Forum > Geluid

KoolSound UHF 216

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
10-4-2008 04:12

mdk schreef:

Bertus staigerpaip (voor sommige misschien bekent)heeft er zelfs door gezongen.
Je zag hem wel raar kijken maar hij had achteraf niets te klagen wink ;)

Voor dat geld kun je niet al te veel verwachten, maar ze zijn zeker niet verkeert.
Off-topic:
Jezus! loopt hij nog steeds rond?? Da's zeker wel 20 jaar geleden dat ik samen met hem enkele optredens heb gedaan...
..Je Ducktape brood voeren...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
10-4-2008 09:47
De Shure PG wireless reeks kost je ook niet meer de kop tegenwoordig...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
10-4-2008 11:56
Ook die heb ik gezien (onder andere deze), en misschien is het nog niet eens zo'n heel slecht idee om toch daarvoor te kiezen.
Tevens kwam ik de DAP COM-52 UHF Wireless System die eigenlijk ook wel weer precies is wat ik zoek, maar ik vraag me af of ik voor DAP moet kiezen...
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 1370
10-4-2008 12:34

dimi_v schreef:

de ontvanger is geen plastic rommel, maar de handhelds zijn echt wel van kunststof. Ik heb het setje ook wel eens even in mijn handen gehad en vond de feedback juist meevallen maar ik ben/heb totaal geen referentie. Ik denk dat je hem het beste zelf ergens even kunt gaan proberen.
Heb je het ook op klus geprobeert met een beetje PA, en monitoren ?
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
10-4-2008 18:26

Reemski schreef:

dimi_v schreef:

de ontvanger is geen plastic rommel, maar de handhelds zijn echt wel van kunststof. Ik heb het setje ook wel eens even in mijn handen gehad en vond de feedback juist meevallen maar ik ben/heb totaal geen referentie. Ik denk dat je hem het beste zelf ergens even kunt gaan proberen.
Heb je het ook op klus geprobeert met een beetje PA, en monitoren ?
Wat denk je zelf gezien mijn 'referentiekader'? laugh :D Ik stond er mee vlak voor een PA-tje (was een klein zaakje). Ik vond dat het geluid al aardig hard als ik er doorgeen sprak zonder dat het meteen feedback gaf. Maar zoals ik zei is dat geen referentie alleen iedereen heeft volgens mij ooit weleens een micje in zijn handen gehad die eerder rondzingt dan je eigen stem oppikt (goedkope rommel dus).
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 1370
11-4-2008 15:38
Oke, top.

Wellicht heb je dan al een betere indruk dan ik, want ik weet dus niet zeker of het betreffende setje ook dit setje was. Maar uiterlijk was gelijk. En dat was met een middelgrote hoorngeladen PA (7kw) + EV zx5 monitoren behoorlijk ondoenlijk.
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 569
5-12-2008 21:35
even een kleine schop onder dit topic, want ik zit met een soortgelijke vraag en het zou dom zijn als ik daar nog een extra topic zou voor openen.

Ik ben dus op zoek naar een microfoon, of een setje. Mag draadgebonden of draadloos zijn, maar draadloos geniet wel de voorkeur. Ik wil de microfoon vooral gebruiken voor drive-in klusjes. Uiteraard heb ik wat huiswerk/research gedaan, en dit is wat ik gevonden heb in mijn buget (max. €160):

- 1. KoolSound UHF-216 (draadloos setje)

+ 19" montage

- (nog) geen minpunten

Opmerking(en): Heb hierover in dit topic veel positieve reacties gelezen (ook wat negatieve, maar het is maar voor een simpel drive-in showtje) en kwa uiterlijk ziet hij er ook best stevig/goed uit(ik weet het, uiterlijk zegt niet veel, maar wel een beetje). Trouwens ook makkelijk dat hij 19" is.

- 2. Sennheiser Freeport 35E (draadloos)

+ Goede kwaliteit/prijsverhouding
+ Positieve revieuws

- (nog) geen minpunten

Opmerking(en): Wat opvalt is dat er vele goede revieuws zijn hierover, ook op het forum staat er een topic over, en daar zijn ook vele positieve reacties te vinden. Staat momenteel één plaats voor de SM-58 omdat hij draadloos is.

- 3. Shure SM-58 LCE (draadgebonden)

+ de standaard microfoon
+ robuust
+ klinkt goed

- draadgebonden

Opmerking(en): Een goede en robuuste microfoon en klinkt ook zeer goed (heb met deze microfoon ooit al is gewerkt). Wel een minpuntje dat hij niet draadloos is, maar dat wordt weer 'goed gemaakt' door de goede kwaliteit.

- 4. KoolSound USM260 (draadloos setje)

+ (nog) geen pluspunten

- plastic-look (maar dat zegt niets over de microfoon zelf)

Opmerking(en): Ziet er opzich niet zo slecht uit, maar hiermee heb ik ook geen ervaring.

- 5. KoolSound VHF-270 (draadloos setje)

+ (nog) geen pluspunten

- plastic-look (maar dat zegt niets over de microfoon zelf)

Opmerking(en): Ziet er in mijn ogen het minst kwalitatieve uit. Maar kwaliteit voor zo'n prijs kan ook amper. Maargoed, hier heb ik zelf geen ervaring mee, daarom dat ik hem hier ook maar heb bijgezet.

Natuurlijk weet ik wel dat je beter voor dit buget (wat helaas op het moment niet vermeerderd kan worden) naar een draadgebonden gaat kijken, maar toch vielen er wat draadloze setjes op. Ook is de keuze voor draadloos omdat ik het vooral gebruik voor mensen die een voorstelling doen bij 50 jarige/12,5 jr getrouwd/etc. en daarbij is draadloos makkelijker omdat er meestal 2 microfoons nodig zijn en er geen kabels in de weg liggen. Als je trouwens nog microfoons weet die in mijn buget liggen, mag je dat uiteraard ook vermelden!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt.
Edit Mod: Sylvia: links naar Belgische Webshop verwijderd. Is niet bepaald netjes om die hier op het forum neer te zetten.
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
6-12-2008 08:58
ik heb vorig weekend voor exact hetzelfde dilemma gestaan. Goedkope setjes
draadloos zien er zo aantrekkelijk uit! Voor mij hetzelfde gebruik als wat jij aankaart.

Toch gekozen voor een SM58 draangebonden. Ondanks dat ik geen klagen heb over mijn inkomsten (zeker omdat het een voor-erbij hobby is) kan ik het voor mijzelf niet verantwoorden om een sm58 draadloos aan te schaffen, en laten we eerlijk zijn: een complete set draadloos van 149 euro kan toch niet dezelfde kwaliteit leveren als een draadgebonden mic van 100 euro (en zelfs dat is eigenlijk al niet meer duur).

De bewezen inzetbaarheid van een SM58 is voor mij voldoende reden geweest om deze aan te schaffen. Ik heb geen zin om vanalles eerst te proberen, pas na 5 klussen de echt nadelen te ervaren en dan met iets opgescheept te zitten waar je niet blij mee bent.

Verder weet ik niet wat het batterijverbruik van een draadloze set is en of deze evt. met NiMH accus kan werken, maar dat is ook een extra kostenpost/lastig als ze halverwege de avond leeg zijn (omdat je ze uit zuinigheidsoverwegingen, in geval van alkaline, niet vervangen hebt omdat je ze de vorige keer nauwelijks gebruikt hebt...).

Ik heb er nog geen spijt van, al zie ik ook de voordelen van draadloos wel in.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
6-12-2008 17:33
over draaloos kan ik heel simpel zijn:
je krijgt wat je uitgeeft.
Goedkope draadloze sets,
hebben vaak meer ruis;
mic is vaak van lage kwaliteit, dus als je een beetje zanger krijgt zal het niet voldoen;
en het bereik is meestal maar beperkt en snel gestoord.....
Ook vreten ze meestal meer batterijen shocked 8O

Je kan natuurlijk wel eens mazzel hebben.
Maar zelfs de goedkope Shure en Sennheiser draadloos zou ik liever zeggen

Neem een goede draadgebonden, en je geluid is veel beter,
of neem gewoon een goede draaloze set.
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat je op den duur daar altijd op uit zult komen wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 2057
6-12-2008 19:23
Ik heb hier nog wel een KoolSound VHF setje wat ik af en toe gebruik voor laag-bij-de-grondse karaoke. Verder is deze set ook niet echt bruikbaar.

Wat wel goedkoop en prima bruikbaar is (ca. 100 euro voor een setje!) zijn de VHF setjes van DB-technologies. Iets duurder kom je inderdaad uit op AKG WMS40 of Sennheiser Freeport ofzo.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)