Forum > Licht

Daslight (effect) vraag.

(41 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
2-11-2008 15:07

Melo-G schreef:

Nee bij de scene die de beweging maakt zet je de shutter op closed. Vervolgens maak je een nieuwe scene met alleen de shutter open, verder niks. Nu klik je je beweging aan en de scan gaat zijn scene aflopen. Klik vervolgens je nieuwe scene aan en je shutter springt open en daar is je bewegende lichtbundel.
Is het niet veel slimmer om die shutter in je beweging NIET mee te programmeren?
Jij zegt dat je een beweging maakt en dan je shutter dichtzet, daarna maak je een shut open programma, die dat dus moet overschrijven want anders gaat je shutter niet open. WEG beweging (1e prog) dus.

MAW, je zet je shutter of lamp aan in een background que, zodat je wel kan zien wat je doet maar je je shutter niet meeprogrammeerd.

Daarna programmeer je idd een shut open en dicht, omdat je shutter ook weer een keer dicht moet.
Een shutter open programma kan onder een hotkey of fader.

Marco, wat jij wilt kan dus, je kan je fixtures een shutter close que geven en daarna met een hotkey ze weer open doen, als je deze hotkey dan loslaat gaan ze weer dicht.

Ook kan je een hotkey maken dat de even scans op wit gaan en de oneven op blauw, als je de hotkey loslaat gaan ze weer op de kleur waar ze op stonden,maar de vraag is of dat onder een hotkey moet. Als je hier 2 sec op drukt en loslaat zijn je kleurenwielen alleen maar aan het draaien.
Echter kunnen kleur en shutter dit NIET allebij tegelijk in 1 que want DAN programmeer je nietmeer transparant (je programmeert shutter en kleur dan samen).
Stel je doet dit wel dan gaat het er ook niet uitzien;
Stel je scanners staan op rood, shutter dicht.

Jij drukt op een hotkey die als functie heeft dat de even scans wit zijn en de oneven blauw, de shutter gaat dan open.
Als je op die knop drukt gaat je kleurenwiel naar de juiste positie, shutter open. laat je de knop los gaat ie weer naar rood.

Als je dit snel doet, is je kleurenwiel alleen maar aan het draaien en houd ie het nooit bij.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 13459
3-11-2008 12:24
Ik deed het bij mijn Q-commander altijd als volgt:

Shutter open zetten (heb je licht tijdens het proggen van de x/y bewegingen ;-)
Shutter op transparant zetten (zodat hij in geen van de nog te proggen scenes een waarde heeft)
Scenes erin rammen
Programma opslaan.

Belangrijk is om de shutter op transparant te zetten ALS je het shutter kanaal in LTP hebt staan (en dat heb je als het goed is). Zet je hem niet op transpararant dan wordt de waarde die in de eerste x/y scene staat overgenomen (en dat lijkt me niet wenselijk). Je wilt immers X/Y chases kunnen wisselen zonder dat dit invloed heeft op het lopende shutter programma.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Marco-TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2008
Laatste: 30-6-2009
Berichten: 16
7-11-2008 20:27
Ik neem aan dat je bedoelt met hotkey de effect knoppen?
Ik wil graag weten hoe ik die hotkey activeer en hoe ik die mee programeer met een show.
Ik zie in de demo versie dat ze rechts in de life-mode staan, dat ik zo alle scans bijvoorbeeld blauw maak of kan laten stroben. Kort weg een effect toevoegen aan het lopende programma dat is wat ik graag uitgelegd wil hebben hoe doe ik dat.
Iemand misschien msn of hyves waarin ik in een chat misschien dat wat beter uitgelegd kan krijgen?
AnthonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2005
Laatste: 25-4-2019
Berichten: 91
9-12-2008 23:17
Had ik ook nog een vraag over Daslight.
Werkt Daslight ook met een Timecode?
Want als ik het goed begrijp is Timecode dus voor het samen lopen met een muziek stuk in een lijn?

(Sorry dat ik je topic gebruik Moest het in een ander topic vragen)
Helaas de fun is er af.
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
8-1-2009 22:22
Om even geen nieuw topic aan te hoeven maken:

Ik ben bezig met daslight maar een ding krijg ik niet werken. Van mijn 2 scans wil ik er bij een de X-as inverteren. Dit kan heel mooi onder setjes en dan de scan pakken en dan invert-x. Maar dit werkt niet, hij is aangevinkt alleen het heeft geen invloed. Wanneer ik save en opnieuw opstart is hij ook weer uitgevinkt.

Ook als ik een hele nieuwe file aan maak met deze scans en direct de X invert heeft het toch geen effect. Met mijn vorige scans werkte het wel altijd. Deze zijn bijna gelijk alleen dan met MSD lamp laugh :D

Heeft iemand een tip?
Alvast bedankt
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
9-1-2009 00:29
Dit viel mij laatst ook al op, ik dacht dat het aan mij lag maar kennelijk dus niet. In de vorige versies kon dit wel en had het ook daadwerkelijk effect.

Ik zal Daslight eens mailen.
Vergeet niet te lachen
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
9-1-2009 15:57
Ah dan lag het dus niet helemaal aan mij. Ik heb inderdaad ook een andere laptop dus dat zou het probleem wel kunnen verklaren. Ik heb nu gewoon met de FX generator de X-as een sinus beweging laden doen met een fase verschuiving van 50% Nu kan ik de X-as vanalles laten doen, en het geeft toch een beetje hetzelfde idee. happy :)
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
26-7-2009 20:50

Dré schreef:

Belangrijk is om de shutter op transparant te zetten
Hoe krijg ik dit klaar in daslight, maw hoe kan ik bij het programmeren bepaalde kanalen uitzetten zodat deze niet meegeprogrammeerd worden?
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
27-7-2009 21:50
Zorgen dat je ze niet geselecteerd hebt zodra je een nieuwe scene maakt. Nadat je je nieuwe scene gemaakt hebt selecteer je ze pas, en schuif je de desbetreffende kanalen omhoog. Dus jij krijgt 2 scene's, 1 voor de shutter, 1 voor de lamp.
Vergeet niet te lachen
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
28-7-2009 10:39
Ok snap het. Alleen worstel ik nog met het probleem dat ik eerst mijn shutter moet openzetten om licht te krijgen, en dan pas mijn bewegingen kan aanpassen want anders zie ik niets. Ondertussen is dus wel mijn shutter mee in de scene gezet...

Kan je ergens gezamelijk de speed van de programa's aanpassen? Bv in het live venster kan je bij een programma het "speed on" balkje zichtbaar maken, hiermee kan je speed aanpassen. Maar dan moet je dat voor elk programma apart instellen? Deze wil ik dan toewijzen aan een fader op mijn scenesetter bakkie.

Idem voor een algemene dimmer voor de parlampen op een schuif te zetten, maar ik had al begrepen dat het niet mogelijk is. In de handleiding staat hier ook niet van vermeld.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)