Forum > Geluid

Luidspreker bevestiging aan lantaarnpaal

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
14-4-2009 14:02
Voor een project binnenkort moet ik een zestal kleine renkus heinz luidsprekers aan een lantaarnpaal bevestigen.
De luidsprekers hebben een statiefdop en dat is dan ook mijn uitgangspunt.

Ik had zelf al bedacht dat ik een muurbeugel kon aanpassen door 2 u-beugels om de lantaarnpaal heen te maken, en hem op deze manier vast te klemmen. Eigenlijk net zoals een verkeersbord wordt bevestigd.

Maar wellicht dat er hier iemand is die dit al vaker heeft moeten doen en iets anders gebruikt.

Graag hoor ik jullie ideeën.
Pearl 2000 in da house!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 9470
14-4-2009 14:43
Pas heel goed op om straat meubilair van de gemeente te gebruiken......
Je bent meteen aansprakelijk voor het kleinste krasje op de verf, en geloof me, een lantaarnpaal verven kost een vermogen razz :p

Voor al mijn buitenevenementen zet ik alles altijd op eigen statieven.
Vinden "ze" fijn wink ;)

Wil je toch persé doorzetten om straatmeubilair te gebruiken,
kijk dan naar sattelietscholtelophangbeugels, die hebben de juiste dikte.
Pak alle meubilair-rakende metalen delen van de beugel in met tuinslang, en je bent een stuk veiliger.
Maar de kans is evengoed groot dat je een zichtbare afdruk achterlaat, met alle gevolgen.

Ik kom meer en meer tegen dat gemeentes in hun kontrakten/vergunningen dat het straatmeubilair niet gebruikt mag worden, dus wees gewaarschuwd dat er een controleur kan langskomen en dat je terwijl je evenement al gaande is, je boxen mag weghalen shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
14-4-2009 16:12
Ik zou als ik jou was vermijden om straat meubilair te gebruiken.

Zoals Tom zegt, ben je aansprakelijk voor alle schades die er aangebracht worden door jouw handelen.

Het schilderen van een lichtmast is niet extreem duur (afhankelijk van de hoogte), maar het is toch minder leuk als je dat als particulier moet gaan betalen.

Gelukkig woon je niet in mijn gemeente laugh :D, ik beheer namelijk de openbare verlichting van een andere gemeente.
wat een onzin in dit vak
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 2057
14-4-2009 16:50
Ik heb zelf beugels laten maken, 2 stuks voor 2 10" kastjes. Deze zijn bedoeld voor tentpalen, maar zeker ook geschikt voor een lampenpaal.

De constructie bestaat uit een driehoek, met aan 2 kortere zijden 2 ogen om luidsprekers te bevestigen. De lange zijde zit aan een 60X60 L profiel van zo´n halve meter lang. Deze wordt met 2 dikke bouten, voorzien van een vrij scherpe punt, vanaf de achterkant tegen de paal gedrukt.

Op dit moment beschadigt dit de palen wel ietwat, maar dat maakt niet zoveel uit voor deze tent (worden 2 maal per jaar in dezelfde tent gebruikt). Moesten ze de palen absoluut niet mogen beschadigen, dan zou je in plaats van de scherpe punt de bouten vlak afzagen, kleinere schroefdraad (m3 ofzo) erin tappen, en een klein L-profieltje ertegen schroeven.

Als je me een mailtje stuurt kan ik wel eens foto´s maken van zo´n beugel.
Niet goed, wel hard!
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
14-4-2009 17:25
Je hebt gewoon bestaande 'klemmen' voor om palen of ronde voorwerpen. Momenteel kan ik heel even niet op de naam komen, maar je hebt ze in verschillende maten.
Ze zien eruit als een half rondje, met aan beide uiteindes een lipjes met een gat erin. (Dit lipjes staat haaks op het uiteinde van het halve rondje)
Zodoende kun je dus met 2 van deze 'klemmen' + 2 bouten en moeren iets bevestigen aan een ronde paal. Aan deze klemmen kun je vastlassen wat je wilt.

Te koop bij elke ijzerboer.
Alles uit, behalve het licht!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-4-2009 18:08

Kiebus schreef:

Je hebt gewoon bestaande 'klemmen' voor om palen of ronde voorwerpen. Momenteel kan ik heel even niet op de naam komen, maar je hebt ze in verschillende maten.
Waarschijnlijk bedoel je klemmen die je ook gebruikt om regenpijp/rioleringsbuis vast te zetten.

Deze klemmen gebruiken wij om reclamevlaggen aan een lantaarnpaal vast te maken.
klik

Martin.
kvm entertainment
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
14-4-2009 18:08

KVM schreef:

Kiebus schreef:

Je hebt gewoon bestaande 'klemmen' voor om palen of ronde voorwerpen. Momenteel kan ik heel even niet op de naam komen, maar je hebt ze in verschillende maten.
Waarschijnlijk bedoel je klemmen die je ook gebruikt om regenpijp/rioleringsbuis vast te zetten.

Deze klemmen gebruiken wij om reclamevlaggen aan een lantaarnpaal vast te maken.
klik

Martin.
link werkt bij mij niet wink ;)
wat zou een leven zijn zonder geluid
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 384
14-4-2009 18:24
Gewoon even knippen en plakken in je browser ;-)
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
14-4-2009 18:25
f5 drukken wink ;)
Lost in Music
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
14-4-2009 18:27
als ik hem open en even opnieuw op enter druk doet hij het wel inderdaad
bedankt voor de tip wink ;)
wat zou een leven zijn zonder geluid

Terug naar forum Reageer (zonder quote)