Forum > PC related Forum

Beveiliging harde schijf muziekcomputer

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
1-7-2008 16:49
Je zou natuurlijk ook de externe hdd samen met de PC in een kist kunnen bouwen, en deze voorzien van een slot, zodat men een sleutel nodig heeft als men aan de bekabeling wilt komen.
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
1-7-2008 23:21

remixed schreef:

Als je de usb poorten uitschakeld/blokkeerd en de lan poort.
Dan kan er dus op geen manier muziek op of af gehaald worden.
Ik heb het over de uitgang van de HD hé...!!

Misschien kan je dat wel instellen, maar bij de HD die ik heb kan dat niet. die sluit je aan en hij komt als een normale HD op je bureaublad...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
RemixedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2008
Laatste: 6-5-2020
Berichten: 22
1-7-2008 23:58
Op die manier, dan heeft het idee wat ik zei inderdaad geen idee.
Misschien gewoon geen externe hd gebruiken? als het een laptop is: grotere hd inzetten (soms vervalt de garantie niet eens).
voor een pc, gewoon een hd bij zetten. Anders gewoon goed inbouwen met slot erop.
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
7-7-2008 15:56
Tja laptopschijven zijn over het algemeen niet overdreven groot.
Heb er nu 80 gig inzitten opzich moet ik daar een heel eind mee komen natuurlijk, maar ik wil de nummers wel in hoogste kwaliteit rippen. En waarschijnlijk zal ik dan toch nog wel een keer een externe hd nodig hebben.
Maar het is dus best prima te beveiligen begrijp ik. Het hoeft ook niet fort knox te zijn natuurlijk, maar de drempel om alles te kopieren moet net even hoog genoeg zijn dat mensen er niet aan beginnen.
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
8-7-2008 20:04
Ik heb ook een vraagje mbt beveiligen van externe harde schijf, dus dacht... laat ik hem hier maar stellen;)

Ik wil mijn externe harde schijf ook beveiligen. (dmv wachtwoord?)
Echter hoeft de externe hd alleen door mij te gebruiken te zijn. En dus niet voor vreemden

Bestaan er programmatjes om bijvoorbeeld de belangrijke mappen van mijn externeHD te beveiligen met een wachtwoord?
Meh me lêpke!!!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
8-7-2008 20:07
yep, truecrypt is een hele goede en kun je erg mooie dingen mee doen! En gratis! happy :)
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
8-7-2008 21:39

dimi_v schreef:

yep, truecrypt is een hele goede en kun je erg mooie dingen mee doen! En gratis! happy :)
Sow,
Das een snelle reactie,,
ik ga hem eens downloaden en kijken wat ik ermee kan
Tnx
Meh me lêpke!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
8-7-2008 21:45
Als het gebruikt wordt onder een XP of Vista systeem dan kun je alles wat je wilt instellen nadat je de schijf NTFS geformatteerd hebt (of omgezet hebt naar NTFS). Even klein beetje inlezen en hoppa, je hebt geen extern gedoe nodig met bestandsencryptie (want precies dat wordt hierboven aangegeven). En reken maar dat encryptie z'n weerslag zal laten gelden op de performance van een schijf/systeem. Sterker nog... Het is letterlijk een mug doodslaan met een sloophamer.

Windows -> F1 toets (zo vaak vergeten), NTFS intypen en lezen maar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
9-7-2008 12:56

Dré schreef:

Als het gebruikt wordt onder een XP of Vista systeem dan kun je alles wat je wilt instellen nadat je de schijf NTFS geformatteerd hebt (of omgezet hebt naar NTFS). Even klein beetje inlezen en hoppa, je hebt geen extern gedoe nodig met bestandsencryptie (want precies dat wordt hierboven aangegeven). En reken maar dat encryptie z'n weerslag zal laten gelden op de performance van een schijf/systeem. Sterker nog... Het is letterlijk een mug doodslaan met een sloophamer.

Windows -> F1 toets (zo vaak vergeten), NTFS intypen en lezen maar.
Als je dat doet, maak je best ook ineens een image van de harde schijf (met user profiles) van de muziek pc. Anders kun je de harde scijf met muziek niet meer lezen als je de pc opnieuw installeert. (Mja, niet meer lezen op de "normale" manier, NTFS spul is nog altijd te kraken...)
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
9-7-2008 13:53

StijnS schreef:

Als je dat doet, maak je best ook ineens een image van de harde schijf (met user profiles) van de muziek pc. Anders kun je de harde scijf met muziek niet meer lezen als je de pc opnieuw installeert.
Waarom? Als de user credentials (naam/wachtwoord (eventueel nog met werkgroep of domein) kloppen met die van de NTFS schijf is hij, na mounten, ook op het nieuwe systeem gewoon benaderbaar.

(Gelukkig maar voor velen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)