Forum > Geluid

Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,-

(262 reacties. Pagina 19 van 27)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-6-2009 13:12

davy gabriels schreef:

Als ik RCF kasten koop, zal ik daar als bedrijf een x% korting op krijgen, als ik RCF losse speakers koop, krijg ik daar dus ook x% korting op...
Als je RCF look-a-like kasten laat bouwen krijg je er geen x korting op.

Martin.
kvm entertainment
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
6-6-2009 13:14

KVM schreef:

Als je RCF look-a-like kasten laat bouwen krijg je er geen x korting op.
Martin.
Zelf bouwen, dan heb ik geen korting nodig happy :)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-6-2009 13:25

davy gabriels schreef:

Zelf bouwen, dan heb ik geen korting nodig happy :)
In dat geval reken je je eigen arbeidsloon niet. Reken je ook het benodigde gereedschap mee?
Tevens zal je duidelijke en juiste bouwtekeningen moeten hebben.
(uiteindelijk is dat geen "eerlijk" vergelijk).

Martin.
kvm entertainment
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
6-6-2009 13:35

KVM schreef:

davy gabriels schreef:

Zelf bouwen, dan heb ik geen korting nodig happy :)
In dat geval reken je je eigen arbeidsloon niet. Reken je ook het benodigde gereedschap mee?
Tevens zal je duidelijke en juiste bouwtekeningen moeten hebben.
(uiteindelijk is dat geen "eerlijk" vergelijk).

Martin.
Degene die aan zelfbouw doen (kasten die ze dan ook voor zichzelf houden) moeten geen arbeidsloon tellen dit is immers hobby.
Als je zelf helemaal geen gereedschappen hebt begin je er zowisow niet snel aan omdat dan meestal de ervaring ook ontbreekt.
Iedereen kan wel ergens een nageltje in elkaar slaan maar om nu een goede speaker in elkaar te zetten...
wat zou een leven zijn zonder geluid
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-6-2009 13:39

djlimburg schreef:

Degene die aan zelfbouw doen (kasten die ze dan ook voor zichzelf houden) moeten geen arbeidsloon tellen dit is immers hobby.
Huh!??!!?!??!!? Als je een bedrijf hebt en geluidskasten bouwt om (zelf) te verhuren, hoe haal je het dan in je hoofd dat je dan geen arbeidsloon moet tellen!??!?
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-6-2009 17:59

djlimburg schreef:

Degene die aan zelfbouw doen (kasten die ze dan ook voor zichzelf houden) moeten geen arbeidsloon tellen dit is immers hobby.
Dan moeten ze ook maar geen geld vragen als ze ergens draaien, het is immers een hobby shut up :X

Martin.
kvm entertainment
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
6-6-2009 18:26

JeroenVDV schreef:

djlimburg schreef:

Degene die aan zelfbouw doen (kasten die ze dan ook voor zichzelf houden) moeten geen arbeidsloon tellen dit is immers hobby.
Huh!??!!?!??!!? Als je een bedrijf hebt en geluidskasten bouwt om (zelf) te verhuren, hoe haal je het dan in je hoofd dat je dan geen arbeidsloon moet tellen!??!?
Er is nogal een verschil tussen een bedrijf en een particulier vind ik.

@KVM
Nu heb je me inderdaad stil (helemaal niet aan gedacht ashamed :$ ) shut up :X
wat zou een leven zijn zonder geluid
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
6-6-2009 20:47

remcopeters schreef:

Het doel is een band van geluid te voorzien tot max 500 man.

remcopeters schreef:

Het hoeft dan ook niet kanonshard te gaan als het maar goed verstaanbaar is... niet dat ik standaard feestjes heb van 500 man... eerder 200/300

Watt-Xtra schreef:

Laat de TS even naar zijn eigen klussen kijken, speelt hij veel in kroegen en zalen, waarbij misschien 300 man over de avond komen, prima set, een potige 12" topkast met een dubbel 18" zal dan voldoen.

Ga je echter wel richting de 400-500 mensen in tenten, dan zul je toch een ander caliber set moeten hebben.
@ WX

Ik vraag me af of er nu zoveel verschil in zit tussen jou jbl en de dap x18b.. China kastjes zijn tegenwoordig vaak net zo goed, en daarbij is de x serie in NLD ontwikkeld en geproduceerd in china. Lage productiekosten, hoge kwaliteit. Haal bijv. de automarkt erbij, de amerikaanse ligt plat en de chinese blijft groeien, ook in kwaliteit! Wie is er dan gek?

Daarbij hebben Dynacord, Mackie, Ev, enz ook producties lopen in China. En die kasten worden ook in europa/amerika ontwikkeld..
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
6-6-2009 21:05
In dat geval zit je goed met 3 bassen en 2 toppen per kant, mits goed versterkt/processed. Heb geen ervaring met de amps verder, weet alleen dat de speakers de klus kunnen klaren.
Waar zit de cut op dit apparaat?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-6-2009 21:29
2 x bewerkt. Laatst door KVM op 6-6-2009 21:36

remcopeters schreef:

Daarbij hebben Dynacord, Mackie, Ev, enz ook producties lopen in China. En die kasten worden ook in europa/amerika ontwikkeld..
Sommige merken hebben een "low budget" lijn om toch hun merknaam zoveel mogelijk op de markt te krijgen. (JBL heeft ook zo'n lijn.) Mag je niet echt vergelijken met de "pro" versies die men heeft. Dat is toch wel een totaal ander product.

Geen idee hoe het nu is, maar toen Mackie weg ging bij RCF en volledig china werd, was de RCF versie veel gewilder.
[EDIT schreef:

Haal bijv. de automarkt erbij, de amerikaanse ligt plat en de chinese blijft groeien, ook in kwaliteit!
Appels en peren. De totale automarkt ligt plat. Ook de chinezen zijn fors duurder geworden met al hun producten vanwege lage verkoopcijfers.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)