Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Kiebus
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 154 bijdrage(n) van Kiebus (Pagina: 1 van 16)
Topic: Advies vaste geluidsinstallatie voor in café (12-3-2012 12:43:00)Bedenk je wel dat die 2 aansluitingen intern vast van dezelfde generator afkomen, en dat het alleen maar 2 keer een 16A zekering is. (Je hebt in dit geval dus veel meer aan een keer een 32A zekering).
Je versterkers, hoeveel verbruiken die op max vermogen continu? Want als ik je post goed heb gelezen ga je er 3 gebruiken, waarbij die met die 4 subs de grootste stroomvreter gaat zijn.
De max opname van de versterkers om om de condensators te vullen die erin zitten (En die zijn er weer om de interne stroompieken op te vangen bij bassen).
Max continu opgenomen vermogen van je versterkers plus randapp bij elkaar optellen, en dat maal 1.25 doen, dat heb je min nodig. Bedenk je wel dat je versterkers nooit tegelijk aan zet
Bouwlamp (of iets anders lomps) continu aansluiten, helpt tegen stroompieken. (een lange verlengkabel ook al
)Topic: Vermogen berekenen voor gebruik op Aggregaat (26-1-2011 22:28:00)
Max 6500 Watt 380 Volt
3x 10 AMP (afgezekerd op 10A per fase) en 1 x 18 AMP (230v)Ben ik nou de enige die dit niet snapt?
Topic: Vermogen berekenen voor gebruik op Aggregaat (26-1-2011 18:09:00)
Ik zou het persoonlijk wel weten. Mijn manier is theoretisch waarschijnijk overdone. maar door schade en schande doe ik liever save dan sorry.
klunzZo stom is dit helemaal niet hoor, en ook helemaal niet theoretisch overdone, aangezien 0.66 behoorlijk dicht bij de eerdere vuistregel van 0.7 cos phi komt!
Je kunt de discussie aangaan of deze cos phi niet wat laag is (of hoog, hoe je het bekijkt
), maar met 0.7 of zelfs 0.66 zit je in ieder geval altijd goed! Topic: RCF ART 705as VS dB Technologies DVA S08 SUBJES (16-12-2010 19:55:00)
je speakers ook corroderen/roesten. Maar ja, voordat je daar echt last van hebt...Ik neem aan dat deze bolhoeken verzonken of vergroomd zijn. Door het schuren van deze hoeken over tegels, grond, aanhangwagen enz slijt deze antiroestlaag eraf. Dan gaat het natuurlijk roesten ja
Het (begandelde) staal in de speaker is natuurlijk niet onderhevig aan dit soort slijtwerk.Topic: Subjes en vocht (20-10-2010 14:23:00)2 mogelijkheden...
1. Je bent de context vergeten (DJ werk in hete, spannende, gezellige zalen).
2. Je bent zo'n saaie vent/entertainer dat optie 1 simpelweg niet op jou van toepassing is.
Take your poison
Optie 3) Je werkt in een (grote) zaal, die volledig air conditioned is. En oh ships, wat doet een AC ook alweer met de relatieve luchtvochtigheid? Juist ja, deze wordt drastisch omlaag gehaald.
(Zelfs als je de AC aanzet om te koelen (en dus ontvochtigen) en vervolgens weer opwarmt naar gewenste temp.)
Normaal zou ik inderdaad gewoon ook voor optie 1 gaan hoor, maar tegenwoordig is optie 3 meer regel dan uitzondering.
Wat voor mij niet duidelijk is uit het verhaal; gaat het hier nou om speakers ophangen voor erbij? Dus neemt de dj zijn geluidsset mee, en hij prikt in op de zaal installatie die dan (dan wel niet vertraagt) geluid erbij maakt?
Of gaat het hier ouur om zaal geluid, zodat de dj zijn geluidsset niet meer hoeft mee te nemen?
In het tweede geval moet er zeker een (of twee) subs bij, in het eerste geval is het afhankelijk van de situatie en het meegenomen geluid.
Topic: vermogen berekenen geluids installatie voor aggregraat (6-1-2012 21:50:00)Of gaat het hier ouur om zaal geluid, zodat de dj zijn geluidsset niet meer hoeft mee te nemen?
In het tweede geval moet er zeker een (of twee) subs bij, in het eerste geval is het afhankelijk van de situatie en het meegenomen geluid.
dj_stefan schreef:
Ik ben aan het zoeken geweest voor een geschikte aggregraat, ik kan helaas onder de 15 kva nog geen geschikte vinden. De enige die ik kan huren minder dan 15 kva is er één van 6 kva die wel gestabeliseerd is en 2 stroom aansluitingen heeft met twee 16 ampere zekeringen. Iemand een idee of dit zou kunnen of word dit net wat krap aan? Voordeel is wel dat ik de stroomgebruikers kan verdelen over twee groepen. Ik heb liever een aggregraat met iets meer vermogen maar de eerstvolgende is er één van 15 kva die behoorlijk groot en zwaar is.Je versterkers, hoeveel verbruiken die op max vermogen continu? Want als ik je post goed heb gelezen ga je er 3 gebruiken, waarbij die met die 4 subs de grootste stroomvreter gaat zijn.
De max opname van de versterkers om om de condensators te vullen die erin zitten (En die zijn er weer om de interne stroompieken op te vangen bij bassen).
Max continu opgenomen vermogen van je versterkers plus randapp bij elkaar optellen, en dat maal 1.25 doen, dat heb je min nodig. Bedenk je wel dat je versterkers nooit tegelijk aan zet
Bouwlamp (of iets anders lomps) continu aansluiten, helpt tegen stroompieken. (een lange verlengkabel ook al
)berghs events schreef:
Dit is de zwaarste die erbij stond:Max 6500 Watt 380 Volt
3x 10 AMP (afgezekerd op 10A per fase) en 1 x 18 AMP (230v)
klunz schreef:
Als ik zelf een klus heb waar ik een aggregaat bij nodig heb, reken ik al jaren als volgt, en dat gaat tot nu toe altijd goed. De kva's delen door 3 en vermenigvuldigen met 2. De uitkomst is het maximaal continu te leveren wattage. Zit ik niet op het randje en hoef ik mij ook geen zorgen te maken over piekbelastingen enz. Op een 30 kva sluit ik dus maximaal 20000 watt aan. Als dat ding op petroleum, diesel of benzine loopt, maakt mij niet uit. Maar als iemand het heeft over een stroomopwekker tot zeg maar maximaal 6 kva. dan denk ik dus maximaal 4000 watt. Dat is aan geluid best veel, maar als je al een 700 watt rookmachine en een 500 watt bouwlamp neemt heb je al meer dan 1/4 van je vermogen in gebruik...........Ik zou het persoonlijk wel weten. Mijn manier is theoretisch waarschijnijk overdone. maar door schade en schande doe ik liever save dan sorry.
klunz
Je kunt de discussie aangaan of deze cos phi niet wat laag is (of hoog, hoe je het bekijkt
), maar met 0.7 of zelfs 0.66 zit je in ieder geval altijd goed! Daarbij vraag ik me af of je bewust een keuze hebt gemaakt tussen 12" en 15"? Aangezien de DB een 12" sub is?
Inderdaad, dan rijst al snel de vraag welke toppen je erbij hebt, of misschien later in de toekomst er graag bij wilt hebben?
Topic: nieuwe geluidsinstallatie sportvereniging (10-11-2010 19:45:00)Inderdaad, dan rijst al snel de vraag welke toppen je erbij hebt, of misschien later in de toekomst er graag bij wilt hebben?
Wat je ook nog kunt doen, is in de vergader ruimte 2 speakers ophangen, en die op kanaal 'links' (of rechts natuurlijk :P ) hangen, en in het overige gedeelte de andere 2. Is er dan een vergadering, dan draai je de balans op rechts, en heb je geen geluid meer in de vergader ruimte.
Vergadering afgelopen? Deuren open, en balans weer in het midden.
Op de manier kom je prima weg met eerder genoemde voorstel.
Topic: Subjes en vocht (7-11-2010 14:27:00)Vergadering afgelopen? Deuren open, en balans weer in het midden.
Op de manier kom je prima weg met eerder genoemde voorstel.
Ik durf niet precies te zeggen wat apparatuur doet wanneer het wordt bloodgesteld aan temperaturen beneden het vriespunt. Ook durf ik niet precies te zeggen waar de aanwezige vocht in de apparaten dan gaat vastvriezen.
Persoonlijk zou ik er wel voor proberen te zorgen dat de temperatuur in het busje dan niet beneden het vriespunt komt.
Heel veel mensen zijn zich er niet van bewust dat de temp in een auto/bus makkelijk lager kan worden dan de omgevingstemp. Dit heeft te maken met zogenaamde 'straler'. Op het moment dat de auto/bus in de buitelucht staat, zonder overkapping, kan deze een straler worden wanneer het onbewolkt is. De temp van de 'sky' is makkelijk een -70 graden. De bus (en alle andere objecten) gaan warmte energie uitstralen naar de sky om de energie balans weer goed te krijgen.
Dit is de reden dat ramen van auto's al kunnen opvriezen bij een buiten temp van +4 graden. Ook zullen ramen die wel onder een beschutting staan (carport, garage, boom) niet opvriezen en auto's gewoon op straat wel.
Vergelijk dit maar met in de zomer een auto die wel of niet in de schaduw staat. Degene in de zon wordt bloedheet, degene in de schaduw valt reuze mee.
Kortom, het busje zou ik altijd proberen om ergens onder neer te zetten, zodat het geen straler kan worden.
Topic: Subjes en vocht (20-10-2010 18:20:00)Persoonlijk zou ik er wel voor proberen te zorgen dat de temperatuur in het busje dan niet beneden het vriespunt komt.
Heel veel mensen zijn zich er niet van bewust dat de temp in een auto/bus makkelijk lager kan worden dan de omgevingstemp. Dit heeft te maken met zogenaamde 'straler'. Op het moment dat de auto/bus in de buitelucht staat, zonder overkapping, kan deze een straler worden wanneer het onbewolkt is. De temp van de 'sky' is makkelijk een -70 graden. De bus (en alle andere objecten) gaan warmte energie uitstralen naar de sky om de energie balans weer goed te krijgen.
Dit is de reden dat ramen van auto's al kunnen opvriezen bij een buiten temp van +4 graden. Ook zullen ramen die wel onder een beschutting staan (carport, garage, boom) niet opvriezen en auto's gewoon op straat wel.
Vergelijk dit maar met in de zomer een auto die wel of niet in de schaduw staat. Degene in de zon wordt bloedheet, degene in de schaduw valt reuze mee.
Kortom, het busje zou ik altijd proberen om ergens onder neer te zetten, zodat het geen straler kan worden.
PvG schreef:
Als de bolhoeken van je flightcases roesten, dan kunnen de poolplaten vanje speakers ook corroderen/roesten. Maar ja, voordat je daar echt last van hebt...
Het (begandelde) staal in de speaker is natuurlijk niet onderhevig aan dit soort slijtwerk.
Als je ervoor kiest om ze daar neer te zetten, zou ik er sowieso voor zorgen dat ze niet op de grond staan. Ik neem aan dat je kasten wielen hebben? Zo ja, daar lekker op laten staan, ideale stop tegen capillaire werking en/of vochtopname van bijv hout en bekleding van kasten.
Als ze niet op wielen staan, altijd er iets onder zetten zodat er lucht onderdoor kan stromen.
Voor het metaal in de speakers zou ik me persoonlijk niet zo druk maken. Ik neem aan dat het meeste toch wel bewerkt metaal is, dan wel gespoten, dan wel gegalvaniseerd. (Correct me if i'm wrong.)
Als er op de magneten wat roestplekjes komen, doet dit niet echt onder aan de werking van de magneet.
Een deken over de speakers leggen heeft in een schuurtje geen zin. Sterker nog, het zal alleen maar werken als een milieu waar het donker en vochtig is. Alle materialen in je schuur zullen dezelfde temperatuur aannemen, dus ook de speakers onder de dekens. (Een deken helpt alleen maar om te voorkomen dat iets een zwarte straler kan worden.)
Lang verhaal kort, zolang de opslag niet extreem vochtig is (lekken van daken, inslag van regen enz) zou ik het prima aandurven. Sterker nog, ik doe het zelf ook
Topic: Subjes en vocht (19-10-2010 22:14:00)Als ze niet op wielen staan, altijd er iets onder zetten zodat er lucht onderdoor kan stromen.
Voor het metaal in de speakers zou ik me persoonlijk niet zo druk maken. Ik neem aan dat het meeste toch wel bewerkt metaal is, dan wel gespoten, dan wel gegalvaniseerd. (Correct me if i'm wrong.)
Als er op de magneten wat roestplekjes komen, doet dit niet echt onder aan de werking van de magneet.
Een deken over de speakers leggen heeft in een schuurtje geen zin. Sterker nog, het zal alleen maar werken als een milieu waar het donker en vochtig is. Alle materialen in je schuur zullen dezelfde temperatuur aannemen, dus ook de speakers onder de dekens. (Een deken helpt alleen maar om te voorkomen dat iets een zwarte straler kan worden.)
Lang verhaal kort, zolang de opslag niet extreem vochtig is (lekken van daken, inslag van regen enz) zou ik het prima aandurven. Sterker nog, ik doe het zelf ook
Dré schreef:
Kiebus schreef:
1) Bijna goed, hete lucht KAN inderdaad (veel) meer vocht bevatten dan koude lucht, maar het woordje 'kan' zegt inderdaad al dat dit niet hoeft. Dit is volledig afhankelijk van de (relatieve) luchtvochtigheid van deze lucht.1. Je bent de context vergeten (DJ werk in hete, spannende, gezellige zalen).
2. Je bent zo'n saaie vent/entertainer dat optie 1 simpelweg niet op jou van toepassing is.
Take your poison

(Zelfs als je de AC aanzet om te koelen (en dus ontvochtigen) en vervolgens weer opwarmt naar gewenste temp.)Normaal zou ik inderdaad gewoon ook voor optie 1 gaan hoor, maar tegenwoordig is optie 3 meer regel dan uitzondering.