Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 354 van 369)
Moderator(s): Dré
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
17-5-2013 08:01
Tsja Dre, als dealer van Showtec zul je op de barricades moeten springen wanneer iemand er iets over zegt...maar praktijk bewijst toch het tegendeel. Ik ben ook niet roomser dan de paus, ik koop ook Showtec dingen, die ik leuk vind. Maar telkens weer schiet het tekort en mijn dealer doet zijn stinkende best om altijd weer alles opgelost te krijgen, echter niet altijd met succes.
En over het piepen en kraken van Vintage...dat is een keuze....... wink ;)
Leg neer die Coemar Trisball !!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
17-5-2013 10:16

RVDJ schreef:

Tsja Dre, als dealer van Showtec zul je op de barricades moeten springen wanneer iemand er iets over zegt.
Uhm. Sinds jaar en dag noem ik altijd man en paard, ook als dat commercieel niet zo'n goed idee is. Zie bijvoorbeeld hier voor een redelijk recent voorbeeld om aan te geven dat ik het niet alleen in het forum doe maar ook in de webshop (want een niet slapende lezer zal uit die tekst halen dat ik dat ding een onbetrouwbaar kreng vind).

Ik heb daarom ook geen idee waar die "Als dealer van..." tekst vandaan komt (maar ik ben best nieuwsgierig naar je reden).

Overigens ging het hier om de betrouwbaarheid van een nog niet leverbaar product. Kunstig als er mensen zijn die daar uitspraken over kunnen doen (wellicht mag ik hun kristallen bol eens lenen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
17-5-2013 10:28
Die ouwe meuk draait in het algemeen na 30+ jaar nog prima en is ook -omdat er geen elektronica inzit- makkelijk te herstellen als er iets stuk zou gaan.

De bouwkwaliteit, de mechanische en (vooral) de elektrische veiligheid van de vintage effecten is een ander ding. Wat ik heb gezien van Coemar en (in wat mindere mate) Clay Paky zit best goed in elkaar. Vooral Sapro en de Spaanse merken waren qua materiaalgebruik toch vaak wat minder: roestgevoelig gelakt metaal in plaats van gepoedercoat en wat soms wat simpeler bedrading. Coemar is de enige met (meestal) Harting connectoren, waar andere merken zich er met kroonsteentjes en Molex-stekkertjes vanaf maakten. Maar ja, het was gemaakt voor aan hoge plafonds waar niemand het zou kunnen aanraken. En het waren andere tijden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
17-5-2013 10:30

RVDJ schreef:

Tsja Dre, als dealer van Showtec zul je op de barricades moeten springen wanneer iemand er iets over zegt...maar praktijk bewijst toch het tegendeel. Ik ben ook niet roomser dan de paus, ik koop ook Showtec dingen, die ik leuk vind. Maar telkens weer schiet het tekort en mijn dealer doet zijn stinkende best om altijd weer alles opgelost te krijgen, echter niet altijd met succes.
En over het piepen en kraken van Vintage...dat is een keuze....... wink ;)
Om deze reactie moet ik toch best lachen laugh :D Leuk voor jou als je oogkleppen op hebt en merkengeil bent. Een merk afkraken op instapproducten is gemakkelijk, even de moeite doen om verder te kijken kost al wat meer moeite. Er gaat een wereld voor je open, maar op deze manier zul je die nooit ontdekken. Jammer.
Ook hier kan úw reclame staan!
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
17-5-2013 11:58
De reden dat de zuideuropese merken het op clay paky na nooit echt gered hebben is de kwaliteit. de coemar robot en samurais en fal polyfemussen waren goede pogingen om de markt voor intelligent licht mee te pakken. Maar als je ze dan in de truss hing dan werkten ze of niet of anders dan je ze geprogrammeerd had. Clay paky had dat goed door, die waren en zijn geniaal in optiek en hebben tot de alpha-serie alle electronica laten fabriceren door pulsar (vandaar ook dat absurde pmx-protocol op de masterpieces en GS1,2 en 3's). Het kantelpunt tussen mechanica en electronica als basis voor een spot is voor velen de bottleneck gebleven, en toen daar ook nog eens een maffe deen bijkwam die scans verkocht voor de prijs van een paar parren was het helemaal gedaan. Ironisch dat diezelfde deen hetzelfde trucje probeert te doen in de LED-revolutie, met een voormalig italiaans merk.
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
17-5-2013 15:10
@Tim, ik moet lachen om jouw opmerking...Als je de post goed gelezen had, lees je ook, dat ik niet roomser dan de paus ben en ik ook Showtec heb...Ik heb lichtregietafesl, een bak dimmerpacks, 16 aircones, de Spectral Led lampen, sliding bars en noem maar op..Dus ik koop het zelf ook, dus als ik kritiek heb, heeft dit ook betrekking op mezelf, dus ik heb geen oogkleppen op. Misschien eens beter lezen. Ik zie hoe vaak ik reparaties heb, dat is mijn graadmeter en met alle respect, daar presteren de Denen beter. Ik praat hier even niet over vintage!
Leg neer die Coemar Trisball !!!
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
17-5-2013 20:02
Neem even de T4 BAR van Showtec 4 stuks in huis. Na een paar keer TRIACS kapot. Als de lamp springt, triac kapot fuse kapot....
Dus vraag je even aan invoerder hoe dat komt, geen idee....ik wel, kortsluitspanning van de bestaande triac veel te laag. Dus allemaal vervangen door een ander type probleem opgelost. Tussenkomst van invoerder, geen, vervangen enkel met het bestaand type. (dat is geen tussenkomst)
Het probleem blijft dan hetzelfde. Dat bedoel ik nu. Wij noemen zoiets een design fout.
Maar we lossen het dan wel zelf op sneaky :V En ja oude lampen piepen en kraken maar werken oh zo fijn laugh :D
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
18-5-2013 09:42
Thank you Pat!!
Leg neer die Coemar Trisball !!!
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
19-5-2013 14:02
Graag gedaan.
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
21-5-2013 22:47
Kortsluitspanning ...
Aan het jargon herkent men de vakman.
Petty materialists!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)