Forum > Licht

Pearl witte flits

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Chris1989Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2014
Laatste: 13-7-2015
Berichten: 2
13-4-2014 16:22
Dag allen,

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij bijvoorbeeld een kleurenchase op de movingheads, of bij flashen tussen odd/even zo'n wit flitsje te zien krijg voordat de movingheads naar de gekozen kleur gaan?

Ik heb gehoord dat dit ergens bij ''edit times'' moet, maar na een paar uur klooien red ik het nog steeds niet
Gaat om een ouderwetse pearl tiger en een pearl 2008.

Alvast duizendmaal dank voor het antwoord:-)

Groeten van newbie Christiaan.
MalcolmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2006
Laatste: 8-10-2018
Berichten: 127
13-4-2014 16:46
die witte flits is letterlijk een bump van wit naar je kleur, door de traagheid van het kleurenwiel of de vlaggen zien we eerst nog een stukje wit omdat de shutter sneller is.

in een chase laat je de koppen met shutter dicht naar wit springen en de volgende stap shutter open + kleur. Tadaa bumpje happy :)
Making air move..
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
14-4-2014 19:11
Dan moet je wit wel naast die kleur zitten anders krijg je een witte flits + regenboog + je gekozen kleur shut up :X
I Love House Music!
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
14-4-2014 19:49

Mifex schreef:

Dan moet je wit wel naast die kleur zitten anders krijg je een witte flits + regenboog + je gekozen kleur shut up :X
hangt van je wappie wappie af. Koppen in het duurde segment zoeken de korte route.
Bijvoorbeeld bij claypaky is rood de 1ste kleur en uv blauw de laatste. als je hier dus een tik chase in maakt (stap 1 rood, stap 2 blauw) dan springt ie over wit in plaats van het hele kleuren wiel af te gaan. Hoef je niet eens een shutter te gebruiken wink ;)
Freelancer in de noordelijke provincies
MalcolmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2006
Laatste: 8-10-2018
Berichten: 127
14-4-2014 21:36

Mifex schreef:

Dan moet je wit wel naast die kleur zitten anders krijg je een witte flits + regenboog + je gekozen kleur shut up :X
Uiteraard, bovenstaande werkt het fijnste met CMY :) Met een kleurenwiel ben je beperkt aan de volgorde van het wiel.
Making air move..
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
15-4-2014 12:44
CMY is hierin ook niet heilig. Sommige CMY systemen trekken het qua snelheid simpelweg niet, ook is het effect wat minder "instant".

Als je koppen met meerdere kleurenwielen hebt valt er ook nog wel winst te halen door beide wielen te gebruiken, dwz 1 kleur uit het eerste en de andere uit het tweede wiel.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
6-5-2014 19:13

CyberDance schreef:

CMY is hierin ook niet heilig. Sommige CMY systemen trekken het qua snelheid simpelweg niet, ook is het effect wat minder "instant".
MAC 600 AHUM ;)

CyberDance schreef:

Als je koppen met meerdere kleurenwielen hebt valt er ook nog wel winst te halen door beide wielen te gebruiken, dwz 1 kleur uit het eerste en de andere uit het tweede wiel.
Zeker een goede tip, vaak word dit vergeten bij een kop die meerdere kleurenwielen heeft. (en volgens mij ook bij sommige fabrikanten) tijd om de manual erbij te pakken, en deze wielen eens goed te kijken.
- let wel dat dit was lastiger kan zijn met programeren, color on/off mijn eigen ervaring is dat ik hiermee vrij vaak toevals effectjes heb ivm 2 over elkaar liggende kleuren die en dan 1 color te wisselen. maar goed, een trial on error is natuurlijk een een prima manier :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-5-2014 23:16

CyberDance schreef:

CMY is hierin ook niet heilig. Sommige CMY systemen trekken het qua snelheid simpelweg niet, ook is het effect wat minder "instant".
Dat is juist de bedoeling. Je bent tenslotte toch 1 tel van de maat met de shutter (wel instant) gesloten. Dan mag de CMY er best een halve tel over doen om naar wit te gaan. Dat betekent tenslotte dat zodra de shutter weer open gaat, het wit-naar-oude-kleur-momentje ook een halve tel duurt en dus een echt mooi "spugertje" is.

Zelfde werkt overigens ook mooi met bijvoorbeeld een iris (of led pannenkoek met relatief snelle zoom). In je basis stand iris/zoom vrij klein houden, in de knipper shutter dicht en iris/zoom groot.
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-5-2014 23:18

watje schreef:

- let wel dat dit was lastiger kan zijn met programeren, color on/off mijn eigen ervaring is dat ik hiermee vrij vaak toevals effectjes heb ivm 2 over elkaar liggende kleuren die en dan 1 color te wisselen. maar goed, een trial on error is natuurlijk een een prima manier :P
Kwestie van palettes gebruiken om je knippers te maken.. Dan hoef je niet meer na te denken.
Light Image
Chris1989Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2014
Laatste: 13-7-2015
Berichten: 2
12-7-2015 11:17
Daar was ik weer happy :)

En hoe doe ik dit met ledfixtures? Dat je een witte flits krijgt door de traagheid van het kleurenwiel begrijp ik, maar bij ledparren gaat dat niet op.
Bij een tapchase od even oid. Dat de eerste stap open wit is, maar dan 0.02 seconden. Dat idee:-)

Nog een vraagje. Ik heb nu ook een partij Rgbw ledparren (parfect100)
De fixture van avolites reageert ie niet goed op, dus wilde gewoon generic Rgbw gebruiken, maar daar zit geen dimmer in. Is daar een foefje voor?
Gebruik nu de robe 100ledbeam fixture, maar dat is 35 kanalen, en kost me bijna m'n hele lijn.

Chris

Terug naar forum Reageer (zonder quote)