Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj pyro
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 199 bijdrage(n) van Dj pyro (Pagina: 1 van 20)
Topic: jb systems winner spiegelen ?? (23-1-2012 08:54:00)
Hou er wel rekening mee dat het spiegelen van de scanners enkel werkt in master slave mode en niet als je ze dmx aanstuurt.
Op sommige sturingen kan je op de sturing zelf een pan of tilt invert gebruiken, en anders zal dit een beetje programmeerwerk worden vrees ik.
Topic: Dmx led controllers icm parren (4-12-2011 12:24:00)Op sommige sturingen kan je op de sturing zelf een pan of tilt invert gebruiken, en anders zal dit een beetje programmeerwerk worden vrees ik.
En wat bedoel je dan juist met conflicten?
Topic: lichtsturing (12-11-2011 20:41:00)Om met freestyler te werken kan je zelfs de enttec open dmx dongle gebruiken en dan ben je voor 55€ al gesteld.
Op zich zijn vrijwel alle softwarepakketten vrij eenvoudig te programmeren.
In het begin is het altijd wel een beetje zoeken hoe het voor jou het handigste werkt, maar eens je hiermee weg bent en voor jezelf een handige manier van programmeren gevonden hebt, zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt.
Topic: Handsirene gezocht (9-11-2011 19:37:00)Op zich zijn vrijwel alle softwarepakketten vrij eenvoudig te programmeren.
In het begin is het altijd wel een beetje zoeken hoe het voor jou het handigste werkt, maar eens je hiermee weg bent en voor jezelf een handige manier van programmeren gevonden hebt, zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt.
Bij een Army shop of iets dergelijks maak je nog wel kan om zoiets te vinden.
Andere optie is om bij de plaatselijke brandweer langs te gaan en te vragen of zij er eentje hebben die je mag gebruiken.
Bij ons op de kazerne denk ik dat ze er wel nog zo één liggen hebben dus misschien bij jullie ook?
Topic: Beginnersinformatie DMX en Licht (9-11-2011 19:18:00)Andere optie is om bij de plaatselijke brandweer langs te gaan en te vragen of zij er eentje hebben die je mag gebruiken.
Bij ons op de kazerne denk ik dat ze er wel nog zo één liggen hebben dus misschien bij jullie ook?
Ja het is gemakkelijk aan te sluiten (via dmx)
Neen het gaat niet werken.
De light 8 pro kan je al niet gebruiken om alles aan te sturen.
De light 8 is ten eerste al een tafeltje om parretjes mee aan te sturen, dus niet echt geschikt voor effecten.
Ten tweede heeft hij te weinig dmx kanalen om alles aan te sturen.
Ook heb je nu een zooitje effecten, maar niks van basisverlichting.
Ik zeg altijd, beter eerst informeren en dan pas kopen
Zeker als je zo'n slordige 750€ gaat uitgeven (in de veronderstelling dat je alles nieuw hebt gekocht.
Topic: Jb systems LED Victory Scan 60W CREE (21-10-2011 14:20:00)Neen het gaat niet werken.
De light 8 pro kan je al niet gebruiken om alles aan te sturen.
De light 8 is ten eerste al een tafeltje om parretjes mee aan te sturen, dus niet echt geschikt voor effecten.
Ten tweede heeft hij te weinig dmx kanalen om alles aan te sturen.
Ook heb je nu een zooitje effecten, maar niks van basisverlichting.
Ik zeg altijd, beter eerst informeren en dan pas kopen

Zeker als je zo'n slordige 750€ gaat uitgeven (in de veronderstelling dat je alles nieuw hebt gekocht.
Dat van die gobo's is inderdaad waar.
Echter merk ik de laatste tijd op dat dit meer en meer gebeurt bij de nieuwe budgetscanners/moving heads
Topic: Jb systems LED Victory Scan 60W CREE (21-10-2011 13:18:00)Echter merk ik de laatste tijd op dat dit meer en meer gebeurt bij de nieuwe budgetscanners/moving heads
Ik heb ze al eens vluchtig gezien op een demo.
Met de Winner kan je ze absoluut niet vergelijken.
De lichtopbrengst van deze scanner is veel beter dan die van de winners.
Kleuren zijn heel mooi (komt voor een groot stuk door het witte licht van de LED ipv de halogeenlamp bij de winner)
en ook de gobo's zijn mooi scherp.
Voor zijn prijs vind ik het zeker de moeite waard om eens over na te denken.
Topic: lichtsturing (19-10-2011 21:02:00)Met de Winner kan je ze absoluut niet vergelijken.
De lichtopbrengst van deze scanner is veel beter dan die van de winners.
Kleuren zijn heel mooi (komt voor een groot stuk door het witte licht van de LED ipv de halogeenlamp bij de winner)
en ook de gobo's zijn mooi scherp.
Voor zijn prijs vind ik het zeker de moeite waard om eens over na te denken.
Als je al 6 LED parren hebt, dan zitten je kanalen al snel vol.
De elation heeft slechts 24 kanalen dus als je elke LED par apart wil aansturen hebben deze hopelijk slechts 4 kanalen.
De eerst grote vraag is altijd, wat is je budget.
Zonder dat we dat weten kunnen we hier vanalles liggen roepen, maar daar ben je dan waarschijnlijk niet veel verder mee.
Topic: Daslight (5-10-2011 13:57:00)De elation heeft slechts 24 kanalen dus als je elke LED par apart wil aansturen hebben deze hopelijk slechts 4 kanalen.
De eerst grote vraag is altijd, wat is je budget.
Zonder dat we dat weten kunnen we hier vanalles liggen roepen, maar daar ben je dan waarschijnlijk niet veel verder mee.
Als je de 3D niet nodig hebt op je andere pc kan je gewoon ja show in dashlight opslaan op USB stick.
Deze stick in je andere pc proppen en daar je show terug openen.
Als je zelf fixtures hebt aangemaakt moet je ook de map fixtures kopiëren naar de andere pc
Topic: Daslight (4-10-2011 11:46:00)Deze stick in je andere pc proppen en daar je show terug openen.
Als je zelf fixtures hebt aangemaakt moet je ook de map fixtures kopiëren naar de andere pc
Voor zover ik weet zijn er geen "standaard" shows te downloaden.
Wat je wel kan doen is shows overzetten van de ene computer naar de andere (dit doe ik namelijk bijna altijd).
Wat je ook kan doen (gebruik ik ook regelmatig) is scenes uit een andere show importeren.
Ik heb bijvoorbeeld mijn vaste DMX adressering voor mijn scans, LED pars, moving heads, enz...
Hierdoor kan ik dan makkelijk scenes de reeds gemaakt waren voor een andere show moeiteloos overnemen.
Wat je wel kan doen is shows overzetten van de ene computer naar de andere (dit doe ik namelijk bijna altijd).
Wat je ook kan doen (gebruik ik ook regelmatig) is scenes uit een andere show importeren.
Ik heb bijvoorbeeld mijn vaste DMX adressering voor mijn scans, LED pars, moving heads, enz...
Hierdoor kan ik dan makkelijk scenes de reeds gemaakt waren voor een andere show moeiteloos overnemen.