Forum > Geluid

Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat)

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
14-11-2017 16:11
Link nieuwe voedingen aangepast naar handleiding ipv webshop (Sorry Dre, zag conrad niet direct als je concurrent (You're better than that :)
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
19-11-2017 22:52
Allright, nieuwe voedingen zijn binnen (zie hier voor specs.).

Deze voedingen zijn ongeaard maar voordat ik weer te enthousiast ben eerst volgende maar even het volgende aan de ervarings deskundigen vragen:

Als ik het einde van de voedingen wil splitsen , moet ik dit dan voor of na dit onderdeel van de kabel doen?
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
20-11-2017 09:56
De ferrietkernen kun je het best laten zitten.
Niet goed, wel hard!
DjjorreStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2005
Laatste: 18-11-2023
Berichten: 105
4-12-2017 15:51
deze dienen om eventuele storingen veroorzaakt door de HF schakelfrequentie van de voeding weg te filteren
dus idd het beste laten zitten
MarkN73Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-4-2018
Laatste: 9-4-2018
Berichten: 2
4-4-2018 15:35
Hallo Allemaal,

Even voorstellen, ik ben een PA gear freak uit België, en probeer indien mogelijk de goeie oude apparaten uit de sloop te houden, door ze nieuw leven in te blazen
Daardoor kwam ik hier terecht.

Ik ben aan een Ecler Sclat 10 gekomen, helaas...zonder voeding.

Deze is een beetje anders dan de opvolgers en heeft een soort ronde Din connector aan de achterzijde.
Ik heb via verschillende wegen aan informatie proberen te geraken, maar het antwoord is overal hetzelfde "discontinued, maar we kunnen een nieuwe verkopen".

Dat kan ik overal, maar mijn doel is de goeie oude Sclat te reanimeren.

Heeft er iemand een idee welk type voeding de eerste Sclat gebruikte? eventueel de Pin-out van de din stekker? Schema?iets, elk beetje informatie is welkom, want Ecler zelf in Spanje wil er niets van weten.

Deze tread is de enige die ik wereldwijd kon vinden, die een beetje dichtbij mijn probleem komt.

Alvast bedankt!

Mark
If it ain't broken, don't fix it
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
4-4-2018 16:19
Hoeveel pennen heeft die "soort van Din" stekker? Hoeveel solderingen zitten er vast aan die "soort van Din" stekker? (vergeet daarbij ook niet een eventuele verbinding naar het chassisdeel zelf). Foto's kunnen verhelderend werken.

Ecler gebruikt meestal +18V en -18V voor de analoge kant en 5V voor de eventuele logica (alles DC en gestabiliseerd). In principe kun je dan dus met 4-pins toe (5 als je de massa van analoog en logica gescheiden wilt houden of massa dubbel uitgevoerd wilt hebben).

Overigens leverde een korte zoektocht op dat de mixer naar alle waarschijnlijkheid een 5-polige XLR Male chassisdeel gebruikt.

Hoe ik zoiets aan zou pakken: Ik zou kijken naar de elco's in de buurt van de aansluiting (en de polariteit van de elco's). Ik zou kijken welke spanningsregelaars er gebruikt werden. Aan de hand daarvan zou ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen bepalen hoe de voeding eruit moet zien (en zo niet, post de resultaten hier, inclusief data en foto's). En daarna zou ik 100 strafregels schrijven in de vorm van "Ik zal nooit meer een XLR voor Din uitschelden". laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarkN73Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-4-2018
Laatste: 9-4-2018
Berichten: 2
4-4-2018 16:45
Alvast bedankt voor de reactie!

Ben al halverwege de strafregels, en ga er waarschijnlijk nog wel enkele bijverdienen.

Het is een 5 pins, pennen lijken me heel dun voor een XLR, maar het andere woord met een D gebruik ik alleszins niet meer.

Zal me een tutorial over het uploaden van beelden moeten zoeken, want zelf daar slaag ik niet in.

Vanaf dat ik het uploaden meester, zal ik een kleine update geven elke keer ik een stap verder ben.
If it ain't broken, don't fix it
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
4-4-2018 21:53
5p XLR heeft inderdaad dunne pennen, fiks dunner dan 3p XLR.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)