Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 93 van 146)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
16-8-2009 21:49
@ Klunz bedankt voor de perfecte uitleg! daar ga ik de komende jaren nog veel aan hebben

dat apparaatje ziet er erg leuk uit inderdaad.. wie weet word die wel besteld!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
16-8-2009 21:52
Werkt prima, de goedkopere willen er nog wel eens een beetje naast zitten (Aldi / Action kwaliteit), maar het systeem (mits goed uitgedacht / gemaakt) werkt perfect!
Nu ook op internet!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
17-8-2009 16:22
Pas op! Dit type werkt met een ultrasoon sensor om te meten, en slechts een laser om te richten.

Dit houdt in een uitgangskegel (5 graden hoek in dit geval), en een beperkt meetbereik (15m in dit geval).

Leuker zijn de apparaatjes (bijv. van Bosch) die ook op een laser meten. Je hebt dan een meetbereik soms tot 100m (kun je meteen kijken of je 30m multi het gaat redden tot waar je wilde gaan staan), en een dunne laserstraal om precies een punt te pakken.
Niet goed, wel hard!
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
18-8-2009 17:57
Heb zelf een Leica Disto (classic). Top dingetje, meet alles en is uiterst nauwkeurig.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
18-8-2009 18:01
Mooi dingetje!
Mag ook wel voor dat geld laugh :D
Pdfje, voor mensen die t leuk vinden!
Nu ook op internet!
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
31-8-2009 15:45
Poepoe, wat een "grap" twee weken geleden...

Tijdens het opbouwen viel de stroom anderhalf uur voor het feest uit. Niet in alleen die ruimte, dat gebouw of de straat. Maar het hele bedrijventerrein lag er uit.
Collega werd wat stressig; "Ja, en wat nou als ze de stroom niet meer aankrijgen voor half 9?" Ik blijf lekker koeltjes, doorgaan met opbouwen. Onder het mom van "het wordt vast wel opgelost"

Half uur/uur vantevoren weer stroom. Joepie happy :)
Alles testen... Parren aan, mooi ik heb de goeie vervangen. Scanners aan, gelukkig ze doen het. Shit! De harde schijf wil niet opstarten shocked 8O Laptop, nee doet er niet op. Andere, nee doet het ook niet op. Nou, harde schijf is dood om als externe te gebruiken. nouja, dan maar op cd's draaien en binnenkort even in mn eigen pc erbij hangen als slave. Ondertussen erachter komen dat 1 vd lampen van je scanners niet meer aangaat. En vervolgens stopt de usb-dongle er ook mee stopt, dan ben je toch wel blij dat je ook een showmaster bij je hebt als reserve.

Alleen parren gebruikt en lekker op cd's gedraait, mensen merkten er niks van happy :) Gelukkig wel geslaagd feestje dus happy :)
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
31-8-2009 16:23
Waar en hoe ga je de schade verhalen die je hebt opgelopen?.
Raar dat je dongle stuk is, een laptop blijft toch draaien als de stroom ineens uitvalt?
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
31-8-2009 16:50
De dongle begaf het die avond nadat we de ,zo bleek later, kapotte hdd aan die pc hadden gehangen.
Dus hij was even in de war met zn usb-poorten. Na controle bij thuiskomst bleek de dongle wel gewoon te werken.

En schade verhalen? Wat is dat.. Dat zijn dingen die gebeuren, en die moet je gewoon betalen uit je winst..
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
1-9-2009 18:23
Nou, ik heb gister weer wat meegemaakt... Ik was geboekt om op een openingsgala van een school te draaien (ongeveer 700 man).
Ik kom aan op locatie, 20min van tevoren. Zegt een docent tegen mij: "we hebben alleen 1 probleempje, er zijn geen boxen..."
Maargoed, ik dacht dat die vent een grapje maakte. Vervolgens kom ik in de zaal, staat er NIETS aan apparatuur shocked 8O . Geen licht, geen dj set, geen geluid... shut up :X

Vervolgens komt de uitbater naar me toe dat hij ergens nog wel een eigen set heeft staan... Dus wij met iedereen die we konden vinden de set uit een klein opslaghok gehaald, met nog 15min te gaan voor aanvang. Set bestond uit: 4* JBL JRX115, 2* JBL JRX sub met 2 amps totaal. Aan licht een trussbrugje van ik gok 6m met 1 sixbar met harting aansluiting en 1 T6 sixbar. Verder nog 2 hiphop effectjes en 2 prisma moontjes...
Helaas was er geen controller voor de harting balk, en de T6 balk bleek alleen te werken in "manual dimmer" mode. Vervolgens alle parren maar in wat stekkerdoosjes gepropt en de effecten continu aan laten staan...
Gelukkig stond er wel een DJM800+2* CDJ1000mk3 set, geen monitorspeaker, maar gelukkig draai ik met in-ears dus dat was geen probleem.

Uiteindelijk ondanks de ondermaatse set een leuk feest van kunnen maken laugh :D .
Waar zit de cut op dit apparaat?
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
1-9-2009 20:51

Victor Junior schreef:

Nou, ik heb gister weer wat meegemaakt...
Uiteindelijk ondanks de ondermaatse set een leuk feest van kunnen maken laugh :D .
Ze komen toch voor jou, niet voor de lampies laugh :D
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)