Forum > Licht

Zelf Led Aircone maken

(73 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
5-2-2014 18:42
Welke fans heb je er in zitten als ik vragen mag?
En dat lijken me gewoon de leds van een standaard led par 56 of niet?
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 390
6-2-2014 02:45
Klopt, gewoon een gloednieuwe goedkope led par 56 gesloopt ashamed :$
fan is. Sunon A2175 HBL, onder andere te koop bi de grote F.

De eerste is nu klaar dus nog wat plaatjes.

www.mijnalbum.nl/Album=RP6GKYFP#7KMBLSCD kistje bijna klaar.
www.mijnalbum.nl/Album=RP6GKYFP#7KMBLSCD kist klaar op klitteband na.
www.mijnalbum.nl/Album=RP6GKYFP#XYAFC3AE hier en daar nog een tywrap

testen: onderin zit idd een verkleuring, maar of dit hinderlijk is? De verkleuringen in het midden op de foto's kan ik met mijn ogen niet onderscheiden. Met standaard 2 cm rubber pootjes maakt het ding veel lawaai, lijkt toch voort te komen door de lucht toevoer. 4 cm van de vloer doet het geluid al bijna halveren. Daar komt dus morgen een oplossing voor d.m.v. langere m6 bouten en een paar moeren. (leve het idee om voor de poten inslag m6 moeren te gebruiken) blijven ze op rubber staan en zijn dan ook nog waterpas te stellen.

Verder als de 2e af is een mooi geslaagd project. Veel goedkoper dan 2 nieuw kopen, maar ook veel duurder dan 1. (Je verkijkt je op alle bijkomende kleine kosten) Ik heb mij de laatste tijd goed vermaakt hier mee, nog even de tweede afmaken en dan op zoek naar een nieuw project/hobby. Weet nu al wel, dat ik aan deze 2 een hoop plezier ga beleven en er waarschijnlijk ook nog wel dat "driehoek/piramide doek voor ga bestellen.

Kan het uit: Als hobby zonder uren te rekenen. Ja zeker!
Maar het vergt wel degelijk wat kennis, gereedschap en inzet. Oké het is geen raketwetenschap, maar het is ook nog niet zo simpel als het lijkt.

www.mijnalbum.nl/Album=RP6GKYFP#KEL378SL
www.mijnalbum.nl/Album=RP6GKYFP#VUNCMZVU
www.mijnalbum.nl/Album=RP6GKYFP#7KB6K8TP
www.mijnalbum.nl/Album=RP6GKYFP#UQ4RKTNZ

klunz.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
6-2-2014 08:37
Die van mij zijn toch een aardig stuk simpeler geworden, niet meer dan een dikke MDF schrijf happy :)

Ik was je vergeten te waarschuwen, bij de 4 LED parren die ik gesloopt heb, had ik maar van één de kleurtjes van de draden opgeschreven.
Het bleek uiteindelijk dat ik de parren echt gesloot had, omdat de kleurtjes blijkbaar overal anders waren.
Niet goed, wel hard!
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 390
6-2-2014 13:44
Kan natuurlijk ook. Maar ik had dit zo ongeveer in mijn hoofd. Draden van de parren is in dit geval geen probleem, 1 witte voor massa en 3 afgezekerde rode draden voor r.g.b. maar door het een beetje uit te kienen heb ik gewoon de originele kabelbomen incl. connectors kunnen gebruiken. Het enige wat essentieel veranderd is zijn de xlr connectoren voor de dmx. maar ook hier was met een kleine aanpassing zo weer de originel printplaat herbruikbaar.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
7-2-2014 16:21
Klunz,

Net werk hoor! Ledpar zit mooi laag, daardoor is het effect best goed.

Denk je dat de cone strak genoeg wordt opgeblazen om hem buiten te gebruiken?

gr,

Stijn
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
7-2-2014 17:31
Heb er van showtec gehad en waren niet geschikt voor buiten,gingen liggen bij minste beetje wind.De pyramide deed het iets beter dan de cylinder.Vind het verder heel goed gedaan als knutselen je hobby is en je over het nodige materiaal beschikt.Indien ik echter de huidige inkoopprijzen van die dingen bekijk denk ik niet dat ik het er zelf kan voor doen
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 390
7-2-2014 19:11
Cone wordt zeker goed opgeblazen. hoe het met windbelasting gaat, zal ik uit moeten proberen, maar het lijkt er op dat ze wel een stootje kunnen hebben. Al met al is het toch ook nog wel een redelijk stevige basis.

Ledpar is compleet gesloopt en kan op deze manier niet lager, heb er wel aan gedacht om hem onder de bovenplaat te monteren, maar dan kom je er nooit meer bij als er al een keer iets vervangen moet worden. laat staan dat je dan die print met leds er nog uit krijgt, zonder eerst de kist te slopen wink ;)

Kosten bedragen net geen 160 euro inclusief b.t.w. per stuk. Kun je zelf uitrekenen of het al san niet uit kan razz :p

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
SuperflyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-9-2008
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 57
9-2-2014 22:22
KLunz,

Ziet er Top uit, alleen waarom heb je aan de bovenkant er niet een extra rand op gezet met een deksel ?
Zo dat als hij uitstaan de Cone leegloopt en in de kist valt , deksel dicht en mee nemen.

Maar mooi stukje werk.

Marcel.
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 390
10-2-2014 03:26
Omdat ik nog een lege case heb staan waar beide inpassen. Is dus kostentechnische overweging. met deksel/sluitprofiel/sloten enz. heb je idd een heel mooi systeem. maar voor mij op dit moment niet van toepassing. heb nu een case in case. en al 5 potentiële huurders, als die alle 5 doorgaan, zijn de kosten behoorlijk omlaag. Voor een hobby project denk ik nog steeds, goed gelukt.

klunz.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
10-2-2014 10:12
De Led Aircone is nu in de aanbieding voor 233 euro inclusief BTW.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)