Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 1 van 369)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
21-2-2005 22:46
3 x bewerkt. Laatst door Webbie op 22-2-2005 00:56
Hallo,

Omdat het ander topic van Gatso zo gigantisch word vervuilt (mede door mij).
Hier een topic om allerlei "Mooi Spul" de reveu te laten passeren.
Zomaar als info, of gewoon om mensen hier er op attent te maken dat er ergens iets leuks te koop staat op het gebied van oude effecten. En zo elkaar een beetje te kunnen helpen in de speurtocht naar dat "Mooi Spul".

(Dame en heren Mods, met jullie goed vinden?)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
12-3-2005 19:39
Hallo,

Eindelijk mijn eerste effect aangeschaft, kinderen en ik vinden het prachtig.
Het gaat om de FAL BlowStar die ik hier via het forum gekocht heb.

Als iemand nog een 19" 0-10Volt controller heeft, hou ik me aanbevolen.

Stom vraagje misschien, hoe met dat ding eigenlijk hangen?
Met de lenz naar beneden gericht (spiegel onder dus) of net andersom?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
12-3-2005 19:55
Meestal gewoon met spiegel aan de bovenkant.
Waar zit de cut op dit apparaat?
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
12-3-2005 20:09
Beste Webbie,

Wij gebruikten hem altijd met de spiegel aan de bovenkant, maar het totale apparaat helde vaak wel wat naar voren. Je kan denk zelf beter even kijken wat het best uitkomt door naar de projectie van de spiegels in de zaal te kijken.
Als het goed is heeft Sebastiaan (DJ Bastisito) een keer bij F.A.L. de nodige gegevens opgevraagd, ook wat betreft de 0-10 V sturing. Hij zal je hier wel antwoord op kunnen geven.
Door internet beperkt
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
12-3-2005 20:18
Hallo,

Bedankt heren voor jullie posts.

DJ Sietse schreef:

Wij gebruikten hem altijd met de spiegel aan de bovenkant, maar het totale apparaat helde vaak wel wat naar voren. Je kan denk zelf beter even kijken wat het best uitkomt door naar de projectie van de spiegels in de zaal te kijken.
Zal dan het plafond van de huiskamer worden..... laugh :D
Als het goed is heeft Sebastiaan (DJ Bastisito) een keer bij F.A.L. de nodige gegevens opgevraagd, ook wat betreft de 0-10 V sturing. Hij zal je hier wel antwoord op kunnen geven.
Volgens mij in een ander topic kwam dit inderdaad ter sprake, maar wat ik er van begrijp heeft hij nooit antwoord van Fal gekregen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
19-3-2005 22:14
Hallo,

Vandaag een waterzuil uit de jaren 70 gevonden.
Morgenvroeg ga ik hem ophalen.

Maar dit heeft nog een staartje.

Al pratende met die jongen, die de waterzuil te koop heeft staan, kom ik er achter dat de betreffende zuil in Warner Bross Movie World heeft gestaan. Niet alléén heeft die jongen de zuil, maar ook een stuk decor waar de zuil in heeft gestaan. En dat allemaal voor 50 Euro (voor de zuil alléén) en 30 Euro extra voor het decor.

De zuil schijnt een dubbele buis te hebben waar een deel water in kan, en in het ander deel kan rook worden door geblazen om een soort vulkaan mee na te bootsen. Zuil word trouwens geleverd met bedieningspaneel en extra tank (dit om de totale inhoud uit de zuil te blazen (de optie die ik niet zal gaan gebruiken... laugh :D ).

Het verhaal word nog mooier.

Die jongen werkt bij een bedrijf die decor's maakt voor Phantasialand, Efteling, Bobiaanland en Warner Brothers. En vroeg of ik nog in andere dingen was geintresseerd, ik noemde dus de bekende Galaxybol, Ufo en andere soort effecten.
Nou, die jongen wist wel wat te liggen hier en daar (stof verzamelend).

Mede 3 Satel Oxis, ooit 30 seconden gebruikt bij een optreden van Kate Bush (opening van een nieuwe atractie jaren geleden), die liggen te wachten op een nieuwe eigenaar.

Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar jullie zien/horen morgen meer.

Ik ben zeer benieuwd wat ik morgen aantref.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
20-3-2005 12:44
2 x bewerkt. Laatst door Webbie op 20-3-2005 20:36
Hallo,

Ik ben vandaag op en neer geweest naar Limbo-land voor jan met de korte achternaam angry . Ik was ter goeder trouw, en door mijn naïviteit aangenomen dat de verkoper de waarheid sprak.

Van al het gene wat die jongen verteld had, bleek géén ruk van waar te zijn.
Stond ik daar 180km van huis te kijken naar wat eens een disco waterzuil was. Het was zelfs zo erg dat hij mij een fonteinpomp mee wou geven, omdat dat de oude originele pomp zou zijn. Buis was trouwens ook niet dubbel uitgevoerd.

Ik vrees dat het Satel Oxis verhaal ook uit zijn duim gezogen is. Hierbij mijn welgemeende excusses tegenover degene die al zaten te dromen van een Oxis.
Lullig......

Kloteuhdag, vertrouwen weer een stukje gedaald in de mensheid.... sad :(

Greetz Webbie....
These go to Eleven ...
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
20-3-2005 13:38
maare hij kon niet verklaren toen je er was dat er niets van klopte? en die overige dingen?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
20-3-2005 14:05
Ach, dat soort dingen gebeurt nou eenmaal. Hopelijk heb je er toch nog een leuke trip van kunnen maken wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
20-3-2005 17:41
Hallo,

speakerfreak schreef:

maare hij kon niet verklaren toen je er was dat er niets van klopte? en die overige dingen?
Hij bleef gewoon keihard volhouden dat de waterzuil zo origineel was met die waterpomp, wat losse slangetjes, afsluitertjes en een bedieningspaneeltje met wat ventielen erop. Het decor wat hij bedoelde, wat zogenaamd uit Warner Bross kwam, was gewoon niet meer als zo'n camouflagenet met wat van dat "nepgroen".

Hij verzekerde mij er van dat hij mij het adres, van degene die over het "intern" materieel van de Efteling ging (want daar zouden die Oxissen nog aan het plafond hangen van het spookslot), nog zou doorgeven per e-mail.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)