die ik al had (bijdeze V2 (uit 2008) en verschilt ook iets in opbouw..

Zo is de V2 stuk netter bekabeld, bevat deze een apart compartiment voor de dsp/ lcd scherm (zie deze foto voor de V1)en is hij stukje dieper (zeg 10 cm.)

Ook heeft de V1 in het midden waar alle eindorren zitten, een zekeringhouder, welke in de V2 niet zit.
Op dit moment zit hier geen zekering in (maar moet hem nog voor het eerst testen, op moment alleen (grondig, wat je op bodem ziet is allemaal stof) al het stof verwijderd (met speciale reiniging (heet dat niet IPU) voor de printplaten.

Aan de buitenkant kan je verschil zien voor kleur roosters. Zo heeft de V1 zwarte roosters en V2 grijze roosters.
(zie foto)

Uiteraar heb ik na deze grondige schoonmaakbeurt, ook wat meer foto's van de dsp print platen.
Foto 1, Foto 2

Hopelijk leid dit tot een nieuwe ontknoping..

Last but not least, de oplettende kijker had dit al gezien maar er zit ook een DBX PA2 in het rack.
Dit zal uiteindelijk het mooist/meest flexibel zijn maar op dit moment is er 1 min punt (je zag dit waarschijnlijk al aankomen) Ook dit apparaat is gekocht als defect (65 euro) want de bij de vorige eigenaar is de voeding er mee opgehouden. Toen hij hem ergens ter reparatie heeft aangeboden maar dit uiteindelijk niet heeft door gezet.
Ook dit gaat helaas ng langdurend verhaal worden want bij ontvangst bleek de (kapotte) voeding niet meer in het apparaat te zitten en wacht ik al maand of 2 op antwoord van Audio XL (leverancier/reparateur van oa DBX)

De verkoper kon mij nog wel de volgende informatie van desbetreffende reparateur achterhalen en ik quote:

volgens mijn reparateur heeft de trafo de volgende spanningen nodig: 2x 17V symmetrisch en 1x 10V.

Al met al paar mooie gebeurtenissen in mijn missie om zoveel mogeljk te leren/doen en zonder extreem veel budget, toch wat leuke setjes samen te stellen.

Aangezien ik nog genoeg te leren heb, wordt iedere hulp gewaardeerd!

Voor degene die dit allemaal maar kansloos vinden -> snap ik.. Als ik geen budge van 3000 had gehad maar van zeg 100.000, dan had ik het ook zeker anders gedaan! :)

Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar input!

Met muzikale groet,

Vincent

Terug naar forum Reageer (zonder quote)