Forum > Licht

Martin Lightjockey op Mac

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-6-2010 01:58
Windows 7 DVD downloaden van willekeurige plaats (unattended versie uiteraard) en installeren + activeren met code die bij je laptop zit.
Light Image
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
23-6-2010 07:58

Dré schreef:

Ga je nu voorbij aan het feit dat dan zelfs je bios je schijnbaar niet op de hoogte stelt van dit gegeven tijdens het opstarten?

Of gaf de Bios wel netjes een waarschuwing maar koos je ervoor deze te negeren?
De bios zei helemaal niks, waarschijnlijk het gevolg van zo´n standaard "silent bios".
Zeker. Overigens is smart monitoring geen onderdeel van de linux kernel volgens mij. Er is dus een los programma'tje nodig. Tja... Hetzelfde is onder Windows natuurlijk ook mogelijk ;-)
Een beetje standaard Linux distributie is voor mij al 95% compleet voor het normale PC werk. Standaard windows installatie nog geen 20%, zelfs de ingebouwde zip functie is gewoon ruk.
Ook één van de redenen waardoor ik Opera verkies boven Firefox, Firefox kan met plugins uiteindelijk net hetzelfde of zelfs meer. Ik wil echter geen plugins of allemaal extra programma´s. Ik wil iets dat al bijna werkt zoals ik dat wil, dan kan ik zelf nog met enkele instellingen de boel fijn polijsten.
Niet goed, wel hard!
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
23-6-2010 08:56

JeroenVDV schreef:

Windows 7 DVD downloaden van willekeurige plaats (unattended versie uiteraard) en installeren + activeren met code die bij je laptop zit.
precies happy :) , als je goed zoekt heb je ook wel van die geoptimaliseerde versies, hieruit zijn dan een hoop standaard processen gesloopt zodat de hele handel wat sneller is dan normaal het geval zou zijn.
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
23-6-2010 13:30

X-PLOSION schreef:

En hoe gaat dat dan in zijn werk? Je koopt een laptop met Win 7 op geinstalleerd en je hebt bijhorende recovery disk(s)
Dan maak je met de recovery toch net hetzelfde dan als je die voor het eerst uit de doos haal he?
Of moet ik dan appart nog eens een Win 7 aankopen (word zeker een dure grap dan, aangezien er win 7 op zou staan...
Je gaat naar de winkel en je eist dat de laptop jou verkocht wordt zonder besturingssysteem. Iets van koppelverkoop... Uiteraard moet hij zonder OS dus ook een honderdtal eurotjes goedkoper zijn...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
23-6-2010 13:38
Helaas, bij de dellige firma kreeg ik slechts zo'n 35 euro retour voor de huis tuin en keuken vista.

Wel met een ander verhaaltje... Ik heb aangegeven niet akkoord te willen gaan met de algemene voorwaarden van microsoft.
Niet goed, wel hard!
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
23-6-2010 19:16
Koppelverkoop is inmiddels gewoon toegelaten in België. Laptop + besturingssysteem is trouwens 1 geheel, en dus geen koppelverkoop. Probeer maar eens een auto zonder wielen te kopen sneaky :V Dat van de MS EULA niet accepteren is dan weer wel iets dat kan werken, maar wat je veel tijd en moeite kan kosten voor een paar tientalle euros. De OEM-licentie bij de laptop kost namelijk niet zo erg veel.

(Ben zelf voor de rest een vrolijke Linux-gebruiker ;))

Terug naar forum Reageer (zonder quote)