Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Bams
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 141 bijdrage(n) van Bams (Pagina: 1 van 15)
Topic: pro2k full output (21-1-2015 09:43:00)
Het kan ook zijn dat het element verstopt is of de pomp niet goed "pakt".
Heb dat eerste meegemaakt met een le maitre, en dat laatste met een zr-20, beiden iets rudimentaidere apparaten die wel dezelfde symptonen vertonen.
Dor het verstoppen van het element koelt het af, waarna het weer opwarmt en er ineens ene bult rook en druppels uitgooit tot het weer te snel afkoelt en de boel zich herhaalt. gezien je omschrijving lijkt dit me een kanshebber. je kan een schoonmaakvloeistof gebruiken, maar wij deden het altijd met schoonmaakazijn. half litertje doorheen blazen en klaar, wel buiten doen want de azijn verdampt niet goed en je rookdoos sputtert dus vandege en wat er verdampt stinkt als de ziekte. nu gaan er ongetwijfeld mensen roepen dat het niet goed is voor je rookmachine, en dat hij sneller slijt en dat is ook zo.. dus bij een rookmachine die niet is afgeschreven niet doen (maar ik kan me niet indenken dat een pro2000 zijn geld al niet heeft opgebracht)
Een kapotte plunjer in en pomp maakt dat hij op halve kracht pompt en soms wel even alles meepakt, bij de zr hoorbaar door een grote brom in plaats van een meer slag-geluid van de vloeistof die weggedrukt wordt.
beiden zijn overigens bij een reparatie vaak duurder dan een tweedehands soortgelijk apparaat. en de pomp vervangen en weer een lekdichte verbinding krijgen met het koperen tuitje wat uit het element komt is een nachtmerrie..
en in aansluiting op de collega's.. da's by far de schoonste print uit een rookdoos die ik ooit gezien heb! meestal zien ze er uit of ze op de zwarte cross hebben meegereden in de specialklasse en daarna hebben gebaad in een bak frituurvet.
Topic: Led bron in oude armaturen plaatsen (27-11-2014 22:42:00)Heb dat eerste meegemaakt met een le maitre, en dat laatste met een zr-20, beiden iets rudimentaidere apparaten die wel dezelfde symptonen vertonen.
Dor het verstoppen van het element koelt het af, waarna het weer opwarmt en er ineens ene bult rook en druppels uitgooit tot het weer te snel afkoelt en de boel zich herhaalt. gezien je omschrijving lijkt dit me een kanshebber. je kan een schoonmaakvloeistof gebruiken, maar wij deden het altijd met schoonmaakazijn. half litertje doorheen blazen en klaar, wel buiten doen want de azijn verdampt niet goed en je rookdoos sputtert dus vandege en wat er verdampt stinkt als de ziekte. nu gaan er ongetwijfeld mensen roepen dat het niet goed is voor je rookmachine, en dat hij sneller slijt en dat is ook zo.. dus bij een rookmachine die niet is afgeschreven niet doen (maar ik kan me niet indenken dat een pro2000 zijn geld al niet heeft opgebracht)
Een kapotte plunjer in en pomp maakt dat hij op halve kracht pompt en soms wel even alles meepakt, bij de zr hoorbaar door een grote brom in plaats van een meer slag-geluid van de vloeistof die weggedrukt wordt.
beiden zijn overigens bij een reparatie vaak duurder dan een tweedehands soortgelijk apparaat. en de pomp vervangen en weer een lekdichte verbinding krijgen met het koperen tuitje wat uit het element komt is een nachtmerrie..
en in aansluiting op de collega's.. da's by far de schoonste print uit een rookdoos die ik ooit gezien heb! meestal zien ze er uit of ze op de zwarte cross hebben meegereden in de specialklasse en daarna hebben gebaad in een bak frituurvet.
Edit Mod: Dré: Door de jaren hebben we geleerd dat het gebruik van azijn toch geen goed idee is. Het tast het rubber van de pomp aan. Vloeistof op basis van citroenzuur doet dat niet.
Ola.. wil alleen maar aangeven dat het een leuke knutsel is, maar dat je het niet verder moet zien, met alle trammelant is het eenvoudiger je spullen te verkopen en nieuwe te kopen met een ledbron er in. als je het uit besparingsoogpunt doet kan je dat niet grootschalig zien.
Bij mijn solars was het probleem dat die lampjes een levensduur van 50 uur hebben en zo inefficient als wat zijn. dus ik dacht, leuk voor thuis, ledbron er in. betere lichtopbrengst en nooit meer wisselen. wat gepruld met een goedkope ledhalogeenvervanger, en die was zelfs al beter dan de 250 watt pit die er in hoort. maar blijkt dat de olie in de schijf verwarmd wordt met de warmte die met de bundel meekomt. werkte dus niet goed met die leds, en om er nu ook nog een vermogensweerstand in te knopen ging me wat ver.
zit zelf wel eens te denken aan een ledbron die de strobebuis van een optikinetics strobeflower kan vervangen.. maar helaas zijn er nog geen single chip bronnen die je zo ver op hun donder kan geven dat ze dat rendement halen en nog een acceptabele levensduur hebben.
Topic: Led bron in oude armaturen plaatsen (27-11-2014 13:10:00)Bij mijn solars was het probleem dat die lampjes een levensduur van 50 uur hebben en zo inefficient als wat zijn. dus ik dacht, leuk voor thuis, ledbron er in. betere lichtopbrengst en nooit meer wisselen. wat gepruld met een goedkope ledhalogeenvervanger, en die was zelfs al beter dan de 250 watt pit die er in hoort. maar blijkt dat de olie in de schijf verwarmd wordt met de warmte die met de bundel meekomt. werkte dus niet goed met die leds, en om er nu ook nog een vermogensweerstand in te knopen ging me wat ver.
zit zelf wel eens te denken aan een ledbron die de strobebuis van een optikinetics strobeflower kan vervangen.. maar helaas zijn er nog geen single chip bronnen die je zo ver op hun donder kan geven dat ze dat rendement halen en nog een acceptabele levensduur hebben.
Helemaal gelijk Joep, maar ik vraag me af hoe je je redt wanneer door een of andere reden jouw verbouwde scans uitfikken en de feestzaal waar ze in staan mee afbrandt of er een vliegtuig crasht door storing in de telecombanden.
ec.europa.eu/enterprise/policies/single-market-goods/cemarking/professionals/manufacturers/directives/index_nl.htm?filter=6
Topic: Led bron in oude armaturen plaatsen (26-11-2014 14:33:00)ec.europa.eu/enterprise/policies/single-market-goods/cemarking/professionals/manufacturers/directives/index_nl.htm?filter=6
in het verleden is een antwerpenaar hier ook druk mee bezig geweest. deze had een vervangende lampbron voor ADB's en Robert Juliats gebouwd. jaar of 5 geleden en ineens was deze man verdwenen van mijn netvlies, ook niets meer terug te vinden over hem of zijn project, hij liep in die tijd ook veel in het Chasse theater rond.
Best leuke knutsel, maar vergeet je niet dat je wel je ce-keur etc kwijt bent? op lightnetwork wel eens voorgesteld om een soort retrofit vervanger voor msd-250 lampen te ontwikkelen. vanuit martin kwam de reactie dat de kosten voor herkeuren etc. niet opwogen tegen vervanging.
heb ooit overwogen om mijn vloeistofprojectoren op een zelfde manier om te bouwen, probleem was dat ik dan weer een warmtebron moest maken om de olie in de schijven te verwarmen :)
Topic: Coemar Venus. (2-9-2014 10:06:00)Best leuke knutsel, maar vergeet je niet dat je wel je ce-keur etc kwijt bent? op lightnetwork wel eens voorgesteld om een soort retrofit vervanger voor msd-250 lampen te ontwikkelen. vanuit martin kwam de reactie dat de kosten voor herkeuren etc. niet opwogen tegen vervanging.
heb ooit overwogen om mijn vloeistofprojectoren op een zelfde manier om te bouwen, probleem was dat ik dan weer een warmtebron moest maken om de olie in de schijven te verwarmen :)
Aangezien op het moment dat er ergens iemand maar hint dat hij een venus te koop heeft iedere verzamelaar in een acute gollem-kramp schiet (my precioussssssss) gaat het eigenlijk al niet meer over de prijzen, maar over het feit dat je er geen enkele meer kan krijgen.
In mijn ogen is de clay paky astroscan qua effect een waardige vervanger; veel minder beweging over je y-as maar als centrumeffect bruikbaarder want gewoon dmx en betrouwbaar door clay paky-techniek, zo heeft hij een propere strobefunctie en kun je gewoon gobo's wisselen etc. In belgië en frankrijk zijn deze veel in discotheken gehangen dus daar vind je er regelmatig voor prijzen tussen de 800 en 1000 euro.
youtu.be/8W1wvpHZA5k
Topic: Intracommunautaire levering... (28-8-2014 16:35:00)In mijn ogen is de clay paky astroscan qua effect een waardige vervanger; veel minder beweging over je y-as maar als centrumeffect bruikbaarder want gewoon dmx en betrouwbaar door clay paky-techniek, zo heeft hij een propere strobefunctie en kun je gewoon gobo's wisselen etc. In belgië en frankrijk zijn deze veel in discotheken gehangen dus daar vind je er regelmatig voor prijzen tussen de 800 en 1000 euro.
youtu.be/8W1wvpHZA5k
en wat als dat laatste nu juist de bedoeling is.. als privepersoon of als bedrijf die wat zwart geld heeft (en zeg niet dat dit niet meer voorkomt in deze branche) koop je iets zonder factuur/ factuur met 0%.
see no evil hear no evil heeft het belgische bedrijf een factuur voor intercommunautaire levering naar eender welk bedrijf in nederland. en dan is het voor beiden te hopen dat je niet gesnapt wordt door de belastingdienst, en anders zeg je sorry en tik je 21 procent af in nederland, en nee meneer de belastinginspecteur.. ik zal het nooooooooooit meer doen.
Topic: Schooltoneel verlichten (7-4-2014 09:59:00)see no evil hear no evil heeft het belgische bedrijf een factuur voor intercommunautaire levering naar eender welk bedrijf in nederland. en dan is het voor beiden te hopen dat je niet gesnapt wordt door de belastingdienst, en anders zeg je sorry en tik je 21 procent af in nederland, en nee meneer de belastinginspecteur.. ik zal het nooooooooooit meer doen.
Schooltoneel en andere zaken altijd vormen met in het achterhoofd het feit dat jij of een andere liefhebber er niet meer is om het te bedienen hoor. heb al heel wat mooie sets zien belanden naast het kopieerapparaat in het rommelhok omdat niemand wist hoe ermee te werken.
in mijn ogen dus een flightcase of lessenaar met daarin de lichttafel EN de dimmer, met achterop overeenkomstig naar het kanalen stekkerdozen. en daarboven met grote letters een sticker met daarop: alleen lampen! want voor je het weet fikt je beamer uit omdat die op 80% gedimd staat ;)
Topic: PA markt 2014 datum: 29 maart (1-4-2014 15:46:00)in mijn ogen dus een flightcase of lessenaar met daarin de lichttafel EN de dimmer, met achterop overeenkomstig naar het kanalen stekkerdozen. en daarboven met grote letters een sticker met daarop: alleen lampen! want voor je het weet fikt je beamer uit omdat die op 80% gedimd staat ;)
Merk in "de bladen" dat de sl1200/1210 steeds meer wordt weggezet als hipster-hifi tafel.
in de verhuur zul je ze weinig vinden, maar tot mint gerestaureerde of creatief vormgegeven restauraties doen het vrij goed in vinexwoningen door heel europa. de immer aanwezige stanton-met-stuiver/ortofon banaan elementen zijn dan bijna altijd vervangen door betaalbare goldring elementen.
Topic: Volume regulering nu ook in Holland (17-2-2014 14:31:00)in de verhuur zul je ze weinig vinden, maar tot mint gerestaureerde of creatief vormgegeven restauraties doen het vrij goed in vinexwoningen door heel europa. de immer aanwezige stanton-met-stuiver/ortofon banaan elementen zijn dan bijna altijd vervangen door betaalbare goldring elementen.
Nu nog hopen dat nl het belgische kader ook gaat gebruiken ipv een eigen variant die ongetwijfeld weer vele malen ambtelijker en lastiger meetbaar is :)
Topic: Op zoek naar SA foto's uit de jaren 80. (16-2-2014 11:22:00)Nog steeds een van de meest iconische geluidinstallaties van de benelux. gaat in mijn ogen op met die van the ministry of sound (die overigens op het moment in handen is van een liefhebber die hem aan het restaureren is...)