Forum > Licht

Showtec Compact Lightset LED

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
20-4-2011 10:02
Meer dan een visuele inspectie heb ik niet gedaan.
Dat kan een dealer met verstand ook zien, alles zit nog op zijn plaats, onaangeraakt.
Als daardoor de garantie vervalt tja dan heb ik pech maar koop ik ook niet meer bij die dealer.
Dan zoek ik er wel eentje korter bij huis waar ik hem makkelijker persoonlijk kan binnenbrengen.

Als je er zelf aan begint te prullen en solderen, dat is een andere zaak. Maar even een afdekplaat er af vijzen of in dit geval een (juiste) zekering vervangen doet niets af aan de werking of veroorzaakt geen defect.
www.bigsoundsystems.be
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
20-4-2011 10:04
Maar doet wel de garantie vervallen ;-) En die dealer kan er waarschijnlijk weinig aan doen, zijn bepalingen van Highlite (in dit geval).
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
20-4-2011 10:10
Een dealer kan desnoods wel zeggen dat zij het hebben opengedraaid als ze zien dat er vanbinnen niets verprutst is hé.
Verder zijn er vaak domme defectjes die je zelf kan oplossen en is het niet altijd handig om 2 weken je setje kwijt te zijn als je die komend weekend verhuurd hebt.
Vandaar dat ik eerst even kijk of het iets is dat ik zelf kan. Zie ik niets, zoals hier, blijf ik overal netjes af en stuur ik de hander op.
Ik heb geen idee wat de oorzaak van het probleem is, maar als het wat componentjes zijn lijkt dit me de meerprijs niet te zijn en als het voor een paar 10tjes hersteld is ben ik ook tevreden.
www.bigsoundsystems.be
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-4-2011 10:30

BSS schreef:

Een dealer kan desnoods wel zeggen dat zij het hebben opengedraaid als ze zien dat er vanbinnen niets verprutst is hé.
Heel fijn, zelf een apparaat zelf open schroeven en er dan maar even vanuit gaan dat je dealer a: voor je controleert of je zelf niks gesloopt hebt en b: richting de importeur voor je gaat lopen liegen over wie er in het apparaat heeft zitten roeren. Dit alles met als klapper op de vuurpijl de plechtige belofte van jouw kant dat je naar een andere dealer stapt als de dealer hier niet toe bereid is...

Er ontsnapte me een hele flinke "Hm".
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
20-4-2011 10:58

Sylvia schreef:

BSS schreef:

Een dealer kan desnoods wel zeggen dat zij het hebben opengedraaid als ze zien dat er vanbinnen niets verprutst is hé.
Heel fijn, zelf een apparaat zelf open schroeven en er dan maar even vanuit gaan dat je dealer a: voor je controleert of je zelf niks gesloopt hebt en b: richting de importeur voor je gaat lopen liegen over wie er in het apparaat heeft zitten roeren. Dit alles met als klapper op de vuurpijl de plechtige belofte van jouw kant dat je naar een andere dealer stapt als de dealer hier niet toe bereid is...

Er ontsnapte me een hele flinke "Hm".
Dat laatste heb je toch fout begrepen.
Het is niet de bereidheid van de dealer die me zou laten stappen naar een andere dealer, maar wel het gemak om bij een andere dealer korter bij huis met het defecte toestel binnen te kunnen wandelen als ik wegens garantiebeperkingen niet zelf een blik mag werpen op de inhoud van het apparaat, zelfs zonder hier zelf iets aan te wijzigen.
Ik vermeld ook dat als het buiten de garantie valt dat ik het niet erg vind om voor de herstelling te betalen.
Dat is voor mij nog steeds handiger dan niet eerst zelf eens te kijken en eventueel zelf een eenvoudig defect te herstellen zodat ik het toestel niet onnodig 2 weken kwijt ben.
Tevens vermijd ik hiermee de miserie dat pakketten altijd geleverd worden als er niemand thuis is en versturen is ook niet altijd even eenvoudig.
Vandaar dat mijn conclusie is: als de garantie vervalt omdat ik het toestel open zonder iets te wijzigen koop ik het de volgende keer bij een plaatselijke dealer.
www.bigsoundsystems.be
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
27-4-2011 08:29

BSS schreef:

en is het niet altijd handig om 2 weken je setje kwijt te zijn als je die komend weekend verhuurd hebt.
Indien je wil verhuren is één van de vereisten dat je klanten ten allen tijde kan depaneren en dus over voldoende reservemateriaal beschikt event.zelf inhuren bij coléga.
ook snap ik het probleem van het terugsturen niet goed,ze desnoods zelf wegbrengen kan toch geen probleem zijn Belgie is toch zo groot niet.De eerste zes maanden zijn de verzenkosten tenandere in de garantie inbegrepen.
Herstellen voor een paar tientjes kan je vergeten,tenzij je het zelf kan en weet waar aan de nodige onderdelen te raken wat vaak nog het grootste probleem is indien je geen erkende dealer bent.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
27-4-2011 09:45
Ik kan setjes bijhuren maar het is toch handiger als je je eigen setje niet lang kwijt bent zodat je niet voor niets zit te verhuren.
Op weekdagen met een fulltime job kan je niet even naar, in mijn geval, een winkel 2 uur rijden om een setje binnen te brengen. Ik geraak op weekdagen niet eens op tijd op het postkantoor.
Dat weekends druk zijn moet ik in deze branche niet uitleggen zeker?
Dus nee, even langs de winkel rijden zit er niet in. Hooguit op zaterdagvoormiddag naar het postkantoor er mee. En dan is het nog een zaak van het toestel terug gestuurd te krijgen daar terugbrengen ook alleen maar overdag gebeurt wanneer ik, juist ja, aan het werken ben.

Wat eventueel wel lukt is een winkel in de buurt die tot 18.30-19.00 open is.
Daar geraak ik nog net op tijd binnen om een defect apparaat af te geven en nadien ook weer op te halen.
Vandaar dus ook mijn "dan koop ik het binnenkort bij een dealer in de buurt". De reden daarvoor is puur voor het gemak. Hierboven heb ik ook nooit anders beweerd.
www.bigsoundsystems.be
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
27-4-2011 11:28
Hoe heb je deze dan thuis gekregen wanneer je ze gekocht hebt?
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
27-4-2011 13:58
briefje van de koerier in de bus
afspraak gemaakt op een dag dat mijn vriendin van thuis uit kon werken (dat is ook niet zo heel vaak mogelijk, voor mij nooit dus gelukkig dat zij dat af en toe kan)
www.bigsoundsystems.be
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-4-2011 09:48
Tja, als je serieus zaken wilt doen valt dat wat sommige dingen betreft niet te combineren met een (full-time) baan. Je verwacht van je klanten wel dat ze je als een volwaardig serieus bedrijf zien maar ondertussen moet de andere kant op door leveranciers maar een beetje aangeklooid worden.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)