Forum > Geluid

Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,-

(262 reacties. Pagina 20 van 27)
Moderator(s): Dré
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
6-6-2009 21:31
Maar is de x-serie dan echt zo low-budget dan? Kan me voorstellen van de mc,rw,sm,k series... Is dit niet gewoon een goede middenklasser?
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-6-2009 21:47

remcopeters schreef:

Maar is de x-serie dan echt zo low-budget dan?
Nee, maar dat meld ik ook niet. Mijn verhaal gaat over de A merken die een graantje willen meepikken in een voor hun lagere klasse.

Moeilijk te zeggen (of duidelijk te maken) in welke klasse de x serie zit. Mogelijk vergelijkbaar met de lagere A klasse. Maar niet ondenkbaar dat de Dap x-serie soms beter uit de bus komt. In de webshop staat het onder Semi prof.

Een bodem lijn zoals de MC series kent een A klasse niet.

Martin.
kvm entertainment
Yogo78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 23-8-2016
Berichten: 127
6-6-2009 23:27

remcopeters schreef:

Maar is de x-serie dan echt zo low-budget dan? Kan me voorstellen van de mc,rw,sm,k series... Is dit niet gewoon een goede middenklasser?
Juist door die series zoals de mc, rw, sm en de k heeft DAP zo'n slechte naam. Ik ben zeer zeker een grote fan van de X serie (Heb er inmiddels ook een loods vol mee staan), maar door de eerder genoemde series heb ik het logo er af gehaald zodat mensen niet bevooroordeeld gaan luisteren. Ik heb in de afgelopen 3 jaar dat ik het gebruik nog maar 1 negatieve reactie gehad over de X serie en dat was van iemand die normaal gesproken Turbo sound leverde aan die locatie. Helaas voor die gast was het publiek dat niet met hem eens, want de resensies van dat feest waren voornamelijk: "Nu eindelijk wel goed hoorbaar geluid" en "Zo hard heb ik het nog nooit voelen dreunen"

Helaas kan ik je geen goed advies geven omdat ik gewoon te bevooroordeeld ben. Elk geluidsbedrijf zal roepen dat zijn merk het beste is en de rest slecht. En aangezien ik DAP verhuur, doe ik precies hetzelfde
@KVM: Waneer is een merk een klasse A en waneer kan je concluderen dat iets een bodem lijn is?
Als mijn post enigszins humoristisch overkomt, dan mijn excuus!
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
6-6-2009 23:33
Als ze dap audio en dap pro nu eens appart hadden gehouden was het ook een groot verschil geweest.
Nu zijn er speakers uit de MC serie met een dap pro logo.
Als dit appart was gebleven was er nog iets van onderscheid geweest shut up :X.
wat zou een leven zijn zonder geluid
Yogo78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 23-8-2016
Berichten: 127
6-6-2009 23:38

djlimburg schreef:

Als ze dap audio en dap pro nu eens appart hadden gehouden was het ook een groot verschil geweest.
Nu zijn er speakers uit de MC serie met een dap pro logo.
Als dit appart was gebleven was er nog iets van onderscheid geweest shut up :X.
Het blijft dan in de meeste ogen gewoon Dap... Andere naam was gewoon beter geweest...
Als mijn post enigszins humoristisch overkomt, dan mijn excuus!
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
7-6-2009 01:32

remcopeters schreef:

Maar is de x-serie dan echt zo low-budget dan? Kan me voorstellen van de mc,rw,sm,k series... Is dit niet gewoon een goede middenklasser?
De MC serie is inderdaad niks. De eerste RW series zijn het ook niet. De RW-MK II series doen het al beduidend beter. De SM en K-series zijn al best wel aardige luidsprekers. Gebrek hieraan vind ik vooral de interne filers, want na modificaties doen ze het al een stuk beter.
Zekf heb ik ook nog de AX-series gehad, en opvallend vond ik wel de degelijkheid van de componenten, vooral de high drivers die ruim overbemeten zijn, maar ook het filter vond ik het breekpunt. Deze zijn overigens wel eenvoudig te modificeren.

De X-series zijn een grote stap voorwaarts en ik vind ze ook allemaal prima klinken. Ook het rendement ligt zeer hoog.
Nog een stap verder vind ik de LT-series en Ribbon series, waarbij mij opvalt dat deze erg zuiver klinken, meer op het hifi achtige af.

Ik heb ook ervaring met JBL SF en JRX series. Ondanks de wat mindere componenten en het best wel schreeuwend hoog heeft JBL er wel alles aan gedaan om het optimale uit deze reeks te halen. Met zorgvuldige processing (maar dat geldt voor vele luidsprekers) valt er toch goede resultaten mee te behalen.

Het is jammer dat DAP het in eerste instantie van de low budget reeks moet hebben, maar van de andere kant zijn er ook nieuwe merken die wel leuker spul hebben, maar niet echt van de grond komen. Hierbij denk ik dan ook aan het service verhaal. Zo heeft BST (ook al weer zo'n berucht low budget merk) een tijd geleden leuke plastic speakers gehad die het beter deden dan de K-series, maar toch een vroege dood zijn gestorven. Hetzelfe geldt ook voor McCrypt. Die hebben naast de piezo shit ook leuke luidsprekers in hun gamma.

Ik kan me uiteindelijk voorstellen dat verhuurders liever niet gezien worden me DAP, maar het is inderdaad een vooroordeel als je met de leuke type luidsprekers, zoals de X-series werkt.

TCMC
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
7-6-2009 10:18

yogo78 schreef:

Waneer is een merk een klasse A en waneer kan je concluderen dat iets een bodem lijn is?
Klasse A merken zijn de grote merken die je bij de grote verhuurbedrijven terugvindt. De merken die zich al ruimschoots bewezen hebben en dit nog steeds doen.
Voorbeelden van zo merken zijn Martin Audio, Turbosound, Funktion One, Meyer, Adamson en andere grote namen.

De bodemlijn zijn voor de meeste mensen betaalbare systemen van zulke merken(lees iets hoger in prijs dan grotere DAP kasten). Hier bijvoorbeeld in de verhuur 3 setjes Turbosound Impact 120 met daaronder Impact 180. Ik geloof dat de huidige bodemlijn de TXD serie is bij Turbosound.
Natuurlijk is dit vrij generaliserend opgevat maar het is voor je een idee te geven.

Mvg.
Pieter
Yogo78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 23-8-2016
Berichten: 127
7-6-2009 13:13

)pieter( schreef:

yogo78 schreef:

Waneer is een merk een klasse A en waneer kan je concluderen dat iets een bodem lijn is?
Klasse A merken zijn de grote merken die je bij de grote verhuurbedrijven terugvindt. De merken die zich al ruimschoots bewezen hebben en dit nog steeds doen.
Voorbeelden van zo merken zijn Martin Audio, Turbosound, Funktion One, Meyer, Adamson en andere grote namen.

De bodemlijn zijn voor de meeste mensen betaalbare systemen van zulke merken(lees iets hoger in prijs dan grotere DAP kasten). Hier bijvoorbeeld in de verhuur 3 setjes Turbosound Impact 120 met daaronder Impact 180. Ik geloof dat de huidige bodemlijn de TXD serie is bij Turbosound.
Natuurlijk is dit vrij generaliserend opgevat maar het is voor je een idee te geven.

Mvg.
Pieter
Ik ben zo blij met deze reactie... Het is zo heerlijk kortzichtig.... Dus als iets duur is is het een A merk en als van dat dure merk een goedkopere lijn wordt uitgebracht is het een bodemlijn. Wie bepaalt dan of een merk zich bewezen heeft? Een verhuurbedrijf die het verhuurt? Of de dealer zelf? Zou het dan niet verstandig zijn van Dap om bijvoorbeeld de X serie of de LT serie 2x zo duur te maken en een andere naam te geven zodat het dan volgens de nu gestelde norm dan ook een A klasse is?

Ik denk nogsteeds dat klank van een set voor iedereen een kwestie van smaak is, ik heb bijvoorbeeld nog nooit een JBL set mooi vinden klinken, heel veel setjes van EV vind ik te schel, maar heeft er zeker wel een paar goede kasten bij zitten en Turbosound is schattig, maar wordt pas intressant als je er een berg van neer zet. Maar dat zijn allemaal mijn meningen, net als andere mensen weer een andere mening zullen hebben. (gelukkig want anders reden we allemaal een opel astra) Waar ik echt een hekel aan heb is dat mensen het vantevoren afkraken omdat het goedkoop is, dus het zal wel niet klinken...
Als mijn post enigszins humoristisch overkomt, dan mijn excuus!
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
7-6-2009 15:33
Dus als iets duur is is het een A merk en als van dat dure merk een goedkopere lijn wordt uitgebracht is het een bodemlijn.
Als een "duur" merk een goedkopere lijn uitbrengt kunnen we dit als een bodemlijn beschouwen. Maar hoewel een A-merk volgens jou automatisch duur wordt gevonden is het omgekeerde niet altijd waar. Waarom zijn A-merken dan duurder? Wel omdat deze merken hebben weten te inoveren, zich telkens opnieuw bovenaan de markt hebben willen plaatsen en keihard aan de weg timmerden om te staan waar ze nu staan.
Ook hebben deze merken zich bewezen door hun bouwkwaliteit, door na jaren mishandeling nog in staat te zijn tot knappe prestaties. Neem nu de Martin Audio F2 sets, die jaren lang on the road zijn geweest op bijna alle continenten hebben gestaan en nog steeds gebruikt worden. En het is daarom dat deze A merkkasten hun vaste plek hebben verdiend binnen het verhuurassortiment van bv. EML of dergelijke
Zou het dan niet verstandig zijn van Dap om bijvoorbeeld de X serie of de LT serie 2x zo duur te maken en een andere naam te geven zodat het dan volgens de nu gestelde norm dan ook een A klasse is?
Dit is volgens mij één van je minder briljante ideeën. Genomen dat we DAP vanaf morgen anders noemen en tweemaal duurder maken waarom zou iemand nog DAP kopen? Jij koopt nu DAP omdat het aardig klinkt en tevens betaalbaar (voor jou) blijft. Na de prijsverhoging zou de verkoop stilvallen omdat het prijsverschil met de echte A-merken te klein zou worden.
Wat maakt een merk dan een A-merk. Wel een A-merk staat in tegenstelling tot DAP niet in zijn kinderschoenen, een A-merk heeft zich op grote producties bewezen door betrouwbaarheid in tegenstelling tot DAP dat nog geen grote producties of tour op zijn naam heeft.

Voorbeeld voor binnen een maandje: Rock werchter, Line-array van Adamson, Delay-stacks Martin Audio enzovoort...
Wat mocht nu het voordeel zijn dat ze hier nu overschakelen op DAP (Pro laugh :D )?
Van de huidige A-merken zijn de verhuurders gewoon zeker dat ze kwaliteit bieden die zij zoeken, dat ze fatsoenlijk hun werk doen en de grote merken bieden gewoon sets aan die voldoen aan de eisen van de grote verhuuders.
Maar goed, wat niet is kan nog komen voor DAP misschien.

En jij hebt misschien een hekel aan mensen die (DAP in dit geval) dingen afkraken voor ze het gehoord hebben. Wel enkele posts geleden heb ik gezegd dat ik al meermaals heb moeten vaststellen dat DAP best aardig kan klinken.
Voor de rest heb ik de hekel aan mensen die de mening zijn toegedaan dat een DAP set of dergelijke gelijkwaardig is aan de echte A-merken. En tot slot heb je de mensen die het label van hun kast halen omdat ze zich voor een bepaald merk schamen.
Yogo78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 23-8-2016
Berichten: 127
7-6-2009 17:49

)pieter( schreef:

Als een "duur" merk een goedkopere lijn uitbrengt kunnen we dit als een bodemlijn beschouwen. Maar hoewel een A-merk volgens jou automatisch duur wordt gevonden is het omgekeerde niet altijd waar. Waarom zijn A-merken dan duurder? Wel omdat deze merken hebben weten te inoveren, zich telkens opnieuw bovenaan de markt hebben willen plaatsen en keihard aan de weg timmerden om te staan waar ze nu staan.
Maar zijn ze dan per defenitie goed omdat er een bekend logotje op staat of omdat ze zo goed klinken of omdat de dealer zo'n geweldige aanbieding had? Dan krijg je toch weer de stelling dat over smaak te twisten valt. Ook hebben deze merken zich bewezen door hun bouwkwaliteit, door na jaren mishandeling nog in staat te zijn tot knappe prestaties. Neem nu de Martin Audio F2 sets, die jaren lang on the road zijn geweest op bijna alle continenten hebben gestaan en nog steeds gebruikt worden. En het is daarom dat deze A merkkasten hun vaste plek hebben verdiend binnen het verhuurassortiment van bv. EML of dergelijkeWaar het na minimaal 5 jaar wordt opgeruimd omdat het afgeschreven is of omdat het achterhaald is. (dit is een algemene regel voor veel verhuurbedrijven, ik weet niet of EML dat ook doet)
Zou het dan niet verstandig zijn van Dap om bijvoorbeeld de X serie of de LT serie 2x zo duur te maken en een andere naam te geven zodat het dan volgens de nu gestelde norm dan ook een A klasse is?
Dit is volgens mij één van je minder briljante ideeën. Genomen dat we DAP vanaf morgen anders noemen en tweemaal duurder maken waarom zou iemand nog DAP kopen? Jij koopt nu DAP omdat het aardig klinkt en tevens betaalbaar (voor jou) blijft. Na de prijsverhoging zou de verkoop stilvallen omdat het prijsverschil met de echte A-merken te klein zou worden.Dit was ook geen serieuze opmerking van mij, maar het is lastig dat je cynisme moeilijk kan laten doorklinken in een reactie. P.s. Ik vind dap niet aardig klinken, maar gewoon goed.Wat maakt een merk dan een A-merk. Wel een A-merk staat in tegenstelling tot DAP niet in zijn kinderschoenen, een A-merk heeft zich op grote producties bewezen door betrouwbaarheid in tegenstelling tot DAP dat nog geen grote producties of tour op zijn naam heeft.Aangezien dap niet echt grote stacks in het assortiment heeft zitten zullen er niet snel grote (Want wat is groot?)
producties met dap gebeuren. En wat is betrouwbaarheid? Bij mij is er in 3 jaar tijd 1 12" van de 24 topkastjes vastgelopen. Terwijl ik met mijn vorige set van een "betrouwbaar" merk bijna iedere maand wel een speaker stond te vervangen.Voorbeeld voor binnen een maandje: Rock werchter, Line-array van Adamson, Delay-stacks Martin Audio enzovoort...
Wat mocht nu het voordeel zijn dat ze hier nu overschakelen op DAP (Pro laugh :D )?
Van de huidige A-merken zijn de verhuurders gewoon zeker dat ze kwaliteit bieden die zij zoeken, dat ze fatsoenlijk hun werk doen en de grote merken bieden gewoon sets aan die voldoen aan de eisen van de grote verhuuders.
Maar goed, wat niet is kan nog komen voor DAP misschien
. Die kans dat Dap dat zal doen zal zeer klein blijven, want er zijn weinig verhuur bedrijven die overstappen naar een ander merk of meteen grote hoeveelheden ervan kunnen leveren, maar je merkt wel dat er een behoorlijke verschuiving is. Want je ziet steeds meer merken zoals L'acoustics of Sound prodjects op grote dingen hangen. En chinezen hebben gewoon een handje er van om dingen te kopieren, dus er zal binnenkort echt wel een nieuw merk op de markt komen... En jij hebt misschien een hekel aan mensen die (DAP in dit geval) dingen afkraken voor ze het gehoord hebben. Wel enkele posts geleden heb ik gezegd dat ik al meermaals heb moeten vaststellen dat DAP best aardig kan klinken.
Voor de rest heb ik de hekel aan mensen die de mening zijn toegedaan dat een DAP set of dergelijke gelijkwaardig is aan de echte A-merken.
Ik ben echt van mening dat Dap X serie beter klinkt en stabieler is dan A merken in hetzelfde segment, dus dan vind ik het jammer dat je een hekel aan me hebt.En tot slot heb je de mensen die het label van hun kast halen omdat ze zich voor een bepaald merk schamen.Schamen zal ik zeker niet doen, anders zou ik hier niet reageren. De enige rede waarom ik ze er afhaal is om bevooroordeling tegen te gaan, bandjes hebben bijvoorbeeld standaard in hun rider staan dat ze niet over Dap willen spelen, maar nog nooit 1 klacht gehad, alleen maar complimenten.

Even voor alle duidelijkheid, ik snap echt wel wat je bedoelt, zolang Dap ook enorme bagger op de markt dumpt zal het altijd een B merk blijven, maar het is niet reeel om af te schieten wat je niet kent, mensen geven te snel een mening die gewoon nergens op gebaseerd is.
Als mijn post enigszins humoristisch overkomt, dan mijn excuus!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)