Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Djblackdevil
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Djblackdevil (Pagina: 1 van 20)
Topic: New Line heeft je hulp nodig (1-3-2019 13:17:00)
Hmm dit topic had ik even over hooof gezien maar uiteraard ook maar even review geschreven (voelt semi verplicht ;) (5/5)
Fijn weekend allemaal!
Topic: Hulp bij juiste lichttafel (1-12-2017 23:28:00)Fijn weekend allemaal!
Doe jezelf een plezier en haal een Avolites Titan one dongle.
Met deze dongle kan je 1 universe ansturen(512 kanalen).
Gezien je lijstje is dat voor jou situatie prima te doen (al zou ikzelf wel altijd en touchscreen en een dmx splitter aan je setje toevoegen zodat je ondanks het gebrek aan faders wel nog een beetje 'hands on' controle hebt. Een dmx splitter is niet noodzakelijk maar zou het wel adviseren (niet alleen omdat je met goedkopere fixtures werkt (geen verwijt) als ook doordat je wat flexiber bent en de kans op storingen afneemt.
Waarom is dit dan de meest serieuze optie:
1) De titan software van Avolites is een serieus stukje lichtsoftware welke doorveel grote verhuur bedrijven gebruikt wordt (dus mocht je in de toekomst gaan freelancen voor andere bedrijven dan is dit geen weggegooide tijd.
Ook wordt de personality libary geregeld bijgewerkt(incl de verschillende dmx modussen) waardoor je na je patch, snel een show wegtikt.
2) De Titan PC software is volledig uitwisselbaar met hun eigen lichttafels (wel even denken aan de titan versie). Dit betekend dan ook dat je voor 180 euro (fairlight prijs) niet alleen een basic showtje kan geven maar door de vele extra functies (zoals transparante programering, shape generater, pallets, pixelmapper, visualiser en ook via tablet/telefoon (als remote) te bedienenkan je de software je een stuk meer show kan geven!
last but not least, heb zelf ook zo'n dongle en gebruik hem best wel vaak (niet alleen met eigen klusjes maar ook als back up van een echte tafel, om bv op locatie te troubleshooten of om na een opbouw, snel alles te kunnen testen /checken (mocht er op dat moment nog geen lichttafel staan. Dit komt nog wel is voor bij bevoorbeeld festivals of als de betreffende lichttech zijn eigentafel meeneemt.
Mocht je intresse gewekt zijn dan zou staat op youtube een hoop demo filmpjes/tutorials etc
Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (19-11-2017 22:52:00)Met deze dongle kan je 1 universe ansturen(512 kanalen).
Gezien je lijstje is dat voor jou situatie prima te doen (al zou ikzelf wel altijd en touchscreen en een dmx splitter aan je setje toevoegen zodat je ondanks het gebrek aan faders wel nog een beetje 'hands on' controle hebt. Een dmx splitter is niet noodzakelijk maar zou het wel adviseren (niet alleen omdat je met goedkopere fixtures werkt (geen verwijt) als ook doordat je wat flexiber bent en de kans op storingen afneemt.
Waarom is dit dan de meest serieuze optie:
1) De titan software van Avolites is een serieus stukje lichtsoftware welke doorveel grote verhuur bedrijven gebruikt wordt (dus mocht je in de toekomst gaan freelancen voor andere bedrijven dan is dit geen weggegooide tijd.
Ook wordt de personality libary geregeld bijgewerkt(incl de verschillende dmx modussen) waardoor je na je patch, snel een show wegtikt.
2) De Titan PC software is volledig uitwisselbaar met hun eigen lichttafels (wel even denken aan de titan versie). Dit betekend dan ook dat je voor 180 euro (fairlight prijs) niet alleen een basic showtje kan geven maar door de vele extra functies (zoals transparante programering, shape generater, pallets, pixelmapper, visualiser en ook via tablet/telefoon (als remote) te bedienenkan je de software je een stuk meer show kan geven!
last but not least, heb zelf ook zo'n dongle en gebruik hem best wel vaak (niet alleen met eigen klusjes maar ook als back up van een echte tafel, om bv op locatie te troubleshooten of om na een opbouw, snel alles te kunnen testen /checken (mocht er op dat moment nog geen lichttafel staan. Dit komt nog wel is voor bij bevoorbeeld festivals of als de betreffende lichttech zijn eigentafel meeneemt.
Mocht je intresse gewekt zijn dan zou staat op youtube een hoop demo filmpjes/tutorials etc
Allright, nieuwe voedingen zijn binnen (zie hier voor specs.).
Deze voedingen zijn ongeaard maar voordat ik weer te enthousiast ben eerst volgende maar even het volgende aan de ervarings deskundigen vragen:
Als ik het einde van de voedingen wil splitsen , moet ik dit dan voor of na dit onderdeel van de kabel doen?
Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (14-11-2017 16:11:00)Deze voedingen zijn ongeaard maar voordat ik weer te enthousiast ben eerst volgende maar even het volgende aan de ervarings deskundigen vragen:
Als ik het einde van de voedingen wil splitsen , moet ik dit dan voor of na dit onderdeel van de kabel doen?
Link nieuwe voedingen aangepast naar handleiding ipv webshop (Sorry Dre, zag conrad niet direct als je concurrent (You're better than that :)
Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (14-11-2017 02:43:00)Ook hier maar kleine update,
Heb zojuist nieuwe voedingen (ongeaard ipv geaard) voor de 18Vpus en 18Vmin gedeelte.
Uiteraard zal ik mijn bevindingen (en nieuwe metingen) hier posten als he is aangepast!
groeten Vincent
[EDIT] Link aangepast naar link handleiding ipv webshop concurent, excuses Dre!
Topic: Dap X-700 missende remote print (PS/2-Dsub25) (14-11-2017 02:30:00)Heb zojuist nieuwe voedingen (ongeaard ipv geaard) voor de 18Vpus en 18Vmin gedeelte.
Uiteraard zal ik mijn bevindingen (en nieuwe metingen) hier posten als he is aangepast!
groeten Vincent
[EDIT] Link aangepast naar link handleiding ipv webshop concurent, excuses Dre!
Na weer tijdje dit project aan de kant geschoven te hebben, kan ik met vreugde meededelen dat paar goede stappen zijn gezet.
Weet niet of ik het al had vermeld, maar door mede forummer Mathijs, ben ik inmiddels in het bezit van de orgine software (geschreven voor win 98 of voor windows 2000 maar blijf hopen dat ook dit stukje gepasseede techniek weer werkbaar kan maken (zonder een laptop met win 98 uit te rusten :)
Ook heb ik inmiddels een 2de X-700 aaangeschaft om zijn broertje te vergezellen in het rack.
Laatst genoemde (voor nu V1) is denk ik wat ouder (dan degene die ik al had (bijdeze V2 (uit 2008) en verschilt ook iets in opbouw..
Zo is de V2 stuk netter bekabeld, bevat deze een apart compartiment voor de dsp/ lcd scherm (zie deze foto voor de V1)en is hij stukje dieper (zeg 10 cm.)
Ook heeft de V1 in het midden waar alle eindorren zitten, een zekeringhouder, welke in de V2 niet zit.
Op dit moment zit hier geen zekering in (maar moet hem nog voor het eerst testen, op moment alleen (grondig, wat je op bodem ziet is allemaal stof) al het stof verwijderd (met speciale reiniging (heet dat niet IPU) voor de printplaten.
Aan de buitenkant kan je verschil zien voor kleur roosters. Zo heeft de V1 zwarte roosters en V2 grijze roosters.
(zie foto)
Uiteraar heb ik na deze grondige schoonmaakbeurt, ook wat meer foto's van de dsp print platen.
Foto 1, Foto 2
Hopelijk leid dit tot een nieuwe ontknoping..
Last but not least, de oplettende kijker had dit al gezien maar er zit ook een DBX PA2 in het rack.
Dit zal uiteindelijk het mooist/meest flexibel zijn maar op dit moment is er 1 min punt (je zag dit waarschijnlijk al aankomen) Ook dit apparaat is gekocht als defect (65 euro) want de bij de vorige eigenaar is de voeding er mee opgehouden. Toen hij hem ergens ter reparatie heeft aangeboden maar dit uiteindelijk niet heeft door gezet.
Ook dit gaat helaas ng langdurend verhaal worden want bij ontvangst bleek de (kapotte) voeding niet meer in het apparaat te zitten en wacht ik al maand of 2 op antwoord van Audio XL (leverancier/reparateur van oa DBX)
De verkoper kon mij nog wel de volgende informatie van desbetreffende reparateur achterhalen en ik quote:
volgens mijn reparateur heeft de trafo de volgende spanningen nodig: 2x 17V symmetrisch en 1x 10V.
Al met al paar mooie gebeurtenissen in mijn missie om zoveel mogeljk te leren/doen en zonder extreem veel budget, toch wat leuke setjes samen te stellen.
Aangezien ik nog genoeg te leren heb, wordt iedere hulp gewaardeerd!
Voor degene die dit allemaal maar kansloos vinden -> snap ik.. Als ik geen budge van 3000 had gehad maar van zeg 100.000, dan had ik het ook zeker anders gedaan! :)
Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar input!
Met muzikale groet,
Vincent
Topic: Dap X-700 missende remote print (PS/2-Dsub25) (17-9-2017 11:44:00)Weet niet of ik het al had vermeld, maar door mede forummer Mathijs, ben ik inmiddels in het bezit van de orgine software (geschreven voor win 98 of voor windows 2000 maar blijf hopen dat ook dit stukje gepasseede techniek weer werkbaar kan maken (zonder een laptop met win 98 uit te rusten :)
Ook heb ik inmiddels een 2de X-700 aaangeschaft om zijn broertje te vergezellen in het rack.
Laatst genoemde (voor nu V1) is denk ik wat ouder (dan degene die ik al had (bijdeze V2 (uit 2008) en verschilt ook iets in opbouw..
Zo is de V2 stuk netter bekabeld, bevat deze een apart compartiment voor de dsp/ lcd scherm (zie deze foto voor de V1)en is hij stukje dieper (zeg 10 cm.)
Ook heeft de V1 in het midden waar alle eindorren zitten, een zekeringhouder, welke in de V2 niet zit.
Op dit moment zit hier geen zekering in (maar moet hem nog voor het eerst testen, op moment alleen (grondig, wat je op bodem ziet is allemaal stof) al het stof verwijderd (met speciale reiniging (heet dat niet IPU) voor de printplaten.
Aan de buitenkant kan je verschil zien voor kleur roosters. Zo heeft de V1 zwarte roosters en V2 grijze roosters.
(zie foto)
Uiteraar heb ik na deze grondige schoonmaakbeurt, ook wat meer foto's van de dsp print platen.
Foto 1, Foto 2
Hopelijk leid dit tot een nieuwe ontknoping..
Last but not least, de oplettende kijker had dit al gezien maar er zit ook een DBX PA2 in het rack.
Dit zal uiteindelijk het mooist/meest flexibel zijn maar op dit moment is er 1 min punt (je zag dit waarschijnlijk al aankomen) Ook dit apparaat is gekocht als defect (65 euro) want de bij de vorige eigenaar is de voeding er mee opgehouden. Toen hij hem ergens ter reparatie heeft aangeboden maar dit uiteindelijk niet heeft door gezet.
Ook dit gaat helaas ng langdurend verhaal worden want bij ontvangst bleek de (kapotte) voeding niet meer in het apparaat te zitten en wacht ik al maand of 2 op antwoord van Audio XL (leverancier/reparateur van oa DBX)
De verkoper kon mij nog wel de volgende informatie van desbetreffende reparateur achterhalen en ik quote:
volgens mijn reparateur heeft de trafo de volgende spanningen nodig: 2x 17V symmetrisch en 1x 10V.
Al met al paar mooie gebeurtenissen in mijn missie om zoveel mogeljk te leren/doen en zonder extreem veel budget, toch wat leuke setjes samen te stellen.
Aangezien ik nog genoeg te leren heb, wordt iedere hulp gewaardeerd!
Voor degene die dit allemaal maar kansloos vinden -> snap ik.. Als ik geen budge van 3000 had gehad maar van zeg 100.000, dan had ik het ook zeker anders gedaan! :)
Iedereen alvast bedankt voor zijn/haar input!
Met muzikale groet,
Vincent
Projectje heeft even stil gelegen maar door een goed aanknopingspunt van medeforummer Meneer deHaas en dit incombinatie met wat nader onderzoek/google vergelijkingen weten we nu het volgende:
Allereerst ben ik er achter dat de seriele kabel voor data AMP in/uit eigenlijk een miniDin 8 connector is en deze wordt op de interface dan omgezet naar db25. Nu is de vraag, zit er op die orginele print ook het dsp gebeuren of is die interface alleen voor omzetten van de miniDIN8 naar db25? *Lijkt me overigens niet angezien er op het WWW genoeg directe kabelverloopjes te vinden zijn)(en wil uiteindelijk natuurlijk naar usb voor aansluiting laptops.
AnyWho, Mathijs (reeds genoemde)heeft een X700 gehad en gaat nog even zoeken naar de orginele software (Fingers crossed). Verderr kon hij me nog vertellen dat deze DSP software ook nog door een andere fabrikant voor een serie wordt gebruikt en ik denk na wat zoeken dat het dan om deze serie gaat: C-Mark DSP reeks. De software heet wel anders (lekker boeiend) en is ondanks de gelijke features, hij visueel wel wat andes in elkaar zit (zegt ook nog niks). Waarom Mathijs trouwenjs wist van die Cmark reeks, de software (die op cd orgineel wordt geleverd, staat het logo van C Mark.
Zit trouwens wel verschiul in aansluiting met computer (netjes usb)
FotoDSPEditor 1.0
Toch kon ik het niet laten even verder te zoeken zag ik ook dat Synq een processor heeft met db25 Serieel in.Deze software ljkt er visueel nog stuk meer op (in mijn optiek) maar zijn de specs wel iets amders (o.a. meer ins/outsnatuurlijk, maar ook wat meters bij gain in/out en limiting..
Hier wat plaatjesvan de Synq DLP6 (lijkt wel op DSP6 :)
DLP6: Signaalpad, X-over, EQ Delay
Foto's van dedsp6 pc software van dap die ik heb (sorry alleen beroerde kwaliteit)
X-over
EQ
Limiter?
Last but not least, hierbij via wat google zoekwerk een (denk ik van Dap) handleiding over de DSP6 software zelf..
Mocht ik meer weten (of jullie :) dan hoor/post ik dat graag!
Allen nog even een fijn weekend..
Groetjes
Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (7-9-2017 19:14:00)Allereerst ben ik er achter dat de seriele kabel voor data AMP in/uit eigenlijk een miniDin 8 connector is en deze wordt op de interface dan omgezet naar db25. Nu is de vraag, zit er op die orginele print ook het dsp gebeuren of is die interface alleen voor omzetten van de miniDIN8 naar db25? *Lijkt me overigens niet angezien er op het WWW genoeg directe kabelverloopjes te vinden zijn)(en wil uiteindelijk natuurlijk naar usb voor aansluiting laptops.
AnyWho, Mathijs (reeds genoemde)heeft een X700 gehad en gaat nog even zoeken naar de orginele software (Fingers crossed). Verderr kon hij me nog vertellen dat deze DSP software ook nog door een andere fabrikant voor een serie wordt gebruikt en ik denk na wat zoeken dat het dan om deze serie gaat: C-Mark DSP reeks. De software heet wel anders (lekker boeiend) en is ondanks de gelijke features, hij visueel wel wat andes in elkaar zit (zegt ook nog niks). Waarom Mathijs trouwenjs wist van die Cmark reeks, de software (die op cd orgineel wordt geleverd, staat het logo van C Mark.
Zit trouwens wel verschiul in aansluiting met computer (netjes usb)
FotoDSPEditor 1.0
Toch kon ik het niet laten even verder te zoeken zag ik ook dat Synq een processor heeft met db25 Serieel in.Deze software ljkt er visueel nog stuk meer op (in mijn optiek) maar zijn de specs wel iets amders (o.a. meer ins/outsnatuurlijk, maar ook wat meters bij gain in/out en limiting..
Hier wat plaatjesvan de Synq DLP6 (lijkt wel op DSP6 :)
DLP6: Signaalpad, X-over, EQ Delay
Foto's van dedsp6 pc software van dap die ik heb (sorry alleen beroerde kwaliteit)
X-over
EQ
Limiter?
Last but not least, hierbij via wat google zoekwerk een (denk ik van Dap) handleiding over de DSP6 software zelf..
Mocht ik meer weten (of jullie :) dan hoor/post ik dat graag!
Allen nog even een fijn weekend..
Groetjes
Kleine update:
Heb paar keer goed schik gehad van de mixer (2 klussen van 6plus uur/wat thuis sessies), echter is bij mijn laatste draai sessie (gelukkig thuis :) 1 van de 18V universele voedingen kapot gegaan.
Heb deze inmiddels vervangen met een (identieke voeding, echter zou ik graag wat input van jullie krijgen waardoor het misging zodat ik met wat aanpassingen weer een betrouwbare set heb.
Omdat ik zelf ook niet zo hou van koffie dik kijken, hierbij wat dingen die mij opvielen;
Op het moment dat de voeding de geest gaf (de plus18V kant) was ik aan het draaien, echter viel op een gegeven moment het signaal van 1 van de kanalen uit. Omdat ik op dat moment de mixer nog niet volledig had geserviced, probeerde ik met wat tweaken van de gain/master out dit weer terug te krijgen, wat in het begin hielp maar na minuutje was ook dit niet meer voldoende.
Toen die input op ander kanaal gezet hielp dit niks (toen de mixer/voeding maar uitgezet voor damage control.)
Wat me verder nog bijstaat is dat ik de setup, die sessie vluchtig had neergezet (toen nog geen case voor het geheel).
Wat resulteerde dat de mixer/cd controller op het bureau stonden maar de cd-unit stond met de voeding (in metalen case) op elkaar op een bureaustoel had gelegd.
Geen idee of dit uitmaakt maar had toendertijd nog niet de metalen case (waar de voedingen/opsplitsingen en verloop naar de sub9 connector in zitten) geaard aan de shuko stekker (die de hele voeding van spanning voorziet.)
Dit heb ik zojuist aangesloten (dus pin 2 opdSub9 (naar mixer in) zit aan de aarde van de voedingsstekker voeding (en ook de case zelf is nu op zelfde aarde aangesloten)
Verder (en waarschijnlijk is dit het hele eufel), heb ik het voltage tussen de pinnen van de dSUb9 (aan de kant waar kabel de mixer ingaat. gemeten en is het voltage niet precies 18plus/18min of plus 5V maar scheelt dit een paar procent
Misschien dat de voeding dit op den duur niet aankan?
Hier de waardes:
18plus
18min
5plus
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (9-8-2017 14:17:00)Heb paar keer goed schik gehad van de mixer (2 klussen van 6plus uur/wat thuis sessies), echter is bij mijn laatste draai sessie (gelukkig thuis :) 1 van de 18V universele voedingen kapot gegaan.
Heb deze inmiddels vervangen met een (identieke voeding, echter zou ik graag wat input van jullie krijgen waardoor het misging zodat ik met wat aanpassingen weer een betrouwbare set heb.
Omdat ik zelf ook niet zo hou van koffie dik kijken, hierbij wat dingen die mij opvielen;
Op het moment dat de voeding de geest gaf (de plus18V kant) was ik aan het draaien, echter viel op een gegeven moment het signaal van 1 van de kanalen uit. Omdat ik op dat moment de mixer nog niet volledig had geserviced, probeerde ik met wat tweaken van de gain/master out dit weer terug te krijgen, wat in het begin hielp maar na minuutje was ook dit niet meer voldoende.
Toen die input op ander kanaal gezet hielp dit niks (toen de mixer/voeding maar uitgezet voor damage control.)
Wat me verder nog bijstaat is dat ik de setup, die sessie vluchtig had neergezet (toen nog geen case voor het geheel).
Wat resulteerde dat de mixer/cd controller op het bureau stonden maar de cd-unit stond met de voeding (in metalen case) op elkaar op een bureaustoel had gelegd.
Geen idee of dit uitmaakt maar had toendertijd nog niet de metalen case (waar de voedingen/opsplitsingen en verloop naar de sub9 connector in zitten) geaard aan de shuko stekker (die de hele voeding van spanning voorziet.)
Dit heb ik zojuist aangesloten (dus pin 2 opdSub9 (naar mixer in) zit aan de aarde van de voedingsstekker voeding (en ook de case zelf is nu op zelfde aarde aangesloten)
Verder (en waarschijnlijk is dit het hele eufel), heb ik het voltage tussen de pinnen van de dSUb9 (aan de kant waar kabel de mixer ingaat. gemeten en is het voltage niet precies 18plus/18min of plus 5V maar scheelt dit een paar procent
Misschien dat de voeding dit op den duur niet aankan?
Hier de waardes:
18plus
18min
5plus
Wij gebruiken voornamelijk deze de laatste tijd.. prima kwaliteit voor het geld, lay-out is makkelijk aan te passen en mocht je je ge node zaakt zien om uit uit te breiden dan kan je ze overal krijgen!
Sorry , kon het niet laten.
Om toch nog wat toe te voegen, Amsterdam clubs voornamelijk gma1 (en paar 2), paar chamsys tafels variërend van pc maxi wing tot mq40 (oid) en vooral Avo. Helaas nog steeds vooral de pearl 20p4/2008/tiger (normaal) maar ook daar wordt laatste tijd veel nieuwere Avo's ingehuurd (voornamelijk tiger touch en expert.
Zelf vind ik de Avo tafels door hun tiran software een stuk serieuzer door oa ingebouwde pixelmapper, net shape en eenvoudige multi-user (bv voor back up) maar tis er helaas niet overzichtelijker op geworden.kon vroeger blind een Avo bedienen maar door de vele instellingen die overal onder een menu zitten is mijn favotegenwoordig de chamsys. Kwa pc software (draait op linux) een stuk sneller, stabieler en vooral het feit dat niet iedere update dingen veranderen door verzoekjes mede gebruikers (ja ik weet dat chamsys hier vroeger ook handje van had).
Just my 2 cents
Topic: Dap X-700 missende remote print (PS/2-Dsub25) (4-8-2017 00:29:00)Sorry , kon het niet laten.
Om toch nog wat toe te voegen, Amsterdam clubs voornamelijk gma1 (en paar 2), paar chamsys tafels variërend van pc maxi wing tot mq40 (oid) en vooral Avo. Helaas nog steeds vooral de pearl 20p4/2008/tiger (normaal) maar ook daar wordt laatste tijd veel nieuwere Avo's ingehuurd (voornamelijk tiger touch en expert.
Zelf vind ik de Avo tafels door hun tiran software een stuk serieuzer door oa ingebouwde pixelmapper, net shape en eenvoudige multi-user (bv voor back up) maar tis er helaas niet overzichtelijker op geworden.kon vroeger blind een Avo bedienen maar door de vele instellingen die overal onder een menu zitten is mijn favotegenwoordig de chamsys. Kwa pc software (draait op linux) een stuk sneller, stabieler en vooral het feit dat niet iedere update dingen veranderen door verzoekjes mede gebruikers (ja ik weet dat chamsys hier vroeger ook handje van had).
Just my 2 cents
Ik inmiddels helaas niet veel wijzer (nog door drukte niet in de gelegenheid geweest om totale DSP print te bestuderen)
@Dre, heb jij nog gehoord van highlite?
Anders iemand de print liggen (en zoek ook nog de bijhorende dsp6 software) die ik paar daagjes kan lenen?
Zal namelijk top zijn als ik gebruik kan maken van eigen presets ivm verschillende verhuursets (en aangezien ik vooral veel in particuliere circuit zit : een goede noodrem/EQ punten om niet alleen hun oren maar ook mijn spullen kan beveiligen ;)
@Dre, heb jij nog gehoord van highlite?
Anders iemand de print liggen (en zoek ook nog de bijhorende dsp6 software) die ik paar daagjes kan lenen?
Zal namelijk top zijn als ik gebruik kan maken van eigen presets ivm verschillende verhuursets (en aangezien ik vooral veel in particuliere circuit zit : een goede noodrem/EQ punten om niet alleen hun oren maar ook mijn spullen kan beveiligen ;)