Forum > Geluid

Welke hoofdtelefoon(s) raden jullie aan?

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
5-7-2013 00:36
Doe jezelf eens een plezier en bestel eens zo´n superluxje van 30 euro, je zult niet meer verder hoeven kijken...
Niet goed, wel hard!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-7-2013 02:10

Timothy schreef:

www.new-line.nl/nl/koptelefoons/sennheiser-hd-25-c-ii_24297.htm Veel beter als de basic van hierboven?
Nee hoor, het enige verschil is dat deze geleverd wordt met een krulsnoer (wat mij betreft vooral irritant) en enkele accessoires zoals een tasje en een extra paar oorkussens.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
5-7-2013 08:17

joepurlings schreef:

Doe jezelf eens een plezier en bestel eens zo´n superluxje van 30 euro, je zult niet meer verder hoeven kijken...
Hallo,
Ik wil je wel geloven, maar zou nu graag echt een goede keuze willen maken en zelf eerst eens kunnen testen (qua geluidsbeeld, maar ook qua draagcomfort...)
Zomaar iets bestellen ga ik nu niet doen.
ik ben nu op zoek waar ik die hoofdtelefoon in België eens zou kunnen testen. Voorlopig kom ik via Google niet verder als de webwinkel in Duitsland voor dit merk...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
5-7-2013 17:58
Tja kom maar eens op de koffie dan laugh :D
Bovendien mag je bij die winkel in Duitsland ook nog 30 dagen retourneren...
Niet goed, wel hard!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
7-7-2013 11:32
Stand van zaken nu: te testen in de buurt alvorens aan te kopen: De Sennheiser.
Te zoeken naar een testmogelijkheid (in de buurt laugh :D ): de Superlux

Er mogen zeker nog goede suggesties komen hoor!

Ik vertrek vanavond voor 3 weken op reis en bij terugkeer begin ik aan de testings! laugh :D
Hopelijk heb ik dan nog wat vergelijksmateriaal/testwerk...

Tot binnen een 3-tal weken dus!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
31-7-2013 12:08
Hallo,

Sinds vrijdag terug van reis en ben zonet gaan luisteren naar enkele hoofdtelefoons.
Ik twijfel nu uit volgende:

De Sennheiser HD 25-1 II Basic: Inderdaad mooie klank en klankbalans tussen high en low!
En deze: Pioneer HDJ1500K:
www.new-line.nl/nl/koptelefoons/pioneer-hdj-1500-k_42832.htm

Leek mij ook niet verkeerd qua klank.
Puur subjectief had ik het volgende idee/beeld:
Sennheiser wint het op klank, maar de Pioneer 'leek' mij iets steviger...

Iemand met hetzelfde idee, of een ander idee?
Wat zouden jullie kiezen als je voor één van die twee zou moeten gaan, en vooral: waarom dan?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
31-7-2013 12:38
Als je kunt leven met het draagcomfort van de HD 25 dan zou ik mooi die nemen. Stevigheid is ronduit uitstekend, onderdelen zijn goed leverbaar. Ding zit ook zo eenvoudig in elkaar (op een slimme manier) dat er niet zo gek veel kapot kan gaan.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Lexie_1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2011
Laatste: 21-5-2014
Berichten: 43
1-8-2013 12:17
Zal ik mijn mening ook even geven....... razz :p
Ik heb zelf een koptelefoon van Amrican DJ. hij koste dacht ik rond de 30 euro. Prima ding.
Hij zal mischien niet zo zuiver klinken als menig andere koptelefoon maar ben nou eens eerlijk.... Moet dat echt?
Als je 2 of 3 feestjes in de maand draait zou ik gaan voor een goedkope oplossing die het ook prima doet.
Als je eenmaal die goedkopere hebt en je bent het gewend dan is die ook PRIMA !!!

Ik weet nu al dat ik hier veel reacties op ga krijgen dus ik zal nu snel stoppen met verder typen ..... shut up :X
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
1-8-2013 12:38

Lexie_1 schreef:

Zal ik mijn mening ook even geven....... razz :p
Ik heb zelf een koptelefoon van Amrican DJ. hij koste dacht ik rond de 30 euro. Prima ding.
Hij zal mischien niet zo zuiver klinken als menig andere koptelefoon maar ben nou eens eerlijk.... Moet dat echt?
Als je 2 of 3 feestjes in de maand draait zou ik gaan voor een goedkope oplossing die het ook prima doet.
Als je eenmaal die goedkopere hebt en je bent het gewend dan is die ook PRIMA !!!

Ik weet nu al dat ik hier veel reacties op ga krijgen dus ik zal nu snel stoppen met verder typen ..... shut up :X
Dag Lexie_1,

Bedankt voor je reactie, maar je krijgt ook een reactie (zoals verwacht) laugh :D

Ik kies nu bewust voor een iets betere hoofdtelefoon qua klank. Niet voor de 2 of 3 feestjes per maand (of per jaar) die ik nog zou gaan doen, maar voor de beleving en geluidskwaliteit.
Ik ben 17 jaar dj geweest en heb heel wat toegevingen gedaan inzake budget en aantal keer dat ik iets nodig heb, maar zoals je misschien zal lezen, hang ik eind dit jaar de "hoofdtelefoon" aan de haak en kies ik voor nog eenmaal te investeren in een degelijke hoofdtelefoon om voornamelijk thuis van de muziek te genieten (thuisinstallatie wordt behouden).
Ik heb inderdaad jaren met een goedkope Sennheiser gaan dj'en, maar thuis (met stille achtergrond en minder drang naar 'correct mixen,...') stel je vast dat de klank van dit apparaatje best wel wat beter kan. Vandaar hier nu mij oproep naar ervaringen voor een iets 'betere' hoofdtelefoon....
Misschien wat randinformatie: ik heb een halfopen bebouwing met aan weerszijden oude buren (84 jaar en 75 jaar). Ik wil hen het - egoïstische - lawaai via boxen besparen, vandaar mijn oproep voor een goede hoofdtelefoon...

Op basis van de feedback van dit forum heb ik dus een luistertest gedaan en twijfel ik tussen de Pioneer en de Sennheiser.
Een dezer dagen zal ik de knoop moeten doorhakken en een bestelling doen, maar wou eerst nog wat pro's en contra's horen van mensen op dit forum...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
1-8-2013 12:58
Ik opteer ook voor de HD-25.
Is niet de meest comfortabele koptelefoon om uren achtereen muziek te luisteren, maar daar is ie ook niet voor bedoeld/gemaakt. Dan moet je hifi alternatieven gaan zoeken.
De HD-25 is wel een koptelefoon die oerdegelijk is (zoals Dre al aangaf), geen storingen geeft (in ik denk nu dik 15 jaar) en waarvoor je nog eens een nieuwe oorpad of kabel kan kopen.
Heb één keer een kapotte (verteerd) oorpad gehad, maar daar zet je zo nieuwe op.

Geluid is meer dan goed, voor mij ondertussen een referentie. Lekker gesloten, weinig omgevingslawaai, kortom voor DJ en PA technicus een uitstekende koptelefoon.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)