Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 237 van 250)
Moderator(s): Dré
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
26-9-2014 07:49
of de mensen die ze vergeten eraf te halen? ;-)
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
14-10-2014 07:49
Ennnn zijn we weer

afgelope zaterdag was ik als gast technicus mee met een Live act, slechts ene setje van 35 minuten.
Show staat klaar in mijn lichttafel, kwestie van even mijn positie pallets checken (3minuten werk) en we kunnen shwo draaien.

Er was een ombouw tijd van 10/15 minuten. Dus prima
Vooraf contact gehad, aangegeven dat zowel via artnet als dmx lijnen zou kunnen.

Tafel stond klaar, artnet word er ingeprikt.. en niks.
Er werd even uitgezocht hoe er omgeswitched moest worden, en dat lukte niet. (geen direct systeem maar nog meerdere nodes blijkbaar ook van andere zalen op hetzelfde netwerk)
de minuten gingen langzaam voorbij.. Geluid was klaar, iedereen stond klaar en onze speeltijd begon.
Ik denk.. Tja we hebben maar zo kort, ik wist dat er niet geschoven kon worden in het programma dus we moesten spelen.
Intro start, ik haal snel mijn artnet lijn uit de tafel stop hem in de "huistafel"
Nog nooit zo snel geprobeerd om de programering van een tafel te begrijpen...

Nee, ik kan niet zeggen dat het een top show was :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
14-10-2014 12:58

watje schreef:

Nee, ik kan niet zeggen dat het een top show was :P
En toch blijf je er dan de humor van inzien.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
16-10-2014 09:12

vasco schreef:

watje schreef:

Nee, ik kan niet zeggen dat het een top show was :P
En toch blijf je er dan de humor van inzien.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!
Denk dat mensen die mij kennen zich wel voor kunnen stellen dat ik dit zeker met humor deed :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
19-12-2014 10:15
Gister dan het kerstspel van school uitgelicht.
Dit keer twee dagen lang alles goed voorbereid, dimmerpacks opgebouwd, in flightcases gezet etc
Alles kabels in kratten en gesorteerd etc,.. Kortom eitje toch??

Nou niet helemaal, ten eerste zo'n budget statief wat ik als derde statief mee nam en ooit over had gehouden.
Veel had ik er al niet van verwacht, maar dat er geen M10 bouten in passen is pas echt lastig.
Uiteindelijk maar met 220 installatiedraad en ducktape lampen opgehangen.... sneaky :V

Maar dan, zaal vol, we beginnen, geen lamp die werkt!
Niks werkt, dus bij de bron beginnen, de 380 voeding. Gelukkig heb ik ooit een eenvoudige 380 naar 220 verdeler gekocht met per fase een controle lampje. Blijkt dat een lampje uit is, ik aan de mannetje / vrouwtje CE rammelen en ja hoor we hebben stroom. Slecht contact in de stekker. Maar hoe komt dat? Omdat mensen met kinderen door de afzetting zijn gegaan (dat stuk mochten ze niet komen) en een kind bovenop de kabels / stekkers stond te springen / dansen / staan!! En de ouders?? Die vinden dat kennelijk normaal en keken echt zo van; tja wie legt hier nu een kabel / stekker neer, nou dan kookt het bij mij....
Een dmx dimmer op de hobbel vervolgens dus diende gereset te worden en opnieuw ingesteld.....

En de zaal in het donker maar wachten en toe kijken hoe je zoiets nou weer gaat oplossen. ashamed :$
Gr Evert M
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-12-2014 14:31
Dus eigenlijk ben jij gewoon gevaarlijk bezig geweest? Lampen vastmaken met stroomdraadjes en tape shut up :X Ik hoop dat er geen mensen onder konden komen, maar als ik het volgende stukje lees waren de afzettingen ook niet geweldig.

En tja, ouders die kinderen maar overal op en mee laten spelen hou je altijd. Zo is 1 van mijn grootste ergernissen nog altijd de opmerking "moet jij de dj niet helpen" angry Nee die is aan het werk met hele dure apparatuur en een hele hoop kabels... let zelf op je kinderen!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
19-12-2014 14:51
Neen geen mensen onder de lampen, anders was het een zeer zot idee, maar met twee keer met draad vastzetten en een dubbellaag ducktape en de safety staalkabel nog durfde ik het wel aan....
Gr Evert M
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
19-12-2014 16:11
Als ik op een stekker ga staan, maakt deze niet ineens slecht contact.
En 380/400 stekkers trekt een kind er niet zo maar uit.

Als een stekker door een simpele mechanische belasting ineens slecht contact gaat maken, dan was er waarschijnlijk van te voren al iets mis mee.

Wat ik voornamelijk lees in je klaagrede is dat je het een en ander niet op orde had,
met onbetrouwbare materialen aan de gang geweest bent,
en daarna ook nog een ander de schuld daarvan probeerde te geven wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
19-12-2014 19:12
Kinderen zijn net juffen( daarom zitten die ook sámen op school) hebben geen idee van techniek en alles moet maar kunnen.
En ja als er publiek op kabels kan staan, doe je het niet goed.
Alles komt goed....
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
20-12-2014 09:32
Eens met Tom.
Vergeet verder de basisregels voor bezoekers en vooral scholieren niet.
Kabels zijn om op te staan!
Rode lintjes moet je altijd even achter lopen.
Een trusscarré moet je beklimmen
Til je voeten nooit op, maar sleep ze over de grond. Zo sleep je tenminste alle kabels mee tot ze strak staan.

Als je hier vanuit gaat en zorgt dat je alles goed hebt afgewerkt, gebeurd er nog steeds niets vervelends.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)