Forum > Newbie Forum

Verse newb

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Disco88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2011
Laatste: 4-5-2011
Berichten: 2
4-5-2011 14:55
Hallo allemaal

Ik ben totaal nieuw op het gebied licht en geluid.
Daarom kan ik meestal dom overkomen. Ik heb de stickys gezien maar nog niet helemaal doorgelezen eigenwijs dat ik ben. Ik wou eigenlijk alleen een antwoord of dit mogelijk is en waar ik verder moet zoeken om het toch nog voor elkaar te krijgen.

-Mijn doel

Bepaalde disco lichten te keer laten gaan via muziek afgespeeld door ( Video lan media player,Windows Media Player,Itunes... of jij noemt het )

- www.new-line.nl/nl/led-diversen/jb-systems-flexiled-rgb_29322.htm Ik zie in de adv. dat het vaak gekocht word met
www.new-line.nl/nl/led-diversen/jb-systems-micro-led-manager_28484.htm

Sound chase modus: 16 verschillende color chases met audio sturing ja dat resultaat wil ik hebben.

Ik neem aan dat je de flexiled rgb kabel gewoon in de micro led manager stopt ofzo,

Maar hoe connect je die dan met je computer ?

Ik zou mijn lichtenset eventueel later willlen uitbreiden nadat dew basis stabiel is.

Hardware info :
Geluidskaart: Sound blaster X-FI Titanium Fatal1ty Champion
Speakers : Creative z5500

Hier een voorbeeld

www.youtube.com/watch?v=3876hkps2Wg&feature=player_embedded

Maar dan via de computer

Kan iemand mij helpen met wat info ?

Alvast bedankt en m.v.g Disco88
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
4-5-2011 15:12
Je connect helemaal niets, er zit gewoon een microfoontje in de LED manager.

In heel veel gevallen zal zo'n led manager echter op een dmx sturing worden aangesloten.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Disco88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2011
Laatste: 4-5-2011
Berichten: 2
4-5-2011 16:12
En die dmx sturing wordt dan wel op de pc aangesloten of niet ? alvast bedankt happy :)
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
4-5-2011 16:14
Je zegt dat je nog niet gelezen hebt....ga dat maar eens doen!
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
4-5-2011 19:56
Aangezien je enkel maar wat discolampen aan je pc wil hangen, denk ik dat je beter af bent met een pc-programma, en een USB-to-DMX interface ipv die led-controller.

Het meest populaire om te starten is Freestyler. Dit is gratis, en zit een heel forum achter. Kwa DMX-interface kan je er zelf eentje bouwen, of eentje kopen. De lijst met ondersteunde interfaces staat wel ergens op die site.
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
8-5-2011 14:28
Led strips moet je gewoon zelf uit China halen, kleine 30E voor 5 meter (incl controller, maar die gebruik je dan niet).
Ook heb je al een DMX -> RGB led converter voor 30E ongeveer. 12V voeding erbij, en zit je zonder de DMX-> USB controller op zo'n 75E wink ;)
Nu ook op internet!
SoundsmurfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 16-4-2012
Berichten: 92
9-5-2011 09:24

dj_mvandis schreef:

...moet je gewoon zelf uit China halen...
En dan wil ik nu ook graag weten hoe jij dat dan doet met o.a. de invoer rechten en belasting?
De China-prijs is niet wat je uiteindelijk betaald, tel hier nog deze extra kosten bij voor de werkelijke prijs. Als je die niet betaald ontduik je de belasting en daar kunnen hoge boetes op staan. Of bij binnenkomst in ons land krijg je de spullen niet van de douane voordat je deze kosten hebt overgemaakt.

Begin ik nog even niet over hoe je denkt je garantie te kunnen verhalen indien nodig.
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
9-5-2011 18:56
Importeren is tot een bepaalde grens geen enkel probleem, lag vroeger rondom de 28E, maar is recentelijk verhoogd.
Tot nog toe alles ongeveer uit China gehaald (zeg >500E, pakketje dat nooit meer dan 50E-75E is ongeveer), nog nóóit iets dat achtergehouden is bij Douane of extra invoerkosten bij kwamen.

Roep je dit ook tegen mensen die bijvoorbeeld een T-shirt (zeg met zo'n eq er op) laten overvliegen, of hoesjes met een heus 'echt' applelogo er op?
Als ik het zo lees gaat het niet om een project van 100 strips hoor, maar dat kan aan mijn leeskunsten liggen....
Nu ook op internet!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
9-5-2011 19:13

dj_mvandis schreef:

Importeren is tot een bepaalde grens geen enkel probleem, lag vroeger rondom de 28E, maar is recentelijk verhoogd.
Verwar je de importtarieven nu niet met de tarieven die gelden voor het zelf meenemen van goederen uit het buitenland? Voor dat laatste gelden namelijk erg milde tarieven.
Tot nog toe alles ongeveer uit China gehaald (zeg >500E, pakketje dat nooit meer dan 50E-75E is ongeveer), nog nóóit iets dat achtergehouden is bij Douane of extra invoerkosten bij kwamen.
Daarmee toon je wellicht aan hoe inadequaat de controle is (maar volgens mij wilde je iets anders dan dat aantonen).
regeltjes
Zoals je in die regeltjes ziet hoef je op producten met een waarde tot 22 euro niets te betalen. Tussen de 22 euro en de 150 euro moet je de BTW betalen, daarboven moet je én BTW én Douanerechten betalen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
9-5-2011 19:39
Dank u Dré!
Ik zat met 28E in mijn hoofd, maar was dus 22E. Meeste pakketjes uit het buitenland overschrijden het hier niet (verloopjes, stekkertjes, hoesjes, etcetera), maar van de pakketjes die het wel overschrijden staat er een vinkje 'gift' vaak aangevinkt, en een 'bedrag' dat altijd onder die magische 22E zit ;-)

Controle is inderdaad niet zo heftig, ook al weet ik van iemand die CDJ's liet overkomen, dat hij alsnog mocht betalen (maar met de absurd lage dollarkoers van toen scheelde het nog steeds heel veel....)
Nu ook op internet!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)