Forum > Licht

Kent iemand dit lichteffect?

(32 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
20-3-2014 13:59

Dré schreef:

De manier waarop ze in de videoclip gebruikt zijn heeft wel wat. Vergeet niet over welke prijsklasse we het hebben ;-)
100% eens :) plus dat het er best leuk uit ziet
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
20-3-2014 16:05

YourLiVe schreef:

Ik vind zo'n Jelly Dome best een leuk effect voor disco gebruik, alleen jammer dat hij maar 1 kleurtje tegelijk kan maken. Effectjes die alleen rood / groen / blauwe stralen en stippen produceren zijn niet mijn ding.

Overigens heb ik zelf dat soort effecten helemaal niet, wel een paar leuke gobo moonflowers.
Ik zou ze alleen leuk vinden als ze in standje rustig ronddraaien staan. (spiegelbol effect)
Als ik me niet vergis op de site of linkje van Tom eens gezien.
Maar dat oeverloos gewapper, daar hou ik ook niet van.
Geeft mij het idee van dj's die wel scans'hebben, maar geen controller.... op de music stand ofzo, geen porum wat mij betreft ashamed :$

Afgelopen week kwam ik er 1 tegen die dit achter zich had staan.
Zonder ook maar een vleugje rook, maar ook nog eens op standje automaat.
Resultaat is 2 wapperende 'dingen' zonder ook maar een spoortje van een lichtbundel.
Die dingen vliegen dan ook nog eens zo snel in het rond dat je niet eens de gobo's op de muur geprojecteerd ziet.
Om daar dan bijna €600,- voor neer te leggen, zo jammer.
Alles komt goed....
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
27-3-2014 08:42
Wat doen die 2 Showtec "movingheads-op-een-paal" eigenlijk?
Voor welk soort feesten is dit geschikt?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
27-3-2014 08:54
Is het hele idee van een movinghead niet dat ie vanuit het midden van de ruimte de hele ruimte kan belichten?
Ik snap sowieso een drive-in show met movingheads bij de booth niet. Pak dan gewoon een scanner, zelfde effect.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
27-3-2014 13:04
Mwoah, zodra je ze naast / boven de booth hangt/zet kun je ook het stuk achter de booth en de dj zelf verlichten.
Hier kan je leuke dingen mee doen, maar het zorgt er vooral voor dat dat stuk ook bij de zaal wordt betrokken.
Darth Crossfader
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
27-3-2014 13:12
Lekker een movinghead op je kop, vanaf 2 meter afstand...
Heb het niet over een groot podium overigens, dan is het uiteraard anders.
Maar een headje tussen je meubel en je speakers wat dan je speaker en je eigen gezicht verlicht is het naar mijn idee net NIET.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
27-3-2014 15:11
Ik zet er ook heel vaak 2 op rechte truss tussen de booth en de speakers!
Ik zet niet gratis mijn lichtbrug en waar moet ik dan met mijn kopjes blijven, trouwens dat werkt prima en ik zorg dat ze niet in mijn ogen schijnen.
Bij de openingsdans richt ik ze op de dansvloer en laat ze roteren, veel gemakkelijker in te zetten zonder lichtbrug dan mijn scanners.

https://www.feest-dj.be/images/uploadedPhotos/1375463586.jpg
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
27-3-2014 15:25
Niet mijn smaak, is voor mij net zoiets als je speakers op de grond zetten.
Staat de vloer vol, weg effect! Schijn je alleen de voorste mensen in hun kruis.
Ziet er strak uit voor de foto, in de show doet het naar mijn idee niet veel. Vooral vanuit de zaal. Jij zal ongetwijfeld de gobo's zien op de eerste rij dansers.
Ronddraaien is zinloos omdat ze dan veel te veel in je gezicht schijnen. Dit kan prima met een scanner! En beter vanaf hoogte uiteraard. Gelijk heb je wel dat je geen brug meeneemt, maar dan heeft een head niet heel veel toegevoegde waarde. Scanner kan je nog op een tiefje zetten.
Een movinghead is wel een beetje een mode ding, waar je eigenlijk niet buiten kan en dan krijg je dit soort opstellingen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
27-3-2014 15:36
Alsof er ook maar iemand tijdens een feest het belangrijk vind wat voor gobo of kleur jij aan het gebruiken bent.
Ik zie ze al komen: hee joh, zet die andere gobo eens op, en dan in blauw licht aub...

Nee deze opstelling kan prima wat mij betreft.
Het enige moment dat er goed naar je show word gekeken is bij binnenkomst en het eerste half uurtje, en dan is de vloer meestal nog leeg.
zo klopt het bruiloft plaatje.

Verder als je tijdens het dansen de kopjes een beetje goed omhoog richt, kan het licht een prima effect verzorgen tegen het plafond boven de dansvloer.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
27-3-2014 15:47

Tom schreef:

Alsof er ook maar iemand tijdens een feest het belangrijk vind wat voor gobo of kleur jij aan het gebruiken bent.
Ik zie ze al komen: hee joh, zet die andere gobo eens op, en dan in blauw licht aub...
Dat zeker niet, maar als je er geen bal meer van ziet, is het voor mij redelijk zinloos.
Gegarandeerd dat er mensen voor staan en je eigenlijk alleen vrijwel recht kan projecteren. Daar moet de zaal wel geschikt voor zijn...

En alleen het plaatje bij binnenkomst wat goed moet zijn.... niet mijn stijl!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)