Forum > Algemeen Forum

Gezocht: Sparring partner # DTV

(211 reacties. Pagina 11 van 22)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
13-10-2013 20:30
Aangezien je het toch persoonlijk wil maken:

Ik ga stilaan richting de 40, heb een gezin met twee kindjes die ik doodgraag zie en waar ik ook aan werk. En nu we het over werk hebben, ik ben al zo'n 20 jaar werkzaam in dezelfde sector waarvan de laatste 10 jaar bij dezelfde werkgever. En nee, niets wat ook maar in de verste verte met audio, video of zelfs maar elektriciteit te maken heeft. Overuren maak ik weinig maar mijn loon en dat van mijn vriendin is meer dan voldoende om de hypotheek te betalen, ruim te leven en op eigen kracht te verbouwen, wat ik de laatste maanden dan ook volop doe. Verder heb ik nog een hoop hobby's waaronder de vrije radio en nog wat dj en geluidsmateriaal om wat mee te spelen, de vrije radio te steunen en occasioneel te verhuren. Tv heb ik al in geen maanden meer gezien, voornamelijk door het verbouwen waar veel tijd in kruipt.

Bon, dat gezegd zijnde: Ik blijf bij mijn mening dat jouw eigen mening net iets te veel naar eigenwijs neigt en voor zover ik uit jouw berichten hier niet anders kan concluderen dan dat jij je weigert aan te passen aan de markt en/of de rest van de wereld. Ik doel dan niet zozeer op het niet opvolgen van de hier gegeven adviezen want daar zit vanuit jouw situatie gezien inderdaad een hoop onzin tussen. Toch blijf je de mensen die ze verstrekken een beetje aan het lijntje houden. Ook blijf je het onderwerp hier draaiende houden ondanks dat je al meermaals te kennen hebt gegeven dat dat echt niet je bedoeling is.
Op zijn minst een bedenkelijke situatie dus.
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
13-10-2013 21:19
Same here,
Tom is zelfs al 9 jaar opa..... laugh :D

Loopt al vanaf zijn 4e jaar rond in de NTS studio's (want zo heetten ze toen nog)
was vanaf zijn 14e jaar al dj en platen verkoper bij Capi Lux in Amsterdam,
om daarna bij Pool tot Pool zijn carrière voort te zetten als RTV verkoper. (heb de tijd van de TV piraten meegemaakt)
Daarna een paar jaar gerommeld, maar altijd dj en techniek blijven doen.
En vanaf een jaar of 25 geleden helemaal als zelfstandige zonder vangnet van te techniek en dj dingen geleefd op een zij sprongetje als standwerker op de markt na.

Maar ja, ik weet ook niet waar ik het over heb.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
13-10-2013 22:26
Ik ben nog steeds van mening dat een mooie bus en een duur pand niet noodzakelijk zijn. Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens, dat zijn kosten die je nu gewoon niet moet maken.

Je zegt "ik wil kijken naar soorten markt, de kwaliteit en spullen die ik kan bieden in combinatie met mijn kennis en kunde". Maar daar heb je nog helemaal niets over verteld. Ik weet alleen dat je wat oudere EV speakertjes hebt en wat conventioneel licht, maar hoeveel geluid en licht heb je, heb je apparatuur om een bandje uit te mixen, waar heb je ervaring mee enzovoorts.

Ik vind je erg gesloten, het lijkt wel of je bang bent dat een concurrent er met jouw gouden succesformule van door gaat. Als je goed advies wilt zal je toch wat opener moeten zijn. Heb je bijvoorbeeld een website? Je kunt wel perse 1 sparringpartner willen maar dan heb je nog maar 1 mening... hier heb je er tientallen. Dat deze niet eenduidig zijn is wat anders, maar je hoeft ook niet alles klakkeloos op te volgen. Er staan echter vast wel tips bij waar je wat aan hebt.

Zoals CyberDance al zei: "Je focussen op de verhuur van materialen en de eigen jobs is goed maar als dat niet zo 123 wil lopen kan je ook verder kijken naar andere opties om brood op de plank te krijgen".

Als de eigen verhuur dus niet loopt kun je in elk geval je kennis en kunde te gelde maken door in opdracht van concullega's te gaan werken. Dan heb je in elk geval wat omzet waardoor je de komende tijd kunt overleven, waardoor je je gezin eten kunt geven en een dak boven je hoofd houdt.

Tuurlijk werk je liever 60 uur voor je eigen bedrijf dan 60 uur voor een ander als dat hetzelfde oplevert. Maar als je eigen bedrijf op dit moment niet voldoende oplevert moet je gewoon voor weinig aan de slag bij een ander. Als je dan over een tijdje weer een goedbetaalde baan hebt kun je je eigen bedrijf weer uitbouwen. Die boot moet dan nog maar even wachten wink ;)

En inderdaad, je krijgt flink hard commentaar. Dat is blijkbaar nodig om je wakker te schudden, al is dat volgens mij nog altijd niet gelukt. Die mooie droom van een succesvol eigen bedrijf zal misschien nog wel eens waarheid worden, maar tot die tijd zal je toch echt wat moeten doen om te zorgen dat je leven geen nachtmerrie wordt...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
14-10-2013 01:44

Frank76 schreef:

Waarom concluderen jullie toch allemaal dat ik het veel beter weet.
Ik heb ervaringen en deel deze. Jullie lezen onvolledig en oordelen veel te hard!
Nog een hare conclusie, lees eens wat iemand heeft gepost.
In plaats van te lezen wat je wil lezen.

Dan zul je misschien gaan begrijpen dat dit een forum is vol met mensen die GRAAG iemand willen helpen.
Omdat dit een forum is zul je inderdaad verschillend meningen en diverse tegenstellingen vinden.
Het is aan jou om de, voor jouw nuttige posts eruit te halen en een conclusie te trekken. Dat is iets wat niemand voor je kan doen.

Ik vind (dat is dus mijn mening) dat je veel typt en weinig met de geleverde informatie doet.
Ook ik verdien al bijna 25 jaar m'n geld in licht geluid video en rigging.
Maar als je toch niet wilt luisteren of gelijk een ik weet het beter verhaal aandraagt, houd ik het voor gezien.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2052
14-10-2013 09:00

YourLiVe schreef:

Ik vind je erg gesloten, het lijkt wel of je bang bent dat een concurrent er met jouw gouden succesformule van door gaat. Als je goed advies wilt zal je toch wat opener moeten zijn. Heb je bijvoorbeeld een website? Je kunt wel perse 1 sparringpartner willen maar dan heb je nog maar 1 mening... hier heb je er tientallen. Dat deze niet eenduidig zijn is wat anders, maar je hoeft ook niet alles klakkeloos op te volgen.
Aangezien ik hier wordt afgerekend op ieder woord wat ik typ, ga ik zeker niet vrijgeven wat ik allemaal heb en doe, zo ook bedrijfsnaam en eventuele website.
Het enorme commentaar zal dan niet van de lucht zijn, dat is het nu al niet. Aan 1 of 2 meningen heb je meer dan aan een forum vol. Zeker gezien het feit dat er nogal wat egootjes tussen zitten die zichzelf heel wat vinden.
Hoe vaak wordt geen D&B set aangeraden, terwijl een soundmate setje al meer dan genoeg zou zijn?

Mijn psychiater vind ook dat ik eigenlijk niet moet reageren op al die aantijgingen, helaas is dat nou juist het probleem laugh :D
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
14-10-2013 09:04

Frank76 schreef:

En Hollender, kijk wat minder TV. Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat. Laat me raden, geen broodwinning zeker? Geen gezinnetje die je ook nog wel eens willen zien?
Dit soort persoonlijke uitvallen zijn nergens voor nodig. Het zou je sieren dit in te trekken!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
14-10-2013 09:10

Frank76 schreef:

Aangezien ik hier wordt afgerekend op ieder woord wat ik typ, ga ik zeker niet vrijgeven wat ik allemaal heb en doe, zo ook bedrijfsnaam en eventuele website.
welke ook niet te vinden is voor ons natuurlijk shocked 8O laugh :D laugh :D laugh :D

en misschien moet je het woord HBO niet zo vaak laten vallen, weet niet op wie je indruk wil maken, maar dat helpt je niet denk ik ;-)
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
14-10-2013 09:33
Je lijkt te leven in een ivoren toren, maar geeft zelf aan dat die érg wankel staat. Misschien wordt het tijd dat je ofwel open kaart speelt, ofwel de boel hier gewoon sluit, maar je doet momenteel aardig je best om iedereen die hier met de beste intenties raad wil geven staalhard tegen de schenen te stampen.

De persoonlijk aanval op Hollender bv is compleet onnodig en totaal irrelevant. Tenzij het advies exact loopt zoals je wilt, ga je niet alleen blaffen maar de laatste pagina's ook bijten. Ik stel me er fel vragen bij wat je hier nog van verwacht...
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
14-10-2013 09:36

Frank76 schreef:

En Hollender, kijk wat minder TV. Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat. Laat me raden, geen broodwinning zeker? Geen gezinnetje die je ook nog wel eens willen zien?
Jammer dat jij je verlaagt tot dit soort uitspraken terwijl men je wil helpen.

Zal mij aansluiten bij het persoonlijk "bloot" geven. Ik ben 40 jaar jong en heb een gezellig gezin met een lieve vrouw en twee schatten van kinderen. Meer dan 20 jaar werkzaam in het vak en nog altijd lerende. Hier ben je nooit te oud voor tenslotte als je er maar voor open wil staan. Bij het volgen van dit topic heb ik het gevoel dat jij hier wat minder voor open staat. Ik kan niet alles weten, mijn co(ncu)llega's ook niet maar samen maken wij mooie producties door onze kennis samen te voegen en te gebruiken.

Ondanks het werk toch meer dan genoeg tijd voor mijn gezin om leuke dingen met ze te ondernemen. TV kijken schiet er wel bij in maar daar is toch niets op voor onze doelgroep wink ;)

Wij mogen niet (te snel) oordelen maar stoot jezelf ook niet aan die steen.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2052
14-10-2013 09:38

Dré schreef:

Frank76 schreef:

En Hollender, kijk wat minder TV. Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat. Laat me raden, geen broodwinning zeker? Geen gezinnetje die je ook nog wel eens willen zien?
Dit soort persoonlijke uitvallen zijn nergens voor nodig. Het zou je sieren dit in te trekken!
Ik ben er ondertussen wel klaar mee, van mij mag dit hele topic wel weg. Er is precies gebeurd waar ik al bang voor was en wat de hoofdreden was dat ik 1 op 1 contact wil met mensen en geen forumdiscussie!
Waarom mag ik het niet op de persoon spelen, terwijl iedereen mij keihard afbrand tot onder de grond? Want zo voelt het wel. Ik mag geen mening hebben, moet niet zeiken en moet vooral direct doen wat een ander zegt.

Als ik 100% achter een bus sta en weet dat me dat gaat helpen, dan rijd ik vandaag naar de garage
Als ik 100% weet dat nieuwe equipment mij veel klanten op gaat leveren, dan rijd ik vandaag naar de dealers en koop nieuw.
etc
etc
etc
Maar die indruk heb ik eerlijk gezegd nog niet. En blijkbaar mag ik geen mening hebben.
Als ik dan een advies opvolg (differentieren) dan is dat ook niet goed en wordt het alsnog afgebrand.

Als ik jullie moet geloven, zullen jullie binnenkort mij wel met John Williams op TV zien dan.

Edit:
Jorrit, bedankt voor het fijne telefoongesprek, enkele anderen ook voor de goede adviezen ZONDER commentaar.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)